2015-04-23, 12:27
  #5197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Tja

Undrar jag vad en kille som sitter på 3 år behöver?
Vad kan jag köpa som går igenom, han sitter på Österåker.

Tänkte cigg+snus+telefonkort+tidningar.
Skulle vara grymt att lossa en hora till han men det först nämnda är viktigaste.

kan jag bara köpa limpor och snus och lämna?

Telefonkort? Vad för telefonkort menar du?

De flesta anstalter tillåter inte att man tar med något ätbart. Olika anstalter har också olika regler för hur mycket cigg/snus man får lämna vid besök. De flesta anstalter jag vet låter inte besökare ta in cigg eller snus alls.

Dvd-skivor har jag inte hört någon anstalt godkänna.

Det finns inte så mycket som man kan ta med. Böcker och tidningar brukar inte vara några konstigheter, frimärken är bra att ta med! Kontanter som de får insatta på sitt kioskkort är också bra.
Citera
2015-04-23, 13:00
  #5198
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Telefonkort? Vad för telefonkort menar du?

De flesta anstalter tillåter inte att man tar med något ätbart. Olika anstalter har också olika regler för hur mycket cigg/snus man får lämna vid besök. De flesta anstalter jag vet låter inte besökare ta in cigg eller snus alls.

Dvd-skivor har jag inte hört någon anstalt godkänna.

Det finns inte så mycket som man kan ta med. Böcker och tidningar brukar inte vara några konstigheter, frimärken är bra att ta med! Kontanter som de får insatta på sitt kioskkort är också bra.

Telefonkort så han kan ringa ut!?
Frimärke sa en polare nyss och vykort.
Ger han pengar så han kan ladda sitt kioskkort.
Citera
2015-04-23, 13:07
  #5199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Telefonkort så han kan ringa ut!?
Frimärke sa en polare nyss och vykort.
Ger han pengar så han kan ladda sitt kioskkort.

Man ringer via INTIK från anstalt. Vad jag vet så kan de korten inte köpas utifrån men du vet kanske mer än jag.
Citera
2015-04-23, 13:59
  #5200
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Man ringer via INTIK från anstalt. Vad jag vet så kan de korten inte köpas utifrån men du vet kanske mer än jag.


När jag var häktad på Österåker så minns jag nu intik Som du säger.
Tack för infon!
Citera
2015-04-23, 17:54
  #5201
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Tja

Undrar jag vad en kille som sitter på 3 år behöver?
Vad kan jag köpa som går igenom, han sitter på Österåker.

Tänkte cigg+snus+telefonkort+tidningar.
Skulle vara grymt att lossa en hora till han men det först nämnda är viktigaste.

kan jag bara köpa limpor och snus och lämna?

På Österåker kan du glömma snus/cigg, det får han köpa i kiosken (=dyrt). Porrblaskor är alltid populära, och även läsning om han är intresserad av det. Telefonkort till Intiken går bara att köpa i anstaltskiosken, så kontanter är absolut av intresse. CD-skivor och en begagnad PS2a på Blocket är ett tips. Då kan han spela musik och se film som alltid cirkulerar på kåkar.

Visst kan du få in en hora med lite meck, men då ska hon vara ren hos snuten och gå med på att skriva på en besöksblankett. Hon ska inte heller ha besökt någon annan på Österåker senaste tiden.
Citera
2015-04-23, 19:00
  #5202
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
På Österåker kan du glömma snus/cigg, det får han köpa i kiosken (=dyrt). Porrblaskor är alltid populära, och även läsning om han är intresserad av det. Telefonkort till Intiken går bara att köpa i anstaltskiosken, så kontanter är absolut av intresse. CD-skivor och en begagnad PS2a på Blocket är ett tips. Då kan han spela musik och se film som alltid cirkulerar på kåkar.

Visst kan du få in en hora med lite meck, men då ska hon vara ren hos snuten och gå med på att skriva på en besöksblankett. Hon ska inte heller ha besökt någon annan på Österåker senaste tiden.

Grymma tips!
Tack!
Citera
2015-04-24, 00:37
  #5203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Man ringer via INTIK från anstalt. Vad jag vet så kan de korten inte köpas utifrån men du vet kanske mer än jag.

Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
När jag var häktad på Österåker så minns jag nu intik Som du säger.
Tack för infon!

Kortet är nödvändigt. INTIK not so much

Men det rinner ju iväg en del, s.a.s.
__________________
Senast redigerad av PFP22 2015-04-24 kl. 00:40.
Citera
2015-04-24, 01:11
  #5204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish
Mitt tips är att be till Jesus och läs bibeln. Jesus finns på riktigt och du kan få en personlig relation med honom. Han kan ge dig en inre frid om du vill följa honom. Kolla på detta klipp där en person hamnade i helvetet i en vision innan han tänkte ta sitt liv och han träffade Jesus som räddade honom. https://www.youtube.com/watch?v=5efr0IOCWUA
Petter Janovski är det du ?
Citera
2015-04-27, 14:28
  #5205
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Man ringer via INTIK från anstalt. Vad jag vet så kan de korten inte köpas utifrån men du vet kanske mer än jag.

Hutlösa minutavgifter till mobil. 8 min för ett 20-kort, 48 min för en hundring.
Citera
2015-04-28, 18:23
  #5206
Medlem
IIIDraculs avatar
Cigg, snus får han inte ta in, de läggs i hans skåp tills han släpps. Bättre skicka pengar till han då
Citera
2015-05-05, 17:40
  #5207
Medlem
Jaxyellers avatar
Vilka fängelseanstalter finns i Sverige?

Hur många finns det? och vilken skulle kunna vara den värsta "jobbigaste" att sitta på?
Citera
2015-05-06, 12:42
  #5208
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in