2015-04-21, 20:17
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge59
det var ett ex för veg
Stämmer och hur bra funkar det ute att få bort eller pricka rätt när ditt N ska börja minska och PK ska upp? Flusha? Du kommer sitta med otroligt mycket blad och lite buds är min absoluta uppfattning.
Jag skulle absolut köra en väl beprövad blandning än att med taskiga förkunskaper försöka lura ut något eget. Blom nutes funkar för övrigt utmärkt rakt igenom, det gör inte veggnäring.
Citera
2015-04-21, 20:37
Medlem
bestämt mig vad gäller NPK....... jag tänker köra från start till skörd på en och samma jordblandning och då är det 10-10-10 som gäller (enligt uncle ben)...så omräknat så blir det:

10-4,4-8,3 yep, sedan tillsätter jag extra vid blommning (nån bananskals (P) variant eller så), kommer också vid vattning spruta på vatten/mjölk, mörksiraps blandning på växter och jord för microlivet/spårämnen o allt vad det är...............ev. öka på ytterliggare med P o K tills att jag märker av gulnande nedre blad, då ökar jag N igen antagligen med pissvatten

funderar på att köpa hönsnät eller liknande som sätts runt varje plant som lite skydd och stöd, vid varje besök vid bäddarna kommer jag också ha rent piss med att hälla ut runt själva bäddarna för att hålla rådjur borta

om jag istället skulle köra en veg jord skulle npk omräknat vara 9-1,3-5 och senare i blom så skulle NPK ligga på 10-13-16,6.......... men det låter jobbigt, eller så är det inte det. Skulle följande funka tror ni: från frö till blommning 9-1,3-5 och sen vid blommning så lägger man på jord med 10-13-16,6.?.nääää va?
Citera
2015-04-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Stämmer och hur bra funkar det ute att få bort eller pricka rätt när ditt N ska börja minska och PK ska upp? Flusha? Du kommer sitta med otroligt mycket blad och lite buds är min absoluta uppfattning.
Jag skulle absolut köra en väl beprövad blandning än att med taskiga förkunskaper försöka lura ut något eget. Blom nutes funkar för övrigt utmärkt rakt igenom, det gör inte veggnäring.

vet inte riktigt men antar förstås att man vid blommning får tillsätta PK.........men taskiga förkunskaper har jag nog inte MEN däremot har jag inte gjort ngt av det, så visst, denna säsong är lärlingsåret..........och jag säger inte att du har fel, du verkar definitivt vara med i matchen...hoppas själv att sätta en rakt upp i krysset!
Citera
2015-04-21, 23:09
Medlem
10Ls avatar
Citat:
vet inte riktigt men antar förstås att man vid blommning får tillsätta PK.........men taskiga förkunskaper har jag nog inte MEN däremot har jag inte gjort ngt av det, så visst, denna säsong är lärlingsåret..........och jag säger inte att du har fel, du verkar definitivt vara med i matchen...hoppas själv att sätta en rakt upp i krysset!

Du gör något otroligt enkelt svårt. Men visst gillar man svårt och jobbigt så är det bara köra på. Man lever och man lär.
Allt som oftast lönar det sig att köra basic grejer pch hellre satsa på volym ute. Men men each to his own. Lycka till med sirapen, mjölken och att blanda näringssalter enligt din ratio.
Citera
2015-04-21, 23:29
Medlem
Citat:
Du gör något otroligt enkelt svårt. Men visst gillar man svårt och jobbigt så är det bara köra på. Man lever och man lär.
Allt som oftast lönar det sig att köra basic grejer pch hellre satsa på volym ute. Men men each to his own. Lycka till med sirapen, mjölken och att blanda näringssalter enligt din ratio.

tack. Men svårt...varför tycker du det ?? Jag satsar på volym.........iranian auto ger ca 300 gram per planta , bryr mig inte om frön som ger 35gr per planta.............hursom, jag får säkert vara med om både en och annan överraskning, visst.......men jag tar det. Kommer dela med mig om hur det hela går eller slutar vare sig bra eller dåligt.

sirap, mjölk osv är inget problem, bara att blanda till i hemmet på typ 10 minuter.......superenkelt, lika enkelt som att bara ta med vanligt vatten.........och att använda en miniräknare och sen gå omkring bland olika jordblandningar/gödsel å lägga ihop verkar inte speciellt svårt det heller, snarare intressant.

Och inget av det hela är enligt min ratio.........men det där med en bananblandning.tja inte vet jag, men när det väl är dags för blommning så har jag tagit reda på exakt vad som verkar vara det bästa. Beställde precis
Marijuana Growers Insider's Guide Paperback – Sep 1988

by Frank Mel (Author)
Citera
2015-04-22, 00:24
Medlem
kiwibeavers avatar
Någon som har fått några frön i backen ännu ?

För mig blir det nog nästa vecka om allt går enligt mina planer!
Citera
2015-04-22, 07:00
Medlem
edge59, varför gör du inte en med 10L blandning, och resten egen.
Då ser du skillnaden.
När hösten kommer så summerar du allt.
Vad lärde jag mig
Citera
2015-04-22, 07:24
Medlem
10Ls avatar
Citat:
tack. Men svårt...varför tycker du det ?? Jag satsar på volym.........iranian auto ger ca 300 gram per planta , bryr mig inte om frön som ger 35gr per planta.............hursom, jag får säkert vara med om både en och annan överraskning, visst.......men jag tar det. Kommer dela med mig om hur det hela går eller slutar vare sig bra eller dåligt.

sirap, mjölk osv är inget problem, bara att blanda till i hemmet på typ 10 minuter.......superenkelt, lika enkelt som att bara ta med vanligt vatten.........och att använda en miniräknare och sen gå omkring bland olika jordblandningar/gödsel å lägga ihop verkar inte speciellt svårt det heller, snarare intressant.

Och inget av det hela är enligt min ratio.........men det där med en bananblandning.tja inte vet jag, men när det väl är dags för blommning så har jag tagit reda på exakt vad som verkar vara det bästa. Beställde precis

by Frank Mel (Author)

Tja jämfört med 50/50-30/70 koskit på påse/p-jord + aska/Hasselfors PK i blom så är din variant väldigt mycket mer osäker.
Avsaknaden av praktisk erfarenhet skriker i varje inlägg och du överskattar din egen förmåga.
Du ska nog ta det lite lugnt med att sälja skörden innan den är bärgad. Nej du kommer inte få 300g/auto ( gissar att du snarare kommer ha en massa mögel på dina illa avpassade Iranian x. Du hade fått mer och bättre genetik för 200kr på cannaseeds.dk).
Följ en valfri lyckad svensk/dansk/finsk/norsk logg istället de har förmodligen både mer kunskap och erfarenhet.
Citera
2015-04-22, 07:35
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwibeaver
Någon som har fått några frön i backen ännu ?

För mig blir det nog nästa vecka om allt går enligt mina planer!

Jag direktsådde alla mina i helgen. När nässlorna kommer är det dags, då är jorden varm och fin.
Citera
2015-04-22, 12:01
Medlem
Citat:

sirap, mjölk osv är inget problem, bara att blanda till i hemmet på typ 10 minuter.......superenkelt, lika enkelt som att bara ta med vanligt vatten.........och att använda en miniräknare och sen gå omkring bland olika jordblandningar/gödsel å lägga ihop veto?rkar inte speciellt svårt det heller, snarare intressant.

by Frank Mel (Author)

Får jag fråga vart du köpte in dina iranian auto? Och till vilket pris, är också sugen på dem men har inte lyckats hittat dem på någon svensk/nordlig shop
Citera
2015-04-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Yoka
edge59, varför gör du inte en med 10L blandning, och resten egen.
Då ser du skillnaden.
När hösten kommer så summerar du allt.
Vad lärde jag mig

det är i stort som så............ jag bara lägger till lite för microlivet, samtidigt som jag försöker att få NPK lite mer korrekt enligt den info jag snappar upp ...........

Det är fortfarande att bygga upp en bädd, det är fortfarande att putta ner autos (men jag betalar lite mer för vad jag hoppas på kvalitet)

Och så är det kul!
Citera
2015-04-22, 12:29
Medlem
Citat:
Tja jämfört med 50/50-30/70 koskit på påse/p-jord + aska/Hasselfors PK i blom så är din variant väldigt mycket mer osäker.
Avsaknaden av praktisk erfarenhet skriker i varje inlägg och du överskattar din egen förmåga.
Du ska nog ta det lite lugnt med att sälja skörden innan den är bärgad. Nej du kommer inte få 300g/auto ( gissar att du snarare kommer ha en massa mögel på dina illa avpassade Iranian x. Du hade fått mer och bättre genetik för 200kr på cannaseeds.dk).
Följ en valfri lyckad svensk/dansk/finsk/norsk logg istället de har förmodligen både mer kunskap och erfarenhet.

du har säkert rätt.......hursom, de frön som jag inväntar kommer från Canada som är ändå ganska snarlikt sweden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in