Faktum är att jag inte riktigt visste vem Sebastian Dawkins var, förrän igår!
För flera år sedan läste jag en artikel i en tidning om att man kunde betala en viss summa för att få hem dokusåpakändisar på sin fest, och till artikeln fanns denna
bild med texten "för några tusen kan du hyra Club goa-Sebastian till din fest och kasta drinkar på honom under en hel kväll". Att jag ens minns detta beror på att jag tyckte bildtexten var så jävla korkad... Varför kasta drinkar på någon bara för att denne varit med i en dokusåpa?
Några år innan jag läste detta berättade min farsa för mig, som alltid kollat flitigt på Farmen, att en galen skåning kommit dit och skrikit och bråkat. Minns speciellt när farsan berättade om att skåningen bråkat med någon av kärringarna om en salt sill.
Dock kopplade jag aldrig att detta var samma person, förrän igår när jag slösurfade på Youtube. Från att ha kollat på diverse uppträdanden i Talang, till att kolla på när en av Talangdeltagarna uppträdde i Fenomen, till att kolla på klipp med Kitty Jutbring och slutligen till att kolla på när Sebastian Dawkins bråkar med Kitty i Club Goa. Jag kände genast igen honom från bilden i den där artikeln, och tyckte han verkade väldigt festlig.
Därefter såg jag att det fanns flera relaterade klipp, bland annat ett "Sebastian bråkar med Lena" som jag klickade på och såg den där scenen som farsan berättade om för mig för ungefär 10 år sedan. Jag fick lite av en "cirkeln är sluten"-känsla när jag äntligen fattade varför folk skulle vilja kasta drinkar på honom, att jag äntligen fick se den där scenen med den galna skåningen och sillen, och att dessa två personer, dokusåpakändisen från artikeln och skåningen från Farmen, var samma person kändes riktigt roligt på något sätt.
Det borde vara ett stående inslag att ha med Sebastian Dawkins i diverse olika tv-program, han borde dyka upp lite här och var... Hela Sverige bakar, Färjan, 112 på liv och död, Ensam mamma söker, Baren, Big Brother, Paradise Hotel, Top Model, Idol, Fångarna på fortet, Allsång på Skansen, Sommarkrysset, Ung & Bortskämd, Bergs bärbara talkshow, Melodifestivalen, Berg flyttar in (tänk er Berg flyttar in hos Sebastian Dawkins)... Möjligheterna är obegränsade! Ge Sebastian Dawkins fast anställning som programledare (och deltagare i diverse program), och ge honom en rejäl månadslön! Ge någon av alla de andra värdelösa programledarna sparken om ekonomin inte räcker till.
Frågan är, har någon så underhållande person som Sebastian Dawkins någonsin förut varit med i tv?