Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Kul att man inte var den enda från Flashback som var där ^^
...hur tyckte du som var där att debatten gick?
Själv är jag partisk eftersom jag inte tycker att kristendom ska blandas med nationalism...
För mig är det självklart att Johnson vinner, själv är jag också hyfsat partisk då jag precis som dig emotsätter mig den stora plats inom nationalismen som religiöst käbbel tagit.
Att folk har en tro har jag ingenting emot, absolut inte. Även om detta på intet sätt är något nytt, så känns det som att religiösa element på senare tid flyttat fram sina positioner genom att ojämt och ständigt predika för rörelsen, så den meningen många redan citerat här från Johnson skriver även jag under på.
Angående debatten så var det framförallt kul att se Jonas debattera live, var några år sen sist ju. Hans taktik att lägga fram sina åsikter och insikter som den enda sanningen/det enda rätta, faller mig inte riktigt i smaken men det är ju så han är, rättså konsekvent.
Att Jonas litegrann haltar sig fram språkligt och dessutom har lagt till sig en accent, gör det helt enkelt väldigt mycket lättare att ta till sig av Johnsons budskap. Men nu är jag som sagt partisk också, som jag redan nämnt.
För övrigt var där en del Flashbackare