Citat:
Ursprungligen postat av
2anRules
Jag har en bekant som jobbat där och han säger samma: allt man hör om VIQ är underdrifter - det är värre i verkligheten. Dela gärna med dig av dina erfarenheter om det här företaget!

Vet inte riktigt var jag ska börja faktiskt, jag jobbade där i ca 7-8mån. Man lovas massa festande och resor och så, inget som hände under den här långa perioden, bara jobb. Man kan glömma allt som heter lediga dagar, semester, LUNCH kom knappt på fråga. ''Du kan ju inte gå och äta nu, vem vet aså din guldkund kanske går förbi ska du gå miste om det för att du vill äta eller??'' 40h per vecka kan man också glömma, 80h skulle jag säga att man jobbade, om inte mer. Massa körande hit och dit typ månadsmöte, morgonmöte, onödigt. Ingen milersättning fick man heller, du betalade allt från egen ficka.
Jag själv vann ungefär 3 tävlingar som säljare, stora tävlingar också men jag fick aldrig åka för ''något annat dök alltid upp'' Jag blev iväg skickad att jobba i ett annat län då jag precis vunnit en tävling som jag skulle åkt på egntl, då dem tyckte att det var jobbigt och ändra min tågbiljett för att den redan va betald så satt alla dessa s.k chefer och diskuterade hur man skulle sälja in till mig att jag inte kunde åka dit, hörde vartenda ord, vilket dom inte visste.
Chefer som köper knark av sina anställda, ljuger att dom ska iväg nånstans så man kan köra dem hem osv, ja historierna tar aldrig slut. Min chef, snål som hon är/var sa faktiskt till mig en gång ''jag behöver ju inte köpa cigg själv du har ju alltid cigg på jobbet jag kan ju bara ta av dig'' Då har hon ändå fastlön osv, hur snål kan man va haha. Kan säga att jag fortsatte snusa jävligt snabbt efter det och rökte endast efter jag ätit. Jag har stått och jobbat när jag har varit sjuk, nästan spytt och då sa min chef typ ''jaa men gå in på toaletten o kräk lite snabbt och sen kom tbx, man måste kämpa om man vill något här i livet du vill väll få ut en bra lön osv'' Man blir lovad så himla mycket typ ''gör du detta här så får du cigg/redbull/bjuder på middag/får sälj av mig w/e'' men inget händer. ''hoppar du in för han/hon här så blir du belönad jag lovar'', men ingenting. Dom bryr sig inte heller om o kalla en för massa fula saker, glåpord osv. Allt för o trycka ner en och sen när du inte passar längre så säljer dom in till dig att ''men e det här verkligen för dig?''. Högsta chefen som går hand i hand med Johan Stigels sa såhär; Se dem alla som schack pjäser, e dom inte duktiga åker dem ut.
Minns på min ''utbildning'' så sa dom att ''jaa om en reporter kommer och frågar dig en massa frågor så hänvisa alltid till chef, kan ju hända att du har en bra dag och inte gått o haft lunch och då tror dom ju att du inte får äta'' Man fick knappt äta, du kunde stå från 10-15 utan att äta sen om du äta så ''Ja men gör det snabbt då du missar ju alla sälj'' Jag fick tom mat och rökförbud, fick inte äta föränns jag gjort en viss summa ''annars fastnar du där'' fick inte röka heller för då ''missar jag kunden som kunde gett mig 5k'' Allt det här med att dom ''erfarna'' fick lära dom nya är också sant, man själv sålde ju inte då och då vart man inte så populär. Medans vi stod och kämpade med dom nya och ändå försökte tjäna pengar själv, då satt (min chef iaf) vid datan i soffan och bara kollade på Facebook och paradise hotel, som TL/BC har du ju fastlön och behöver knappt bry sig om provision, det är väll om dom vill tjäna extra som dom säljer. Jag är glad att jag inte stannade längre än vad jag gjorde, har plockat på mig tillräckligt mycket skit för att få dem alla sparkade, väntar bara på rätt tillfälle

Tycker att alla som har jobbat/jobbar med försäljning av då mobiler osv, borde titta på Säljsekten. Jag rös när jag tittade på den för allt är så jävla sant och exakt, vi gjorde EXAKT som i dokumentären. sjukt.