Citat:
Ursprungligen postat av
Elchockad
Jasså. Så MRF ersätter elfel oavsett fel? Det gör min garanti. Ersätter den sprucken bilklädsel? Det gör min garanti. Ersätter den fel som uppkommer 11 mån och 29 dagar? Det gör min. Jag har förstått att du är sur. Men kolla fakta innan du försöker.
Eftersom att din läsförståelse inte verkar vara av någon högre nivå så rekommenderar jag dig att läsa om länken jag skickade i förra inlägget. För att underlätta för dig kopierar jag det viktigaste stycket i texten och klistrar in här:
"Garantin omfattar hela bilen med undantag för dels eftermonterad extrautrustning som radio, bandspelare, motorvärmare, kupévärmare, larm etc., dels komponenter som inte har fått bedömningen normal eller detaljer som har fått preciserad anmärkning i varudeklarationen."
Vad tror du händer ifall ditt garanti-hokus-pokus-företag går i konkurs? Din garanti kan du då vinka adjö till. MRF är en större säkerhet även om det är en snävare tidsbegränsning. Så det är nog du som ska kolla fakta. Trafiksäkerhetsgarantin är en helt annan sak som också ges via MRF men då till bilar som är äldre än 6 år och har gått mer än 10 000 mil. Den prisklassen på bilar kan du säkert bättre.