2015-04-22, 05:57
  #8461
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag förstår dina känslor, google tillhandahöll en dålig översättning. Jag kan inte polska och kan inte hjälpa dig. En översättning på yandex från polska till engelska ger ett något bättre resultat.

https://z5h64q92x9.net/proxy_u/pl-en.en/wiadomosci.wp.pl/kat,1027139,title,Korwin-Mikke-snajperzy-z-Majdanu-byli-szkoleni-w-Polsce,wid,17449668,wiadomosc.htm l?ticaid=114bb5

Jag läste och läste och förstod det mesta.

Det stod något om att Ryssland är ett hot mot Vitryssland vilket lät oroande.

Men det här är svårt; (citat)

I hope for a female voice?

- Of course, but women are not feminists
2015-04-22, 06:14
  #8462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Du hänvisar till siberiska aktivister med egen agenda, inte till en oberoende källa. I ett så stort land som Ryssland finns det splittringstendenser och det var en gång likadant i Sverige-Finland och Frankrike. Därav de starka centralmakterna. Ja, även i Ukraina ser vi dessa tendenser. Väst har länge hävdat att Kina är på väg att ta över Sibirien och vill se Ryssland delas, men det händer inte. Interpretermag får gärna finnas, men folk behöver veta att sajten är mycket pro-ukrainsk. RT och Sputnik är i jämförelse ganska tama och har fått kritik för alltför lam rapportering om Ukraina.


vad fascinerande att en man i din ålder har vigör nog att sitta upp och posta länkar hela natten!

än mer fascinerande är din nivå av hyckleri. först kan nämnas att du i månader endast länkat till obskyra rättshaveristbloggar, träskmedia från extremistkanterna och ryska foliehattssidor. sedan kritiserar du the interpreter (som du inte ens kallar vid rätt namn, vilket visar hur mycket koll du har).

både the interpreter och den bakomliggande institute of modern russia har välutbildade och välkända experter. den media du länkar till tror på chemtrails och förmågan att levitera genom tankekraft.

on topic så är det endast genom separatister som man kan få en ärlig bild. de lever i regionen och jag tycker de känns ärliga. ryssland känns däremot lika oärlig som du (no shit, sherlock?). man förbjöd möten och marscher i bland annat novosibirsk, man använder sina orwellianska kontrollverktyg över internet för att stänga ned bloggar och social media, man tvingar media att ej rapportera visa storys (vilket BBC vägrade)... och man stiftade lagar som ger fleråriga fängelsestraff för separatism.

så jag väljer nog att inte lita på ryssland (eller dig). i ukraina var det helt ok att små beväpnade grupper med vapenmakt tog över delar av donbass. men i sibirien får man inte ens ha möten eller fredliga marscher för separatism.

ryssland känns som en hora i en skrud av lögner; många av hennes talesmän likaså!
2015-04-22, 06:19
  #8463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Jag läste och läste och förstod det mesta.

Det stod något om att Ryssland är ett hot mot Vitryssland vilket lät oroande.

Men det här är svårt; (citat)

I hope for a female voice?

- Of course, but women are not feminists

Janusz Korwin-Mikke är en konservativ katolsk polack och inte en Rysslandsvän. Säkert inte en sovjetvän och inte en anhängare av feminism och andra nya tendenser i västvärlden. Han prisar dock kvinnan på annat sätt, som du såg. Efter många års erfarenhet, så håller jag med om att kvinnan har fantastiska och unika egenskaper. Det finns ingen gräns för vad hon kan åstadkomma. Det är naturligt för honom att frukta att Vitryssland absorberas av Ryssland. Han tänker på sitt land. Det mest intressanta är vad han säger om Ukraina och vad som där händer.
2015-04-22, 06:27
  #8464
Medlem
Journalister har tittat på vilka politiker, som inte betalar sina räkningar. Yats är skyldig tre miljoner hryvnia. Vitaly Klitschko, borgmästare i Kiev, verkar ha betalningsbefrielse. Google ger en urusel översättning.

http://www.novorosinform.org/news/id/27269
2015-04-22, 06:29
  #8465
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Janusz Korwin-Mikke är en konservativ katolsk polack och inte en Rysslandsvän. Säkert inte en sovjetvän och inte en anhängare av feminism och andra nya tendenser i västvärlden. Han prisar dock kvinnan på annat sätt, som du såg. Efter många års erfarenhet, så håller jag med om att kvinnan har fantastiska och unika egenskaper. Det finns ingen gräns för vad hon kan åstadkomma. Det är naturligt för honom att frukta att Vitryssland absorberas av Ryssland. Han tänker på sitt land. Det mest intressanta är vad han säger om Ukraina och vad som där händer.

Efter lite eftertanke så känner jag respekt för Janusz Korwin-Mikke även om jag är icke-katolsk västerlänning.

Jag stödjer absolut inte Rysslands annektering av Krim och oroar mig för vad Putin hittar på näst.

Men tankesättet (filosofin) skiljer sig åt mellan öst och väst. Det vore otänkbart t ex att Sverige ockuperade Åland även om dom är svenskspråkiga.

Återkommer.
2015-04-22, 06:32
  #8466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Janusz Korwin-Mikke är en konservativ katolsk polack och inte en Rysslandsvän. Säkert inte en sovjetvän och inte en anhängare av feminism och andra nya tendenser i västvärlden. Han prisar dock kvinnan på annat sätt, som du såg. Efter många års erfarenhet, så håller jag med om att kvinnan har fantastiska och unika egenskaper. Det finns ingen gräns för vad hon kan åstadkomma. Det är naturligt för honom att frukta att Vitryssland absorberas av Ryssland. Han tänker på sitt land. Det mest intressanta är vad han säger om Ukraina och vad som där händer.


känns verkligen som en stofil med förståelse för det täcka könet...


Citat:
"Raped, what does it mean raped?"

"Women are always pretending that they are showing some resistance and this is normal. One has to know when one can and when one can't," Korwin-Mikke said.

(om jag ignorerar det äckligt sjuka i uttalandet... så, well, en del av oss har nog lite mer kvinnotycke än så... du vet, liksom tjejen brukar också vilja ligga)


Citat:
Korwin-Mikke has said previously that women should not be allowed to vote


http://www.reuters.com/article/2014/05/28/us-eu-election-poland-rape-idUSKBN0E81JG20140528



sådana är vedhuggares källor och sympatier... nu ska jag iväg och lämnar lögnaren vedhuggare att fortsätta ostört. men hoppas xelious och övriga sanna frihetsvänner fortsätter avslöja lögnaren så han förlorar sitt jobb!


Слава Україні! Героям слава!
2015-04-22, 07:01
  #8467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
känns verkligen som en stofil med förståelse för det täcka könet...

http://www.reuters.com/article/2014/05/28/us-eu-election-poland-rape-idUSKBN0E81JG20140528

sådana är vedhuggares källor och sympatier... nu ska jag iväg och lämnar lögnaren vedhuggare att fortsätta ostört. men hoppas xelious och övriga sanna frihetsvänner fortsätter avslöja lögnaren så han förlorar sitt jobb!

Слава Україні! Героям слава!

Räkna med att väst och media, inklusive reuters, går igång på alla cylindrar när en polack, fd presidentkandidat och EU-parlamentariker säger emot. Mediakampanjen mot Janusz Korwin-Mikke kommer troligen att vara intensiv. Det viktiga är vad han säger om Ukraina och det är det som ska förlöjligas genom att angripa hans person.

Du skrev: Слава Україні! Героям слава!

Putlerthesmall skriver ungefär "ära till Ukraina, ära till hjältarna". Alla förstår var han står. Han är så arg att han vill att jag förlorar mitt jobb, mig som han har anklagat för att vara ungefär 158.
2015-04-22, 08:28
  #8468
Medlem
Värt att läsa angående rysk propaganda om Ukraina. Det var fortfarande pro-ryska Berkut som sköt ihjäl hundratals ukrainska civila på Majdantorget oavsett vad rysk media säger.

http://www.glasnost.se/2015/desinformation-fran-ryska-ambassaden/

Citat:
På senare tid används kontot dock allt mer för att sprida rysk desinformation om händelserna i Ukraina, ofta på ryska. Den tilltänkta publiken är då rimligtvis ryssar som bor i Sverige. Senast hände det i dag, när Rysslands ambassad i Stockholm retweetade följande meddelande av Konstantin Dolgov, ryska utrikesdepartementets ”människorättsombud”:


Polsk ledamot i Europaparlamentet erkände att prickskyttarna på Majdan hade lärts upp i Polen, och inte alls i Ryssland. Sanningen banar väg för sig själv!

Det uppseendeväckande påståendet hänvisar till en intervju med den excentriske polske europaparlamentarikern och presidentkandidaten Janusz Korwin-Mikke. I intervjun, som publicerades på den stora internetportalen Wirtualna Polska, säger Korwin-Mikke följande:

I Europaparlamentet sitter jag intill Urmas Paetz, Estlands utrikesminister, som i ett samtal med baronessan Catherine Ashton av Upholland erkände att det var vårt folk som sköt på Majdan, inte Janukovytjs eller Putins folk. De hade tränats hos oss i Väst.

Det stämmer att Urmas Paet (inte Paetz) är Estlands före detta utrikesminister och att han nu sitter i Europaparlamentet. Men det är också det enda som stämmer.

Under en presskonferens i Moskva den 4 mars 2014 hävdade Vladimir Putin att det mycket väl kan ha varit ett av de ukrainska oppositionspartierna som stod bakom dödsskjutningarna i Kiev. ”Ta en titt på detta material. De finns i öppna källor”, sade han till en journalist som inte förstod vad han pratade om.

Dagen efter presskonferensen läckte någon ut ett avlyssnat telefonsamtal mellan Estlands utrikesminister Urmas Paet och EU:s ”utrikesminister” Catherine Ashton. Ryska statsstyrda medier började slå på stortrumman: nu står det klart att det var oppositionen som sköt på sina egna i Kiev, det framgår av ett hemligt telefonsamtal mellan EU-höjdare. Det ryska budskapet fick snabbt genomslag även i relativt seriösa massmedier i andra länder.

Sanningen är dock att Paet inte sagt något av det Janusz Korwin-Mikke hävdar, och att hela telefonsamtalets bevisvärde i sammanhanget är lika med noll, vilket jag också skrev när det begav sig.

Men det förhindrar inte att telefonsamtalet, som troligen avlyssnades och spreds av ryska säkerhetstjänsten, titt som tätt lyfts fram som bevis för än det ena än det andra. Inför valet i Finland nämndes det av den centerpartistiske veteranpolitikern Paavo Väyrynen som vill ”normalisera” relationerna med Ryssland, och nu används telefonsamtalet alltså av en marginell polsk politiker som för övrigt även tycker att kvinnors rösträtt är meningslös eftersom de flesta kvinnor ändå inte intresserar sig för politik.

Det nya är den totala rundgången i propagandan. Nu använder alltså ryska utrikesdepartementets talesmän en polsk politikers förvirrade referat av ett irrelevant telefonsamtal som troligen avlyssnats och spridits av en annan rysk statlig myndighet för att bevisa att den ryska statliga propagandan är ”sanning som banar väg för sig själv”.

Det är oklart om ryska utrikesdepartementets twittrande propagandister verkligen inte har koll på vilken källa Janusz Korwin-Mikke hänvisar till, eller om de bara är övertygade om att hela världen redan glömt propagandacirkusen kring det avlyssnade telefonsamtalet våren 2014.

Klart är däremot att ryska utrikesdepartementets representanter inte har några som helst belägg för sina påståenden om ”polska prickskyttar” på Majdan. Hade de haft det hade de inte behövt återvinna gamla, värdelösa ”bevis”.

Klart är också att källkritik är viktigare än någonsin.
2015-04-22, 09:43
  #8469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Herregud kan någon översätta det till någorlunda begripligt? Jag läste det några gånger och på sin höjd förstod jag andemeningen i artikeln men i detalj... try again please.
Översättning: "“Maidan was also our operation. The snipers were trained in Poland. These terrorists shot 40 demonstrators and 20 police officers on the Maidan in order to provoke riots,” - said the EU Parliament Deputy and presidential candidate Janusz Korwin-Mikke."
http://fortruss.blogspot.se/2015/04/korwin-mikke-maidan-snipers-were.html
2015-04-22, 12:35
  #8470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
De amerikanska instruktörerna är redan igång. Denne instruktör talar, på ett amerikanskt sätt, till ukrainska soldater. Lite show. Hans engelska översätts och det finns textning på tyska.

http://www.liveleak.com/view?i=60d_1429290935

Amerikanska soldater anländer i Ukraina. Engelska.

http://www.liveleak.com/view?i=321_1429595309
Kul att du skriver något positivt om Ukraina och deras färd mot väst. Ju fler västinstruktörer desto bättre för Ukraina och framtida välstånd. Att puscha dom ukrainska soldaterna att hålla ryssen stången känns verkligen bra för en demokratikämpe som mig.
2015-04-22, 14:43
  #8471
Medlem
I rysk media inför Seger Dagen den 9 maj kablas det nu ut bilder i samband med reklam för en konsert. Bilderna är en karta över Ukraina där hela östra delen av landet fram till Dnepr tillhör Ryssland.

Det är väl roligt att veta att man tagit Krim och nu även anser sig ha rätt att annektera hela östra Ukraina utan problem. Vad näst? Baltikum? Gotland?

http://nv.ua/ukraine/events/v-koncerte-k-9-maya-telekanal-inter-otdal-rossii-vostok-ukrainy-bloger-45209.html
2015-04-22, 16:58
  #8472
Medlem
Zacharchenko sträcker ut en hand :

https://www.facebook.com/TruthfromUkraine/photos/a.1462094710680543.1073741828.1452285018328179/1639396886283657/?type=1&theater

Citat:
“If any region of Ukraine wants to join hands with the Donetsk People's Republic, citizens of our Republic would welcome them. Any part of Ukraine can join the DPR. We’d welcome any of the fraternal republics… Kharkov, Zaporozhye, Lvov, Odessa, Kiev, and others. The country would be reborn. On the Maidan, the activists shouted that Ukraine needed to fight corruption; it led to violence in the country… nothing changed. Meanwhile, in the DPR, our people built a new state with their own hands. Here, we have a rebirth of the state. We’re doing what they shouted about on the Maidan. As the DPR was as a unifying force in Donbass, we’d be able to amalgamate those republics and regions that wish to join us. We welcome all our friends and even our erstwhile enemies,” – Zakharchenko said.

In addition, Zakharchenko noted that the DPR welcomed political refugees from Ukraine.

Kanske det finns hopp ändå att hela Ukraina kommer att ingå i Novorossiya.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in