2015-04-22, 23:01
  #8497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ni verkar nöja er med en clown som leker homo sovieticus så får ni en tår i krokodilögonen av denna vodkaindränkta sovjetnostalgiska fantasi. Om en outbildad kock som blivit legosoldat kan lura er så enormt så kan jag rekommendera en förmyndare. Mozgovoi är ungefär lika socialistisk som NSDAP var, och lika mycket socialist som moderaterna är arbetarparti.

Femtekolonnare i väst lyckas han dupera. Det förvånar väl ingen, speciellt inte när det är gamla kommunister som börjar drömma våta drömmar igen efter en tids sorg när det visade sig att Putin var en högerextrem fascist som hatar kommunister och inte alls har några socialistiska planer för det annekterade Krim eller vad gäller invasionen av östra Ukraina och mördandet av civila i östra Ukraina.

Vad har du för belägg för att han skulle vara legosoldat ?

Han är en stor ledare, en befälhavare som tar sina mannar ut i strid och detta framgångsrikt dessutom. Tyvärr har det varit dåligt med ammunition och annan materiel men i Alexei Mozgovois Prizrak har man kämpat på i motvind ändå. Hade man varit Kreml-styrda så hade man givetvis fått hur mycket ammunition man vill, men nu är de alltså inte styrda därifrån.

Att Mozgovoi är populär även bland engelsktalande visar bland annat det stora antal youtube-videos som bland annat Kazzura har översatt. Så blir det när en karismatisk och folklig ledare som Mozgovoi kliver fram, folk vill se och lyssna. Folk har drömmar om ett rättvist samhälle och Mozgovoi är den som kommer att göra dessa drömmar till verklighet.
2015-04-22, 23:06
  #8498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Var inte gruvarbetarna förbannade för att Ukrina köpte ryskt kol istället för att köpa inhemskt ukrainskt kol . Förstår faktiskt deras frustration även om det tydligen är billigare med rysk kol. Varför gynna ryssen är nog resonemanget bland
urainas gruvarbetare. Att strejka är ju en demokratisk rättighet och visar ju på att demokratin fått fäste i Ukraina. Gapet mellan Rysslands hårdnande välde och Ukrainas allt öppnare rättssamhälle växer allt mer.

Det enda jag vet är att kolgruvor ska stängas i Ukraina. Kraftstationerna är anpassade till det speciella antrasit-kolet i Donbass och västra Ryssland, men det räcker inte som anledning till att stänga kolgruvor, som kan exportera till t.ex. Tyskland nu när valutan är billig. Jag förstår inte alls hur Kiev tänker här, men jag förstår gruvarbetarna i detta svåra ekonomiska läge. Det ukrainska folket lider och många är arga. Väst rapporterar nästan inte alls den katastrofala ekonomiska situationen. Vad vissa i tråden inte fattar är att jag önskar hela Ukraina väl, men jag gillar inte utvecklingen efter Maidan och många ukrainare tänker likadant.
2015-04-22, 23:10
  #8499
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Vad har du för belägg för att han skulle vara legosoldat ?

Han är en stor ledare, en befälhavare som tar sina mannar ut i strid och detta framgångsrikt dessutom. Tyvärr har det varit dåligt med ammunition och annan materiel men i Alexei Mozgovois Prizrak har man kämpat på i motvind ändå. Hade man varit Kreml-styrda så hade man givetvis fått hur mycket ammunition man vill, men nu är de alltså inte styrda därifrån.

Att Mozgovoi är populär även bland engelsktalande visar bland annat det stora antal youtube-videos som bland annat Kazzura har översatt. Så blir det när en karismatisk och folklig ledare som Mozgovoi kliver fram, folk vill se och lyssna. Folk har drömmar om ett rättvist samhälle och Mozgovoi är den som kommer att göra dessa drömmar till verklighet.
Det finns engelsktalande sovjetnostalgiker, säkert tysktalande sådana. Socialister (de få som finns kvar) verkar vara ett svagsint lättlurat släkte som sagt och som du bevisar nästan dagligen i denna tråd. 5 förvirrade socialister i väst är dock inte mycket att komma med.

Mozgovoi är ingen ledare. Vad är han ledare för, vem har valt honom påstår du? Vem betalar hans uppehåll? Han är en äcklig terrorist med civila människors blod på sina händer, han är en av kreaturen från Kreml som terroriserar, rånar och mördar vanligt folk på order från Kreml. Som sagt var så dog han inte den 7:e mars men vi kan glädja oss med att han inte lär bli långlivad då han uppenbarligen är måltavla för den ukrainska folkliga motståndsrörelsen mot dessa ryska fascistiska kreatur.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-04-22 kl. 23:14.
2015-04-22, 23:19
  #8500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det enda jag vet är att kolgruvor ska stängas i Ukraina. Kraftstationerna är anpassade till det speciella antrasit-kolet i Donbass och västra Ryssland, men det räcker inte som anledning till att stänga kolgruvor, som kan exportera till t.ex. Tyskland nu när valutan är billig. Jag förstår inte alls hur Kiev tänker här, men jag förstår gruvarbetarna i detta svåra ekonomiska läge. Det ukrainska folket lider och många är arga. Väst rapporterar nästan inte alls den katastrofala ekonomiska situationen. Vad vissa i tråden inte fattar är att jag önskar hela Ukraina väl, men jag gillar inte utvecklingen efter Maidan och många ukrainare tänker likadant.
Om du läser västmedia så kommer du att upptäcka att den rapporterar det mesta om Ukraina inkl. ekonomin. Fri media i väst ger oss en bra och balanserad bild av Ukrainas kamp mot ryssen och i det kölvattnet den havererade ekonomin, men även alla framsteg Ukraina tagit och tager dagligen. Där har Ryssland en del att lära.
2015-04-22, 23:36
  #8501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det finns engelsktalande sovjetnostalgiker, säkert tysktalande sådana. Socialister (de få som finns kvar) verkar vara ett svagsint lättlurat släkte som sagt och som du bevisar nästan dagligen i denna tråd. 5 förvirrade socialister i väst är dock inte mycket att komma med.

Mozgovoi är ingen ledare. Vad är han ledare för, vem har valt honom påstår du? Vem betalar hans uppehåll? Han är en äcklig terrorist med civila människors blod på sina händer, han är en av kreaturen från Kreml som terroriserar, rånar och mördar vanligt folk på order från Kreml. Som sagt var så dog han inte den 7:e mars men vi kan glädja oss med att han inte lär bli långlivad då han uppenbarligen är måltavla för den ukrainska folkliga motståndsrörelsen mot dessa ryska fascistiska kreatur.

Mozgovoi är alltså ledare för brigad Prizrak, som betyder spöke på svenska. Namnet lär de ha tagit eftersom motståndarsidans propaganda meddelat att brigaden utplånats flera gånger om. Men de är alltså still going strong trots denna "utplåning". I en konfliktsituation så söker sig folk till kompetenta ledare. Jag har för mig att Mozgovoi startade med fem man, därifrån har det ökat.

Med sin vältalighet och klara vision så har han blivit mer än en militär ledare. Han har blivit en ledare i en mycket, mycket vidare bemärkelse. En symbol för kampen mot utsugaroligarker och storkapital.
__________________
Senast redigerad av barkflyt 2015-04-23 kl. 00:00.
2015-04-22, 23:41
  #8502
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Svenska sputniknews börjar bra:

Över ett tusen gruvarbetare har brutit sig igenom avspärrningen runt den ukrainske presidentens administration.

De protesterande gruvarbetarna bankar med hjälmarna och ropar högt framför presidentadministrationens byggnad. De har ännu inte uttryckt sina krav, men är aggressivt inställda.

I går antog Tredje gruvkongressen i Kiev en resolution, i vilken man kräver att den ukrainske presidenten skall avsätta energiminister Vladimir Demtjisjin.

Dessutom vill gruvarbetarna ha ett budgetstöd till kolindustrin. Annars hotar man med en landsomfattande strejk.

http://se.sputniknews.com/varlden/20150422/87262.html

Vilken skitsida! Det är absolut ingen risk att fascisten Putler skall kunna påverka den stora majoriteten av det svenska folket. Enligt Sominstitutet så bekymrar sig 39 procent av svenskarna för situationen i Ryssland 2014, mot 13 procent året innan.. Fler och fler börjar också oroa sig för terrorism och allt färre tycker det är ok med minskade försvarsutgifter.

http://som.gu.se/aktuellt/Nyheter/Nyheter_detalj//som-seminariet-2015--svenskarna-mer-oroliga-over-situationen-i-varlden.cid1287604

Det intressanta är de områden som "Sputik" ser som betydelsefulla: Norden och Arktis, vilket visar att vi lever i ett område med geo-politiskt betydelse, inte minst för Ryssland. Att man inte för någon öppen debatt på sin propagandasajt utan bara redovisar "åsikter", anpassade till den ryska sinnessjuka världs"bilden" är blott logisk för en propagandasajt med ett infantilt budskap.

Det finns dock en "tummen upp och tummen ned" funktion på sajten. Dock är den lite svår att använda eftersom en nyhet i sig kan kännas positiv, men den ryska propagandavinklingen av artikeln känns negativ. Frågan blir förstås hur andra läsare tolkar tumme upp, respektive tumme ned.

Bäst är nog, att efter en snabb genomgång, bojkotta propagandaeländet så de får så få läsare som möjligt att bokföra.
__________________
Senast redigerad av Ola Schubert 2015-04-22 kl. 23:57.
2015-04-22, 23:57
  #8503
Medlem
New Russia Press meddelar om strider på flera olika håll under hela dagen :

http://newrussia.press/military/fights-in-donbass-22-04-2014/
2015-04-22, 23:59
  #8504
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
New Russia Press meddelar om strider på flera olika håll under hela dagen :

http://newrussia.press/military/fights-in-donbass-22-04-2014/

Bara det vanliga ryska propagandaeländet. "Journalisterna" törs inte ens skylta med sina efternamn!
2015-04-23, 00:22
  #8505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vilken skitsida! Det är absolut ingen risk att fascisten Putler skall kunna påverka den stora majoriteten av det svenska folket. Enligt Sominstitutet så bekymrar sig 39 procent av svenskarna för situationen i Ryssland 2014, mot 13 procent året innan.. Fler och fler börjar också oroa sig för terrorism och allt färre tycker det är ok med minskade försvarsutgifter.

http://som.gu.se/aktuellt/Nyheter/Nyheter_detalj//som-seminariet-2015--svenskarna-mer-oroliga-over-situationen-i-varlden.cid1287604

Det intressanta är de områden som "Sputik" ser som betydelsefulla: Norden och Arktis, vilket visar att vi lever i ett område med geo-politiskt betydelse, inte minst för Ryssland.

Det är naturligt att Sverige upprustar vårt larvigt svaga försvar under Ukraina-krisen. Det borde ha skett för länge sedan. En enda tändande gnista kan starta en storkonflikt, ungefär som 1914. Arktis har varit ett potentiellt konfliktområde i flera år. Danmark sände en gång krigsskepp för att markera mot Kanada, en natovän, kan du tänka dig? Ryssland övar i Arktis med mer än 80.000 man, om jag minns rätt. Ryssland har inget intresse av Sverige, men om Ukraina tänder gnistan, så förvandlas vårt land till ett naturligt stridsområde, ungefär som Belgien under kriget. Jag har fruktat en sådan utveckling sedan Maidan och det är en av anledningarna till att jag är på flashback. Ukraina-krisen är det farligaste jag har sett sedan Nato-kommendanten Wesley Clark ville beskjuta rysk fredsbevarande trupp vid Pristinas flygplats i Kosovo 1999. En engelsk officer vägrade att följa order:

"I'm not going to start the Third World War for you," he reportedly told General Clark during one heated exchange

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/671495.stm

Clark fick snart sparken.
2015-04-23, 11:57
  #8506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Var inte gruvarbetarna förbannade för att Ukrina köpte ryskt kol istället för att köpa inhemskt ukrainskt kol . Förstår faktiskt deras frustration även om det tydligen är billigare med rysk kol. Varför gynna ryssen är nog resonemanget bland
urainas gruvarbetare. Att strejka är ju en demokratisk rättighet och visar ju på att demokratin fått fäste i Ukraina. Gapet mellan Rysslands hårdnande välde och Ukrainas allt öppnare rättssamhälle växer allt mer.

de där gruvarbetarna är en bricka i maktkampen mellan kiev (plus västvänliga krafter) och akhmetov. som jag hört så är det akhmetov som är skyldig löner, alternativt meddelat att löner blir frysta från nästa månad.

dessutom rapporterar många om inhyrda titushkis (inhyrda drägg som ska bråka) - klassisk MO för akhmetov - som inte hade ett dugg med gruvor att göra.
2015-04-23, 18:03
  #8507
Medlem
En talesman för det ryska försvarsministeriet sa under dagen att amerikanska trupper inte bara befinner sig i västra Ukraina men att de också indirekt deltar i striderna kring Mariupol, Volnovakha och Artyomovsk genom att utbilda ukrainska trupper på plats i östra Ukraina.

http://www.reuters.com/article/2015/04/23/us-ukraine-crisis-russia-usa-idUSKBN0NE1N920150423

Det ryska försvarsministeriet bekräftar uppgifterna.

Vilken jävla dynga.
2015-04-23, 18:17
  #8508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
de där gruvarbetarna är en bricka i maktkampen mellan kiev (plus västvänliga krafter) och akhmetov. som jag hört så är det akhmetov som är skyldig löner, alternativt meddelat att löner blir frysta från nästa månad.

dessutom rapporterar många om inhyrda titushkis (inhyrda drägg som ska bråka) - klassisk MO för akhmetov - som inte hade ett dugg med gruvor att göra.
Du svamlar. KyivPost skriver bland annat att vissa av demonstranterna har deltagit i en "facklig kongress" andra är ditresta gruvarbetare som demonstrerar.. De demonstrerar mot att förlora sina arbeten. De nyttjar alltså sin rätt till mötes- och yttrandefrihet - chockerande för "Adidas-folket" förstår jag. De vill att Poroshenke sparkar energi- och kolministern Demchyshyn. Samt vill gruvarbetarna ha högre löner. Inflationen under det senaste året var 45.8% i Ukraina. Det tre första månaderna detta år var inflationen sammanlagt 19.2%.

"Hundreds of coal miners from all over Ukraine made it to Kyiv on April 22 to rally near the Cabinet of Ministers. The demonstration followed the third congress of Ukrainian coal miners that was held in Kyiv a day before, where the activists called on President Petro Poroshenko to dismiss Volodymyr Demchyshyn, energy and coal minister."

I artikeln intervjuas en person från en "tankesmedja", samt det hävdas i artikeln "Some experts, however, believe the rally is not only economic in nature, but also has political coloring."
"Political analyst Vitaly Bala, who heads the Situation Modeling Agency, believes such rally is yet another signal for the president to take a hard line against country’s oligarchs as they don’t want to lose their monopolies."

Vem som finansierar "Situation Modeling Agency" framgår inte av institutionens hemsida (engelska).
http://www.kyivpost.com/multimedia/photo/coal-miners-demand-their-money-from-president-parliament-and-cabinet-of-ministers-386875.html

Ukraine annual inflation rate hits 45.8 percent: official
http://www.businessinsider.com/afp-ukraine-annual-inflation-rate-hits-45.8-percent-official-2015-4#ixzz3Y9AhY5qi
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-23 kl. 18:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in