Citat:
Ursprungligen postat av
SYLLD
Tja
Undrar jag vad en kille som sitter på 3 år behöver?
Vad kan jag köpa som går igenom, han sitter på Österåker.
Tänkte cigg+snus+telefonkort+tidningar.
Skulle vara grymt att lossa en hora till han men det först nämnda är viktigaste.
kan jag bara köpa limpor och snus och lämna?
Telefonkort? Vad för telefonkort menar du?
De flesta anstalter tillåter inte att man tar med något ätbart. Olika anstalter har också olika regler för hur mycket cigg/snus man får lämna vid besök. De flesta anstalter jag vet låter inte besökare ta in cigg eller snus alls.
Dvd-skivor har jag inte hört någon anstalt godkänna.
Det finns inte så mycket som man kan ta med. Böcker och tidningar brukar inte vara några konstigheter, frimärken är bra att ta med! Kontanter som de får insatta på sitt kioskkort är också bra.