2015-04-20, 18:18
Medlem
Någon mer än jag som brukar få ont i häcken av att köra långt i Passat?

Har nu varit iväg på 2 långresor på 2 dagar till södra Sverige ca 130 mil totalt, och kan knappt sitta just nu
Citera
2015-04-20, 22:06
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigma87
Någon mer än jag som brukar få ont i häcken av att köra långt i Passat?

Har nu varit iväg på 2 långresor på 2 dagar till södra Sverige ca 130 mil totalt, och kan knappt sitta just nu

Förmodligen sitter du fel så att all vikt kommer på ett och samma ställe? Sitter jag fel kan jag få ont upp mot svanskotan. Det är dock inget problem jag brukar ha när jag kör bil men på flygplan får jag ofta det.
Citera
2015-04-21, 19:22
Medlem
Någon som vet om det är svårt att klara BLIV-kursen?

Har kursmaterial från slutet av 90-talet är det föråldrat eller går det bra att använda detta?
Citera
2015-04-22, 01:34
Medlem
Mvks avatar
Skulle kolla efter pennhållare till min privata bil och snubblade över den här finurliga sidan som säljer taxi-prylar.
Många visste säkert om den:

http://www.taxibutiken.se/
Citera
2015-04-22, 14:42
Medlem
Någon som kan svara på vart man kan köpa profikläder Taxikurir?

vet att man beställer genom åkaren men vore ju trevligt att kunna se vad man har att välja på som en slags katalog eller något.

Stationerad i Östergötland.
Citera
2015-04-22, 17:50
Medlem
Axel61s avatar
Det är ett litet problem det där med kläder. Vita skjortor är inget problem, där unnar jag mig ganska dyra bomullsskjortor.

Jackor börjar bli jobbigt, jag har en vinterjacka som säljs till busschaufförer som är perfekt. En tunnare sommarjacka är svårare att hitta.

Är det någon som kör med svart skinnjacka typ tysk chaufför?

Byxor är ett problem nu, jag har beställt tidigare från ett bolag i Borås men de har upphört med taxibranschen. Och går man in i affärer för arbetskläder så har dom inget för branschen.
Citera
2015-04-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Någon som kan svara på vart man kan köpa profikläder Taxikurir?

vet att man beställer genom åkaren men vore ju trevligt att kunna se vad man har att välja på som en slags katalog eller något.

Stationerad i Östergötland.

I Stockholm åker vi ner till Kurirs kontor och tittar på samt plockar ut det vi behöver iform av kläder, som sedan dras på åkarens avräkning. Borde finnas ett Kurir kontor i Norrköping eller Linköping där du kan göra detsamma. Växeln är ju någonstans där.
Citera
2015-04-22, 20:10
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Det är ett litet problem det där med kläder. Vita skjortor är inget problem, där unnar jag mig ganska dyra bomullsskjortor.

Jackor börjar bli jobbigt, jag har en vinterjacka som säljs till busschaufförer som är perfekt. En tunnare sommarjacka är svårare att hitta.

Byxor är ett problem nu, jag har beställt tidigare från ett bolag i Borås men de har upphört med taxibranschen. Och går man in i affärer för arbetskläder så har dom inget för branschen.

Vad gäller brallor så rekommenderar jag billigaste på dressman, tror dom hette "just a pant" eller så, 199kr.

Dom är väldigt bra att köra i då det bara är ett enda tunnt tyg. Man slipper det där med byxor som känns obekväma och foder som klämmer runt skrevet. Svala och sköna på sommare.
Citera
2015-04-22, 21:36
Medlem
Yggdrasil12s avatar
[quote=Axel61|53096620]Det är ett litet problem det där med kläder. Vita skjortor är inget problem, där unnar jag mig ganska dyra bomullsskjortor.

https://www.youtube.com/watch?v=I8lmQZ5NqQo

en sådan du tänker på eller hahaha
Citera
2015-04-22, 21:39
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Vad gäller brallor så rekommenderar jag billigaste på dressman, tror dom hette "just a pant" eller så, 199kr.

Dom är väldigt bra att köra i då det bara är ett enda tunnt tyg. Man slipper det där med byxor som känns obekväma och foder som klämmer runt skrevet. Svala och sköna på sommare.

Jag åkte ju en E300 som taxi i Berlin och de hade en ascool taximätare antal x/km och priset stod i backspegeln och själva startknappen och allt satt i rökuttaget är det någon här som sett detta fenomen i Sverige? just med priset och hur långt man åkte i backspegeln?
Citera
2015-04-23, 08:18
Medlem
Axel61s avatar
[quote=Yggdrasil12|53099390]
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61

https://www.youtube.com/watch?v=I8lmQZ5NqQo

en sådan du tänker på eller hahaha
+1
Citera
2015-04-23, 08:20
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Jag åkte ju en E300 som taxi i Berlin och de hade en ascool taximätare antal x/km och priset stod i backspegeln och själva startknappen och allt satt i rökuttaget är det någon här som sett detta fenomen i Sverige? just med priset och hur långt man åkte i backspegeln?
Det är fabriksmonterad utrustning till Mercedes, den taxametern är inte godkänd i Sverige, vi ska vara avvikande om vi kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in