2014-01-08, 17:32
Medlem
UNDERBART!
TV4 presenterade precis på sin Facebook-sida att på söndag ska det gå ett "extrainsatt" Farmen som heter Farmen - vad hände sedan? ...

Och givetvis är den största farmendeltagaren av alla med = Sebastian Dawkins.
Citera
2014-01-08, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Faktum är att jag inte riktigt visste vem Sebastian Dawkins var, förrän igår!

För flera år sedan läste jag en artikel i en tidning om att man kunde betala en viss summa för att få hem dokusåpakändisar på sin fest, och till artikeln fanns denna bild med texten "för några tusen kan du hyra Club goa-Sebastian till din fest och kasta drinkar på honom under en hel kväll". Att jag ens minns detta beror på att jag tyckte bildtexten var så jävla korkad... Varför kasta drinkar på någon bara för att denne varit med i en dokusåpa?

Några år innan jag läste detta berättade min farsa för mig, som alltid kollat flitigt på Farmen, att en galen skåning kommit dit och skrikit och bråkat. Minns speciellt när farsan berättade om att skåningen bråkat med någon av kärringarna om en salt sill.

Dock kopplade jag aldrig att detta var samma person, förrän igår när jag slösurfade på Youtube. Från att ha kollat på diverse uppträdanden i Talang, till att kolla på när en av Talangdeltagarna uppträdde i Fenomen, till att kolla på klipp med Kitty Jutbring och slutligen till att kolla på när Sebastian Dawkins bråkar med Kitty i Club Goa. Jag kände genast igen honom från bilden i den där artikeln, och tyckte han verkade väldigt festlig.

Därefter såg jag att det fanns flera relaterade klipp, bland annat ett "Sebastian bråkar med Lena" som jag klickade på och såg den där scenen som farsan berättade om för mig för ungefär 10 år sedan. Jag fick lite av en "cirkeln är sluten"-känsla när jag äntligen fattade varför folk skulle vilja kasta drinkar på honom, att jag äntligen fick se den där scenen med den galna skåningen och sillen, och att dessa två personer, dokusåpakändisen från artikeln och skåningen från Farmen, var samma person kändes riktigt roligt på något sätt.

Det borde vara ett stående inslag att ha med Sebastian Dawkins i diverse olika tv-program, han borde dyka upp lite här och var... Hela Sverige bakar, Färjan, 112 på liv och död, Ensam mamma söker, Baren, Big Brother, Paradise Hotel, Top Model, Idol, Fångarna på fortet, Allsång på Skansen, Sommarkrysset, Ung & Bortskämd, Bergs bärbara talkshow, Melodifestivalen, Berg flyttar in (tänk er Berg flyttar in hos Sebastian Dawkins)... Möjligheterna är obegränsade! Ge Sebastian Dawkins fast anställning som programledare (och deltagare i diverse program), och ge honom en rejäl månadslön! Ge någon av alla de andra värdelösa programledarna sparken om ekonomin inte räcker till.

Frågan är, har någon så underhållande person som Sebastian Dawkins någonsin förut varit med i tv?
Psykiskt störda människor brukar vara roliga att kolla på. Speciellt om de är narcissistiska och inte är rädda för att ha ett TV-team runt omkring sig.
Citera
2014-01-10, 09:03
Medlem
PelleGnagares avatar
Snart får herr Dawkins göra en storstilad come back i våra rutor!
Citera
2014-01-10, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PelleGnagare
Snart får herr Dawkins göra en storstilad come back i våra rutor!

Storstilad?
Det tror jag när jag ser det.
Citera
2014-01-10, 21:59
Medlem
Schyssta skor han har på bilden någon tog för några inlägg sedan.
Citera
2014-01-11, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ja, egentligen är det hemskt hur folk gottar sig i andra människors problem!
Indeed. Han vet förmodligen inte ens om de problem han har och att folk tycker att han är en jävla idiot mot sina medmänniskor. Fast jag vet inte hur han beter sig nu för tiden. Han kanske har jobbat på självinsikten de senaste åren. Den som lever får se!
Citera
2014-01-11, 12:32
Medlem
WalterSullivans avatar
När sänds "Vad hände sen"?
Citera
2014-01-11, 13:26
Medlem
HerrVesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Indeed. Han vet förmodligen inte ens om de problem han har och att folk tycker att han är en jävla idiot mot sina medmänniskor. Fast jag vet inte hur han beter sig nu för tiden. Han kanske har jobbat på självinsikten de senaste åren. Den som lever får se!
Jag tvivlar på att Sebastian Dawkins har särskilt stora möjligheter att djävlas med sin omgivning annat än under kontrollerade former i ett tv-program. Skälet är att förlorare på samhällets baksida sällan är i den positionen att de kan få övertag mot någon. I Dawkins fall talar vi om en sjukpensionär pga psykiska problems som lever på existensminimum och saknar kontaktnät.
Citera
2014-01-11, 14:09
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVessla
Jag tvivlar på att Sebastian Dawkins har särskilt stora möjligheter att djävlas med sin omgivning annat än under kontrollerade former i ett tv-program. Skälet är att förlorare på samhällets baksida sällan är i den positionen att de kan få övertag mot någon. I Dawkins fall talar vi om en sjukpensionär pga psykiska problems som lever på existensminimum och saknar kontaktnät.

Saknar kontaktnät, vad menar du med det?
Citera
2014-01-11, 14:26
Medlem
HerrVesslas avatar
Citat:
Saknar kontaktnät, vad menar du med det?
Att han saknar kontakter med inflytande. Exempelvis inom media, politik, näringsliv. Det är en person som ingen av de kategorierna bryr sig om och han har inte ens möjlighet att göra sin röst hörd. Som en jämförelse kan man ta Robinson-Robban som också var en fattig stor förlorare men som ändå bjöds in till massa kändisfester, debattprogram osv.
Senast redigerad av HerrVessla 2014-01-11 kl. 15:19.
Citera
2014-01-12, 20:31
Medlem
Sebastian på tv4 NUUUUUUUU!
Citera
2014-01-12, 20:47
Medlem
__Alez__s avatar
Ingen som verkar få tag på Sebastian, eller så vågar de inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in