Citat:
Ursprungligen postat av
fuckuto
Du får nog göra din egen research själv, den gör inte jag åt dig!
Om man har rätt att göra Maidan i Kiev varför har man inte samma rätt i Doneskt och Luhanskt dvs att göra lokala Maidan, varför kommer då Kiev och försöker döda en?
Jag citerar i tråden tre källor angående dödsskjutningarna under Madaidan "Frankfurter Allgemeine Zeitung"(1), "BBC" (2) och "Cathy Ashton and Estonia's foreign minister" (3). Kritisera dem, snälla!
Slutkommentar; jag vill inte ha något ytterligare personangrepp från dig, tack
Edit: Upplysningsvis: "The
vast majority of the Siberian population (over 95%) is Slavic and other Indo-European ethnicities,
mainly Russians
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Siberia
Kan vi få en källa till ditt påstående "sibirien med dess naturtillgångar (endast 10 % vill ha nuvarande tillhörighet till ryssland)"?
inte ens den mest uppenbara poäng går fram... jag tycker ärligt du är anslående ointelligent, oförmögen att dra ens de mest självklara slutsatser, och patologiskt undflyende till någon slags auktoritär trygghet i "källor" som talar om vad du ska tycka och tänka. det är inte ett personangrepp utan min alldeles uppriktiga mening.
sen ska man nog inte gråta krokodiltårar om man ibland tvingas stå upp för sitt skitsnack. speciellt inte om man sitter och orerar om "pöbeln" på maidan (90+ % var studenter, affärsbiträden, jurister, vanliga jävla ukrainare som stod upp för sitt land och sin framtid) eller övrigt verbalt urinerande på ukraina. stå upp för dig själv, eller tona ned jargongen och sluta vara så jävla ynklig!
men, för att gå tillbaka till poängen, jag skulle gärna se svar på de frågor som ställts. även xelious har ställt frågor som du undviker att svara på. känns det svårt? ok, låt mig visa hur man gör...
fråga:
Citat:
Kan vi få en källa till ditt påstående "sibirien med dess naturtillgångar (endast 10 % vill ha nuvarande tillhörighet till ryssland)"?
svar:
självklart! för det är viktigt att vara ärlig och stå upp för sina ord. ibland har man rätt, ibland fel... men självklart ska du få en källa!
Citat:
Indeed, according to some Siberian activists, 25 to 30 percent of the population there would welcome complete independence, 60 to 70 percent want greater autonomy from Moscow and “only about 10 percent are satisfied” with the current federation arrangements.
Citat:
Moreover, these activists say, separatist and autonomist attitudes are growing rapidly. A decade ago, many who now identify as Siberians described themselves as ethnic Russians, but today they not only see themselves as Sibiryaki but are thinking about the future of an independent country or at least radically autonomous region.
http://www.interpretermag.com/many-siberians-no-longer-identifying-as-russians-seek-autonomy-or-independence-from-moscow/
svårare än så var det inte... du borde pröva!