Citat:
Ursprungligen postat av
snuddetutten
Nej, hur skulle fler bostäder kunna lösa bostads brist ? IRONI !
Är du verkligen trött på de politiker som ser till att det bara byggs bostadsrätter.
företrädesvis för de egna väljarna ? Men tanken är ju att skuldsätta människor,
så att de inte är fria utan fångna i ekonomismens gyllene bojor.
Vad är problemet att det byggs bostadsrätter om folk vill ha det och betalar för sig? Jag förstår inte riktigt problemet. Det finns inget motsatsförhållade mellan hyresrätter och bostadsrätter. Inte på något sätt.
Problemet med nya hyresrätter är att de är på tok för dyra för bostadslösa ungdomar. Precis på samma sätt som nya bilar inte alltid är för förstagångsköpare.
Lösningen på bostadsbristen för bostadslösa finns främst inom det befintliga beståndet. Nyproduktionen är så pass liten del av totala beståndet att den aldrig skulle kunna avhjälpa bristen fullt ut.
Men då måste hyresmarknaden mer få fungera som en marknad. OCh fram till dess kommer kön bara att fortsätta att växa.
Men berätta gärna var du får pengar ifrån, för politikerna har inte dessa?