2015-04-22, 21:06
  #8485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du kan inte ge ett enda exempel på var där den här kock-clownen uttalar sig utbildat och med någon som helst logik. Han sitter och svamlar vodkainspirerat och ni projicerar era tramssocialistiska homoerotiska drömmar om honom. Du svarade inte på frågan vem ni ska projicera tramset på när denne clown är likviderad, det finns väl ingen som står på tur att ta hans roll i charaden?

Det finns inget homoerotiskt i att beundra en stor man som kämpar för folkets bästa. Hjältebeundran bör alla syssla med, det stärker karaktären.

Jag har postat flera länkar de senaste dagarna. Vill inte åka på korspost. Se de länkarna, där ser du att det verkligen finns logik.

Förhoppningen är givetvis att Mozgovoi överlever kriget. Det är med spänd förväntan jag ser fram emot vilken nästa stora ledargestalt blir. Novorossiya behöver många ledare.
2015-04-22, 21:07
  #8486
Medlem
En stor grupp internationella intellektuella, som inte är Rysslandsvänner, har skrivit ett gemensamt brev till Poroshenko. De ber honom att inte ratificera de nya lagar, som inskränker yttrandefriheten.

Open Letter from Scholars and Experts on Ukraine Re. the So-Called "Anti-Communist Law"

Their content and spirit contradicts one of the most fundamental political rights: the right to freedom of speech.

Their impact on Ukraine’s image and reputation in Europe and North America would be profound.

We also are troubled by the fact that the laws passed without serious debate, without dissenting votes and with large numbers of deputies declining to take part.

Not only would it be a crime to question the legitimacy of an organization (UPA) that slaughtered tens of thousands of Poles in one of the most heinous acts of ethnic cleansing in the history of Ukraine, [...]

Anyone calling attention to the development of Ukrainian culture and language in the 1920s could find himself or herself condemned.

http://krytyka.com/en/articles/open-letter-scholars-and-experts-ukraine-re-so-called-anti-communist-law
2015-04-22, 21:10
  #8487
Medlem
Två rapporter om ukrainska krigsbrott. Ingen rolig läsning. Flera människorättsorganisationer, inte bara democracyfund, samlar information. Amnesty och FN har klagat. Det kan sluta illa för vissa beslutsfattare i Kiev.

Ett exempel:

The prisoners were electrocuted, beaten cruelly and for multiple days in a row with different objects (iron bars, baseball bats, sticks, rifle butts, bayonet knives, rubber batons). Techniques widely used by the Ukrainian armed forces and security forces include waterboarding, strangling with a ‘Banderist garrotte’ and other types of strangling.*

http://democracyfund.ru/userfiles/War%20crimes%20of%20the%20armed%20forces%20and%20s ecurity%20forces%20of%20Ukraine.pdf

http://www.democracyfund.ru/userfiles/Second%20report%20-%20War%20Crimes%20of%20the%20Armed%20Forces%20and% 20Security%20Forces%20of%20Ukra ine.pdf
2015-04-22, 21:20
  #8488
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt

Angående att han lär ha varit kock, visst är det fantastiskt att en fd kock kan kliva fram som en ledargestalt som vrider historiens hjul. En fd kock som blivit en folkhjälte. En fd kock som blivit en levande legend, en sådan kan bara frambringas i ett samhälle där karaktärsegenskaper, och inte pengar, avgör vem som blir vad.

Visst kan man jobba sig upp, vår egen statsminister är ju gammal svetsare. Men sedan har han skaffat sig utbildningen på vägen, genom förhandlingsarbete i fackföreningsrörelsen.

Att gå direkt från köket till en topposition är nog inte att rekommendera. Jämför med Tyskland där det är en oskriven lag att du ska ha doktorsgrad för att ens komma i närheten av regeringsmakten. Och Tyskland är ju ganska framgångsrikt.

Kanske har man brist på personer med filosofie, medicine eller teknologie doktorsexamen i Östra Ukraina, men lite mer än en kock borde man få fram.

Det är nog brist på intresse för posten som är skälet till att vi slutar med en pannkaksvändare. Jämför med när mr Muller tog över Saab. Ingen annan ville ha den gamla fina bilfabriken, så en skojare som mr Muller fick chansen. Det slutade inte så bra det heller, också han hade förstås en del fina egenskaper.
__________________
Senast redigerad av Kalle81 2015-04-22 kl. 21:28.
2015-04-22, 21:27
  #8489
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Jag pratar om Alexei Mozgovoi. Han har starkt kritiserat både Plotnitsky och Zacharchenko och de omkring dem i ledningen för LNR och DNR . Att de i ledningen för folkrepublikerna har business med Akhmetov är inget nytt, det lär ju vara anledningen till att man inte tar Mariupol, att Akhmetov har för stora intressen i staden.
Det är bara ni som fantiserar om "Mozgovoi. Han är en simpel kock som inte har någon ideologi utöver den av en clown som försöker överleva som terrorist och quisling under fiendens ledning. Du kan inte på allvar påstå att detta kreatur ska ha några logiska och välunderbyggda kunskaper om politik, han är verkligen ingen intellektuell eller ens hederlig person. Som sagt var är det bara era kommunistiska projiceringar på en clown som sagt ordet socialism en eller två gånger.

Här har du annat än dina tramsiga sagor - bilder av hur ryssarna bombat Shyrokyne:
https://twitter.com/BBCWillVernon/status/590952959430758402
2015-04-22, 21:50
  #8490
Medlem
Svenska sputniknews börjar bra:

Över ett tusen gruvarbetare har brutit sig igenom avspärrningen runt den ukrainske presidentens administration.

De protesterande gruvarbetarna bankar med hjälmarna och ropar högt framför presidentadministrationens byggnad. De har ännu inte uttryckt sina krav, men är aggressivt inställda.

I går antog Tredje gruvkongressen i Kiev en resolution, i vilken man kräver att den ukrainske presidenten skall avsätta energiminister Vladimir Demtjisjin.

Dessutom vill gruvarbetarna ha ett budgetstöd till kolindustrin. Annars hotar man med en landsomfattande strejk.

http://se.sputniknews.com/varlden/20150422/87262.html
2015-04-22, 21:53
  #8491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
En stor grupp internationella intellektuella, som inte är Rysslandsvänner, har skrivit ett gemensamt brev till Poroshenko. De ber honom att inte ratificera de nya lagar, som inskränker yttrandefriheten.

Open Letter from Scholars and Experts on Ukraine Re. the So-Called "Anti-Communist Law"

Their content and spirit contradicts one of the most fundamental political rights: the right to freedom of speech.

Their impact on Ukraine’s image and reputation in Europe and North America would be profound.

We also are troubled by the fact that the laws passed without serious debate, without dissenting votes and with large numbers of deputies declining to take part.

Not only would it be a crime to question the legitimacy of an organization (UPA) that slaughtered tens of thousands of Poles in one of the most heinous acts of ethnic cleansing in the history of Ukraine, [...]

Anyone calling attention to the development of Ukrainian culture and language in the 1920s could find himself or herself condemned.

http://krytyka.com/en/articles/open-letter-scholars-and-experts-ukraine-re-so-called-anti-communist-law


en del riktigt tunga namn dessutom och jag håller med i princip. men det kan också noteras lite vad dessa intellektuella verkligen skriver i det öppna brevet...

Citat:
Over the past 15 years, Vladimir Putin’s Russia has invested enormous resources in the politicization of history. It would be ruinous if Ukraine went down the same road, however partially or tentatively. Any legal or ‘administrative’ distortion of history is an assault on the most basic purpose of scholarly inquiry: pursuit of truth.

kortfattat - ukraina ska inte bli lögnare som putins ryssland och förvanska historien!


tack för att du lyfter fram den intellektuella och rättvisa kritiken mot ryska lögner!

ps. löneavdrag nu?
2015-04-22, 21:58
  #8492
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Du kan börja med att titta på det här klippet, speciellt cirka 9 minuter in så kan du komma in i matchen igen:

https://www.youtube.com/watch?v=JZiJRnaom_E

Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Svenska sputniknews börjar bra:

Över ett tusen gruvarbetare har brutit sig igenom avspärrningen runt den ukrainske presidentens administration.

De protesterande gruvarbetarna bankar med hjälmarna och ropar högt framför presidentadministrationens byggnad. De har ännu inte uttryckt sina krav, men är aggressivt inställda.

I går antog Tredje gruvkongressen i Kiev en resolution, i vilken man kräver att den ukrainske presidenten skall avsätta energiminister Vladimir Demtjisjin.

Dessutom vill gruvarbetarna ha ett budgetstöd till kolindustrin. Annars hotar man med en landsomfattande strejk.

http://se.sputniknews.com/varlden/20150422/87262.html

Hur drivs den här sidan Sputnik news? De borde nog anställa några journalister med bättre svenska. Det finns många arbetslösa journalister. Som det ser ut nu verkar det vara google-översättningar.

On-topic så är det bra att gruvarbetarna gör sin röst hörd. Om det nu är sant. Demonstrationer och protester ska förekomma i en demokrati.
2015-04-22, 22:19
  #8493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är bara ni som fantiserar om "Mozgovoi. Han är en simpel kock som inte har någon ideologi utöver den av en clown som försöker överleva som terrorist och quisling under fiendens ledning. Du kan inte på allvar påstå att detta kreatur ska ha några logiska och välunderbyggda kunskaper om politik, han är verkligen ingen intellektuell eller ens hederlig person. Som sagt var är det bara era kommunistiska projiceringar på en clown som sagt ordet socialism en eller två gånger.

Det var fasligt vad du har hakat upp dig. Om det finns någon som har ideologi så är det Alexei Mozgovoi. Ideologin sitter förankrad som vore den i självaste berggrunden. Rättvisa för alla oavsett social status. Öppenhet och insyn så att byråkrater inte kan utnyttja sin position. En sund syn på familjeliv och släkttraditioner. Traditionell ortodox kristendom.
2015-04-22, 22:28
  #8494
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är bara ni som fantiserar om "Mozgovoi. Han är en simpel kock som inte har någon ideologi utöver den av en clown som försöker överleva som terrorist och quisling under fiendens ledning. Du kan inte på allvar påstå att detta kreatur ska ha några logiska och välunderbyggda kunskaper om politik, han är verkligen ingen intellektuell eller ens hederlig person. Som sagt var är det bara era kommunistiska projiceringar på en clown som sagt ordet socialism en eller två gånger.

Här har du annat än dina tramsiga sagor - bilder av hur ryssarna bombat Shyrokyne:
https://twitter.com/BBCWillVernon/status/590952959430758402

Vilken tur att din chokladkung har andra idéer om Ukraina. Nog för att ingen i Europa verkar gilla Ukrainas läge, så verkar du ha en förkärlek till allt som räknas till det "Nyoligarkiska". Att Mozgovoi inte är socialist? https://www.youtube.com/watch?v=6Sqikx-l7aA

Ungefär som att dina fascistiska hjältar i Pravosek, Azov och Aidar inte gillar socialism. Eller deras jihad mot tidigare statyer på Lenin ( låt mig gissa, dessa spelar ingen roll oavsett? ). Om ISIS har en grupp som är ekvivalent i Europa så är det nog ni, vågar jag påstå.

Om du vill rulla med bilder så har vi alla bilder från Donetsk. Men du har inte brytt dig om dem innan, så varför skulle du förändra dig?
__________________
Senast redigerad av QCMAG 2015-04-22 kl. 22:30.
2015-04-22, 22:38
  #8495
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Det var fasligt vad du har hakat upp dig. Om det finns någon som har ideologi så är det Alexei Mozgovoi. Ideologin sitter förankrad som vore den i självaste berggrunden. Rättvisa för alla oavsett social status. Öppenhet och insyn så att byråkrater inte kan utnyttja sin position. En sund syn på familjeliv och släkttraditioner. Traditionell ortodox kristendom.
Ni verkar nöja er med en clown som leker homo sovieticus så får ni en tår i krokodilögonen av denna vodkaindränkta sovjetnostalgiska fantasi. Om en outbildad kock som blivit legosoldat kan lura er så enormt så kan jag rekommendera en förmyndare. Mozgovoi är ungefär lika socialistisk som NSDAP var, och lika mycket socialist som moderaterna är arbetarparti.

Femtekolonnare i väst lyckas han dupera. Det förvånar väl ingen, speciellt inte när det är gamla kommunister som börjar drömma våta drömmar igen efter en tids sorg när det visade sig att Putin var en högerextrem fascist som hatar kommunister och inte alls har några socialistiska planer för det annekterade Krim eller vad gäller invasionen av östra Ukraina och mördandet av civila i östra Ukraina.
2015-04-22, 22:42
  #8496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Svenska sputniknews börjar bra:

Över ett tusen gruvarbetare har brutit sig igenom avspärrningen runt den ukrainske presidentens administration.

De protesterande gruvarbetarna bankar med hjälmarna och ropar högt framför presidentadministrationens byggnad. De har ännu inte uttryckt sina krav, men är aggressivt inställda.

I går antog Tredje gruvkongressen i Kiev en resolution, i vilken man kräver att den ukrainske presidenten skall avsätta energiminister Vladimir Demtjisjin.

Dessutom vill gruvarbetarna ha ett budgetstöd till kolindustrin. Annars hotar man med en landsomfattande strejk.

http://se.sputniknews.com/varlden/20150422/87262.html
Var inte gruvarbetarna förbannade för att Ukrina köpte ryskt kol istället för att köpa inhemskt ukrainskt kol . Förstår faktiskt deras frustration även om det tydligen är billigare med rysk kol. Varför gynna ryssen är nog resonemanget bland
urainas gruvarbetare. Att strejka är ju en demokratisk rättighet och visar ju på att demokratin fått fäste i Ukraina. Gapet mellan Rysslands hårdnande välde och Ukrainas allt öppnare rättssamhälle växer allt mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in