2015-04-20, 19:10
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Häll ut 4x40L koskit på påse rätt på backen häll sen 4x40L p-jord på skiten.
Vattna som fan och täck med torrt gräs. Vänta 2 dagar ev blötlägg frön om man har lite för lite frön.
Plantera (sprid och mylla ner med handen någon cm) och täck med gräset igen och släng på en skvätt vatten.
Från blom och framåt på med lite aska eller Hasselfors pk gödsel.
Boom shiva. En fin bädd med knark.
Spring inte och småvattna, den första vattningen innan plantering kan gott vara på 30L-ish. Låt plantorna söka vatten själva annars blir de som pizzafeta söndercurlade 90-talister som bara gapar efter mer och ger väldigt lite tillbaka.

Här har du det. Skapa en tråd du.
Citera
2015-04-20, 23:10
Medlem
10 platser fixade.
Imorgon tar jag den sista. Så 11 platser totalt. 6 olika strains.
Citera
2015-04-21, 00:05
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
10 platser fixade.
Imorgon tar jag den sista. Så 11 platser totalt. 6 olika strains.
Vad blev det för strains?
Citera
2015-04-21, 09:01
Medlem
Citat:
Vad blev det för strains?
Typhoon från swecan.
AK47 från Norden Seeds.

Nedanstående är köpta från en sida du rekommenderade förra året, kommer dock inte ihåg vilken det var.
PKR x ThaiPan 2.0
Ovela Ratsastaja
FB x BC#1
Guerilla Gold #1

Vilka strains kör du på?
Citera
2015-04-21, 10:20
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Typhoon från swecan.
AK47 från Norden Seeds.

Nedanstående är köpta från en sida du rekommenderade förra året, kommer dock inte ihåg vilken det var.
PKR x ThaiPan 2.0
Ovela Ratsastaja
FB x BC#1
Guerilla Gold #1

Vilka strains kör du på?

Ah nice. Bra spridning i genetiken. För egen del blir det lite egna autos och lite earlies. RD, RN och en Danish gold x UK cheese men den är högst troligt inte helt klar i höst. Dock gjord ute 52N så inte helt omöjlig. Men men jag gör frön med allt i år så förhoppningsvis blir korsningarna fina, pappa får bli en stor auto strain och sen fem olika auto/early strains som mammor. Öppen pollinering.
Citera
2015-04-21, 16:21
Medlem
beställde precis : Iranian auto, iranian diesel samt iranian chemdawg........då jag äntligen vet ungefär var jag kan preppa mina bäddar, hoppas att kunna få ner fröna mitten av maj. Auto behöver 90 dagar, de andra mer så de kommer jag bara testa några stycken av (dom borde vara nere denna veckan, men jag är så nyfiken på dem att jag inte kunde motstå) ......... ge mig nu en kanonsommar!!
Citera
2015-04-21, 16:28
Medlem
det här är intressant (swecan)

Gödning
Om det är första gången du ger dig in på odling och du har köpt blomjord behöver du inte tänka på gödsling om du tycker det verkar krångligt, det brukar fungera alldeles utmärkt ändå. Kommersiella gödselblandningars NPK-värde nämns alltid på förpackningen. NPK är ett värde som berättar i vilka proportioner gödseln innehåller huvudnäringsämnena kväve, fosfor och kalium. Den idealiska NPK-blandningen för Cannabis är lite svår att definiera och olika källor ger väldigt varierande svar. Ännu mer komplicerat blir svaret om man tar i beaktande det faktum att vi i norden mäter fosfor- och kaliuminnehåll på ett annat sätt än det oxidvärde som länder utanför norden använder sig av. Därför måste fosforvärden som nämns i utländska guider multipliceras med talet 0.436 och kaliumvärden med 0.83 för att de skall kunna jämföras med de NPK-värden som används i norden.

så jag antar att man får använda miniräknaren...
Citera
2015-04-21, 16:58
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge59
det här är intressant (swecan)

Gödning
Om det är första gången du ger dig in på odling och du har köpt blomjord behöver du inte tänka på gödsling om du tycker det verkar krångligt, det brukar fungera alldeles utmärkt ändå. Kommersiella gödselblandningars NPK-värde nämns alltid på förpackningen. NPK är ett värde som berättar i vilka proportioner gödseln innehåller huvudnäringsämnena kväve, fosfor och kalium. Den idealiska NPK-blandningen för Cannabis är lite svår att definiera och olika källor ger väldigt varierande svar. Ännu mer komplicerat blir svaret om man tar i beaktande det faktum att vi i norden mäter fosfor- och kaliuminnehåll på ett annat sätt än det oxidvärde som länder utanför norden använder sig av. Därför måste fosforvärden som nämns i utländska guider multipliceras med talet 0.436 och kaliumvärden med 0.83 för att de skall kunna jämföras med de NPK-värden som används i norden.

så jag antar att man får använda miniräknaren...
Alt läsa och faktiskt ta in de svar man får av folk med erfarenhet av att odla ute. Varför börja krångla med omvandlingstabeller och skit när det finns en massa bra utegrows att kopiera på ex swecan. Chansen att du missförstår något och räknar fel alt missar i timingen gissar jag är skyhög.
Citera
2015-04-21, 17:54
Medlem
vet inte vad jag skulle kunna missförstå? om jag t.ex skulle följa uncle bens råd (rollitup) i veg NPK 9-3-6 så är det ju bara att multiplicera 3X 0,436 = 1,3, och 6x.836= 4,98= 5

det var väl väl inte så svårt, eller?
Citera
2015-04-21, 17:55
Medlem
dvs 9-1,3-5
Citera
2015-04-21, 18:25
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge59
dvs 9-1,3-5

Det där skulle leda till pissmycket blad ( för hög N) och förmodligen fosfor brist. Vanlig cb blom näring brukar ligga runt 3-4-5 i NPK. De siffrorna är du inte ens i närheten av.
Kolla Tanskas/Dyrs eller Kaptens på swecan så får du veta precis allt du behöver.
Du kan köra bara p-jord och lägga på Hasselfors pk i blom. Done.
Citera
2015-04-21, 18:56
Medlem
Citat:
Det där skulle leda till pissmycket blad ( för hög N) och förmodligen fosfor brist. Vanlig cb blom näring brukar ligga runt 3-4-5 i NPK. De siffrorna är du inte ens i närheten av.
Kolla Tanskas/Dyrs eller Kaptens på swecan så får du veta precis allt du behöver.
Du kan köra bara p-jord och lägga på Hasselfors pk i blom. Done.

det var ett ex för veg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in