2015-04-22, 17:04
  #8473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Läs ej ukrainska tidningar

Håller med. Igår hade unian.info nyheten att, hör och häpna, Kreml kommer att plocka bort Zacharchenko och ersätta honom med Alexei Mozgovoi. Visst finns det en mycket stor chans att Mozgovoi blir president i Novorossiya, han är en mycket kompetent man för den uppgiften, men det kommer givetvis att ske genom folkets val.
2015-04-22, 17:48
  #8474
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Håller med. Igår hade unian.info nyheten att, hör och häpna, Kreml kommer att plocka bort Zacharchenko och ersätta honom med Alexei Mozgovoi. Visst finns det en mycket stor chans att Mozgovoi blir president i Novorossiya, han är en mycket kompetent man för den uppgiften, men det kommer givetvis att ske genom folkets val.
Är det en bättre clown för charaden? Frågan är vem som vill stå på tur att bli plockad av Ukrainsk motståndsrörelse mot den ryska ockupationen, ingen höjdare ta rollen som quisling. Kreml kanske sätter in en galning som Mozgovoi för lite vodkapengar. Mozgovoi har inte visat tecken på någon högre IQ eller bildning så han blir en bra nyttig idiot.
2015-04-22, 18:21
  #8475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Är det en bättre clown för charaden? Frågan är vem som vill stå på tur att bli plockad av Ukrainsk motståndsrörelse mot den ryska ockupationen, ingen höjdare ta rollen som quisling. Kreml kanske sätter in en galning som Mozgovoi för lite vodkapengar. Mozgovoi har inte visat tecken på någon högre IQ eller bildning så han blir en bra nyttig idiot.

Du vet ju knappt ens vem Alexei Mozgovoi är. När man läser och hör honom så förstår man att i Mozgovoi förenas det bästa, socialism och ortodoxi. Social rättvisa och tradition. Sannerligen en fast grund som folket behöver för att bygga nuet och framtiden.

Att Mozgovoi är intelligent råder det inget tvivel om. Han har en genomtänkt livsfilosofi och en strategi för hur man genomför den. Dessutom är han begåvad med den vilja av stål som behövs för att få denna filosofi att blomstra i praktiken.

Mozgovoi är den man som det frihetstörstande folket behöver för att kasta av sig storkapitalets bojor. Osjälvisk, självuppoffrande. Alltid med folkets bästa i fokus. Alexei Mozgovoi är framtiden. Det kommer att bli mycket uppenbart allteftersom tiden framskrider.

Tilläggas kan att han är en mycket bra sångare också :
https://www.youtube.com/watch?v=Qd8_6I1_ZiA

Kreml ? Vad har du för belägg för det ?
2015-04-22, 18:40
  #8476
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Du vet ju knappt ens vem Alexei Mozgovoi är. När man läser och hör honom så förstår man att i Mozgovoi förenas det bästa, socialism och ortodoxi. Social rättvisa och tradition. Sannerligen en fast grund som folket behöver för att bygga nuet och framtiden.

Att Mozgovoi är intelligent råder det inget tvivel om. Han har en genomtänkt livsfilosofi och en strategi för hur man genomför den. Dessutom är han begåvad med den vilja av stål som behövs för att få denna filosofi att blomstra i praktiken.

Mozgovoi är den man som det frihetstörstande folket behöver för att kasta av sig storkapitalets bojor. Osjälvisk, självuppoffrande. Alltid med folkets bästa i fokus. Alexei Mozgovoi är framtiden. Det kommer att bli mycket uppenbart allteftersom tiden framskrider.

Tilläggas kan att han är en mycket bra sångare också :
https://www.youtube.com/watch?v=Qd8_6I1_ZiA

Kreml ? Vad har du för belägg för det ?
Ni projicerar era patetiska socialistiska drömmar på Kreml-clowner i östra Ukraina. Samtidigt är det svårt att tro att den mest degenerade homo sovieticus går på tramset, ja ni till och med lägger till egna fantasier om clownerna. Då 95% av trupperna är ryska och ryssarna nu rensat upp bland kossackerna som du kunde läsa häromdagen samt det faktum att Kreml är anti-socialistiskt och fascistiskt så borde du förstå att den clown som tillsätts som quisling knappast kan vara "socialistisk".
Frågan är hur lång tid det tar innan motståndsrörelsen mot den ryska ockupationen avlivar quislingen Mozgovoi, en skål väntar på att utropas. Det misslyckades den 7:e mars, men bättre lycka nästa gång!
Får se vilken clown ni ska projicera era fantasier på efter Mozgovoi.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-04-22 kl. 18:45.
2015-04-22, 19:03
  #8477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ni projicerar era patetiska socialistiska drömmar på Kreml-clowner i östra Ukraina. Samtidigt är det svårt att tro att den mest degenerade homo sovieticus går på tramset, ja ni till och med lägger till egna fantasier om clownerna. Då 95% av trupperna är ryska och ryssarna nu rensat upp bland kossackerna som du kunde läsa häromdagen samt det faktum att Kreml är anti-socialistiskt och fascistiskt så borde du förstå att den clown som tillsätts som quisling knappast kan vara "socialistisk".

Om några personer alls arresterats i Antratsyt häromdagen, uppgifterna kom väl från Kievtrogen media, så måste det röra sig om ett fåtal personer som på eget bevåg trotsat den överenskommelse de fristående grupperna slutit med LNR.

Kreml är på tapeten igen men såklart inga källor, inga bevis för att Mozgovoi skulle vara betald av Kreml.

Alexei Mozgovoi och det kommande Novorossiya är själva motpolen till degeneration och dekadens. Novorossiya kommer att bli en bastion mot den ödesdigra livsstil som avsaknad av tro och socialt ansvarstagande innebär.

Att Mozgovoi är en maktfaktor börjar även bli uppenbart i viss Kievtrogen media, artikeln i unian.info som jag nämnde tidigare. Ett patetiskt försök att så osämja i Donbass.
__________________
Senast redigerad av barkflyt 2015-04-22 kl. 19:06.
2015-04-22, 19:13
  #8478
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Om några personer alls arresterats i Antratsyt häromdagen, uppgifterna kom väl från Kievtrogen media, så måste det röra sig om ett fåtal personer som på eget bevåg trotsat den överenskommelse de fristående grupperna slutit med LNR.
Kreml rensade i leden, vodkastinkande "kossacker" plockades bort. Vi får se vilka som plockar clownen "Mozgovoi" först. Vem har ni som nummer två att projicera svojet 2.0 fantasier om? Finns det ens någon förutom den här clownen?

Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Alexei Mozgovoi och det kommande Novorossiya är själva motpolen till degeneration och dekadens. Novorossiya kommer att bli en bastion mot den ödesdigra livsstil som avsaknad av tro och socialt ansvarstagande innebär.
Ni har konstiga idoler, mannen är knappt talför. En f.d. kock som förmodligen inte ens gått klart skolan. Han har överhuvudtaget inte skrivit något om socialism, det är ni som projicerat era fantasier på honom efter att han berusad mumlat om socialism. Som sagt så tycker jag ni ska slösa er tid på någon såpopera, kanske game of thrones då ni verkar gilla konspirationer och fiktiva maktspel.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-04-22 kl. 19:17.
2015-04-22, 20:00
  #8479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kreml rensade i leden, vodkastinkande "kossacker" plockades bort. Vi får se vilka som plockar clownen "Mozgovoi" först. Vem har ni som nummer två att projicera svojet 2.0 fantasier om? Finns det ens någon förutom den här clownen?


Ni har konstiga idoler, mannen är knappt talför. En f.d. kock som förmodligen inte ens gått klart skolan. Han har överhuvudtaget inte skrivit något om socialism, det är ni som projicerat era fantasier på honom efter att han berusad mumlat om socialism. Som sagt så tycker jag ni ska slösa er tid på någon såpopera, kanske game of thrones då ni verkar gilla konspirationer och fiktiva maktspel.

Angående Alexei Mozgovoi och socialism så är det bara att se/läsa vilken intervju som helst med honom så märker man vilka principer han har. Att ordet socialism kanske inte nämns i var och varannan mening är inte något att lägga någon vikt vid, det är tydligt att han alltid framhäver starka värderingar om social rättvisa. Se en intervju med honom så märker du att han är mycket talför.

Du verkar ju iaf ha hittat till Wikipedia-artikeln om honom eftersom det förmodligen är därifrån du tog citatet du nämnde tidigare i tråden och uppgiften att han faktiskt lär ska ha varit kock. Wikipedia är en bra början, fortsätt läsa om Mozgovoi så kommer du också förhoppningsvis att se storheten i honom.

Angående att han lär ha varit kock, visst är det fantastiskt att en fd kock kan kliva fram som en ledargestalt som vrider historiens hjul. En fd kock som blivit en folkhjälte. En fd kock som blivit en levande legend, en sådan kan bara frambringas i ett samhälle där karaktärsegenskaper, och inte pengar, avgör vem som blir vad.
__________________
Senast redigerad av barkflyt 2015-04-22 kl. 20:13.
2015-04-22, 20:17
  #8480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt

Angående att han lär ha varit kock, visst är det fantastiskt att en fd kock kan kliva fram som en ledargestalt som vrider historiens hjul. En fd kock som blivit en folkhjälte. En fd kock som blivit en levande legend, en sådan kan bara frambringas i ett samhälle där karaktärsegenskaper, och inte pengar, avgör vem som blir vad.


tror du att det är bra för samhället som helhet? känns det rättvist mot de som studerat statskunskap, nationalekonomi och haft extrajobb för att kunna skaffa sig en utbildning och en framtid? du vet, alla de unga, begåvade och passionerade socialister som de facto har kunskap och kompetens för att skapa en verklig framtid för donbass.

jag tycker inte det känns det minsta socialistiskt eller progressivt beväpnade ledare tar över... de kan inte bygga ett samhälle, ett välstånd eller en rättvisa (oavsett hur bra de är på att kriga eller hålla tal).

sen vet jag inte heller om ett modernt socialistiskt samhälle delar ut dödsstraff genom handuppräckning i folksamlingar...
2015-04-22, 20:28
  #8481
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Angående Alexei Mozgovoi och socialism så är det bara att se/läsa vilken intervju som helst med honom så märker man vilka principer han har. Att ordet socialism kanske inte nämns i var och varannan mening är inte något att lägga någon vikt vid, det är tydligt att han alltid framhäver starka värderingar om social rättvisa. Se en intervju med honom så märker du att han är mycket talför.

Du verkar ju iaf ha hittat till Wikipedia-artikeln om honom eftersom det förmodligen är därifrån du tog citatet du nämnde tidigare i tråden och uppgiften att han faktiskt lär ska ha varit kock. Wikipedia är en bra början, fortsätt läsa om Mozgovoi så kommer du också förhoppningsvis att se storheten i honom.

Angående att han lär ha varit kock, visst är det fantastiskt att en fd kock kan kliva fram som en ledargestalt som vrider historiens hjul. En fd kock som blivit en folkhjälte. En fd kock som blivit en levande legend, en sådan kan bara frambringas i ett samhälle där karaktärsegenskaper, och inte pengar, avgör vem som blir vad.
Du kan inte ge ett enda exempel på var där den här kock-clownen uttalar sig utbildat och med någon som helst logik. Han sitter och svamlar vodkainspirerat och ni projicerar era tramssocialistiska homoerotiska drömmar om honom. Du svarade inte på frågan vem ni ska projicera tramset på när denne clown är likviderad, det finns väl ingen som står på tur att ta hans roll i charaden?
2015-04-22, 20:31
  #8482
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Angående Alexei Mozgovoi och socialism så är det bara att se/läsa vilken intervju som helst med honom så märker man vilka principer han har. Att ordet socialism kanske inte nämns i var och varannan mening är inte något att lägga någon vikt vid, det är tydligt att han alltid framhäver starka värderingar om social rättvisa. Se en intervju med honom så märker du att han är mycket talför.

Du verkar ju iaf ha hittat till Wikipedia-artikeln om honom eftersom det förmodligen är därifrån du tog citatet du nämnde tidigare i tråden och uppgiften att han faktiskt lär ska ha varit kock. Wikipedia är en bra början, fortsätt läsa om Mozgovoi så kommer du också förhoppningsvis att se storheten i honom.

Angående att han lär ha varit kock, visst är det fantastiskt att en fd kock kan kliva fram som en ledargestalt som vrider historiens hjul. En fd kock som blivit en folkhjälte. En fd kock som blivit en levande legend, en sådan kan bara frambringas i ett samhälle där karaktärsegenskaper, och inte pengar, avgör vem som blir vad.

Bla bla bla socialistiska utopiska gerilla ledare..

http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/separatist-leader-hails-relationship-with-akhmetov-and-his-business-in-self-proclaimed-republic-3852 08.html
http://www.bloomberg.com/bw/articles/2014-07-10/in-ukraine-separatist-war-rinat-akhmetov-walks-fine-line
http://euromaidanpress.com/2015/04/02/akhmetov-cooperating-with-donbas-terrorists-dnr-leader/
https://news.pn/en/RussiaInvadedUkraine/120486
http://ukrstream.tv/en/videos/zvierniennia_rinata_akhmietova_shchaslivii_donbas_ v_iedinii_ukrayini?page=238#.VTfrfiHtlBc

Donbass separatisterna är beroende av och finansierade av Ukrainas rikaste oligark, Achmetov, med bas framförallt i Donbass. Han är storfinansiär och den som styr ytterst i Donbass trådar. Han balanserar fint mellan väst och öst då han liksom flera av Putins oligarker typ Roman Abrahovovich måste hantera pengar i väst. Tyvärr saknar era utopiska socialist ledare både inflytande, pengar, iq, folkets gillande och makten i regionen. De är nån slags legosoldater bara.

Egentligen följer det en populistisk tradition som finns i Donbass, först Kommunistpartiet, sedan Regionpartiet, nu diverse "separatistledare" med republiker. Och Achmetov skrattar gott på väg till banken. Autonom decentraliserad republik inom Ukraina blir perfekt offshore zon för Donbassmaffian...
__________________
Senast redigerad av birgerkungen 2015-04-22 kl. 20:48.
2015-04-22, 20:45
  #8483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
tror du att det är bra för samhället som helhet? känns det rättvist mot de som studerat statskunskap, nationalekonomi och haft extrajobb för att kunna skaffa sig en utbildning och en framtid? du vet, alla de unga, begåvade och passionerade socialister som de facto har kunskap och kompetens för att skapa en verklig framtid för donbass.

jag tycker inte det känns det minsta socialistiskt eller progressivt beväpnade ledare tar över... de kan inte bygga ett samhälle, ett välstånd eller en rättvisa (oavsett hur bra de är på att kriga eller hålla tal).

sen vet jag inte heller om ett modernt socialistiskt samhälle delar ut dödsstraff genom handuppräckning i folksamlingar...

Givetvis ska personer som studerat och har karaktärsegenskaperna som behövs få framträdande platser i samhället. Så kommer det givetvis att bli i framtiden. Men nu befinner sig området i krig och då behövs det ledare som är handlingens män som kan leda både i strid och vad gäller samhällsfunktioner. Om det sedan i framtiden visar sig att fd kockar visar sig ha utmärkta ledaregenskaper så bör dessa lyftas fram, de som är bäst lämpade bör styra. Det finns säkert mängder med människor som har betygen och diplomen, men som i praktiken inte har karaktärsegenskaperna som behövs för att leda.

Vad gäller folkdomstolen så var det enligt Mozgovoi en uppvisning i vad personligt ansvar leder till. Alla närvarande fick friheten att rösta, men de fick även bära ansvaret/bördan det innebär att döma någon till döden. Ett sätt att få folk att tänka efter vad deras personliga handlingar leder till. Enligt Mozgovoi så är de som dömdes till döden fortfarande vid liv och lär så förbli. Dödsstraffet är mer symboliskt. Enligt Mozgovoi är det värre att vara vid liv med vetskapen om att man kan komma att avrättas, än att faktiskt avrättas.
2015-04-22, 20:55
  #8484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Bla bla bla socialistiska utopiska gerilla ledare..

http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/separatist-leader-hails-relationship-with-akhmetov-and-his-business-in-self-proclaimed-republic-3852 08.html
http://www.bloomberg.com/bw/articles/2014-07-10/in-ukraine-separatist-war-rinat-akhmetov-walks-fine-line
http://euromaidanpress.com/2015/04/02/akhmetov-cooperating-with-donbas-terrorists-dnr-leader/
https://news.pn/en/RussiaInvadedUkraine/120486
http://ukrstream.tv/en/videos/zvierniennia_rinata_akhmietova_shchaslivii_donbas_ v_iedinii_ukrayini?page=238#.VTfrfiHtlBc

Donbass separatisterna är beroende av och finansierade av Ukrainas rikaste oligark, Achmetov, med bas framförallt i Donbass. Han är storfinansiär och den som styr ytterst i Donbass trådar. Han balanserar fint mellan väst och öst då han liksom flera av Putins oligarker typ Roman Abrahovovich måste hantera pengar i väst. Tyvärr saknar era utopiska socialist ledare både inflytande, pengar, iq, folkets gillande och makten i regionen. De är nån slags legosoldater bara.

Egentligen följer det en populistisk tradition som finns i Donbass, först Kommunistpartiet, sedan Regionpartiet, nu diverse "separatistledare" med republiker. Och Achmetov skrattar gott på väg till banken. Autonom decentraliserad republik inom Ukraina blir perfekt offshore zon för Donbassmaffian...

Jag pratar om Alexei Mozgovoi. Han har starkt kritiserat både Plotnitsky och Zacharchenko och de omkring dem i ledningen för LNR och DNR . Att de i ledningen för folkrepublikerna har business med Akhmetov är inget nytt, det lär ju vara anledningen till att man inte tar Mariupol, att Akhmetov har för stora intressen i staden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in