2015-04-20, 22:39
Medlem
Ebolakids avatar
Skrev första gången nu i vår och är nöjd med 1,2 för att vara första gången, tyvärr så räcker det ingen vart och jag hade behövt höja mig till minst 1,4. Matten är inga problem men svenskan är pinsam. Det får bli att jobba med den hela vägen fram till hösten! Bara en spontan tanke men är det inte lättare att plugga in mattedelen om man har svårt för den än vise versa, men jag är kanske helt ute och cyklar
Citera
2015-04-20, 22:49
Medlem
Suck...
Samma jäkla resultat som förra året
Citera
2015-04-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Härligt besked, blev 1.95 som jag höll tummarna för. Lär ALDRIG skriva provet igen vilket känns fantastiskt. Dock öppnas det upp möjligheter för spökskrivning, hehe.

Ni som misslyckades, just hang in there. Förbered er väl så är resultatet ert i sinom tid. Identifiera era svagheter och se till att åtgärda detta, lägg ner mycket arbete och börja i tid. La ner ~150 h effektiv tid och höjde mig från 1.65 (oförberedd) sedan sist.

EDIT: Vi ses på HHS 2016!!!

Stort grattis, 1,95 är inte fy skam!
Kan bara instämma i tipsen, man måste lägga ner arbetet för att höja sig.
Senast redigerad av Zvestar 2015-04-20 kl. 22:55.
Citera
2015-04-21, 07:16
Medlem
Wkblades avatar
Skrev HP för första gången utan några vidare specifika förberedelser inför just provet, 1,55 blev det visst om jag inte skrivit fel på det orangea papperet. Ska jobba mot 1,9!
Citera
2015-04-21, 10:46
Medlem
Vilken tid på dagen brukar man kunna se sitt resultat på antagning.se?
Citera
2015-04-21, 11:07
Medlem
weedfields avatar
0.95
1.00
1.40
Och nu hamnar jag på 1.50

Måste verkligen ta mig upp till 1.7-1.8. Hade förberett mig som fan inför detta prov och blev väldigt besviken på en sådan minimal höjning. Flertal enkla fel på KVA, och sen har vi VERB delen där jag år efter år misslyckas med texterna.

Ni som lyckas bra med VERB delen, hur är era läsvanor? Mycket dagstidningar och tyngre litteratur?
Har börjat läsa lite böcker redan nu inför höstens prov. Kan någon ge konkreta exempel på böcker som kan vara intressanta samt förbättra läsförståelsen.
Citera
2015-04-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedfield
Ni som lyckas bra med VERB delen, hur är era läsvanor? Mycket dagstidningar och tyngre litteratur?
Har börjat läsa lite böcker redan nu inför höstens prov. Kan någon ge konkreta exempel på böcker som kan vara intressanta samt förbättra läsförståelsen.

Två ord; DN och överstrykningspenna (på HP). HAr alltid varit skeptisk mot det sistnämda, men fan vad jag höjde mig tack vare det (1p från 2.0). Man har nödvändigtvis ingen nytta av själva markeringarna, men man koncentrerar sig mycket bättre när man läser texten och samtidigt stryker under.
Citera
2015-04-21, 15:13
Medlem
Isgrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aptitude
Två ord; DN och överstrykningspenna (på HP). HAr alltid varit skeptisk mot det sistnämda, men fan vad jag höjde mig tack vare det (1p från 2.0). Man har nödvändigtvis ingen nytta av själva markeringarna, men man koncentrerar sig mycket bättre när man läser texten och samtidigt stryker under.

Håller med! använder själv liknande taktik. Finns en del bra guider för hur man blir bra Ielts. Mycket av detta kan appliceras på högskoleprovet. Gmat kan med fördel appliceras på mattedelen. Flera xyz- och kva-uppgifter är mer eller tagna därifrån.
Citera
2015-04-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedfield
0.95
1.00
1.40
Och nu hamnar jag på 1.50

Måste verkligen ta mig upp till 1.7-1.8. Hade förberett mig som fan inför detta prov och blev väldigt besviken på en sådan minimal höjning. Flertal enkla fel på KVA, och sen har vi VERB delen där jag år efter år misslyckas med texterna.

Vad är det du har svårt med i verbala? Låg läshastighet? Förståelse? Hitta dina svaga punkter och börja därifrån. Du kan öka båda genom att helt enkelt läsa vanlig litteratur eller kursböcker för gymnasiet. Du behöver inte läsa värsta avancerade böcker utan böcker på gymnasienivå räcker gott och väl.
Citera
2015-04-21, 16:59
Medlem
Imaginatiors avatar
Har ni fått resultatet genom att räkna ut från normeringstabellen eller har det lagts upp på er sida?

Blir lite orolig då jag inte hittar mitt resultat.
Citera
2015-04-21, 17:03
Medlem
Azazello.Fiellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaginatior
Har ni fått resultatet genom att räkna ut från normeringstabellen eller har det lagts upp på er sida?

Resultatet kommer den 27.
Citera
2015-04-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaginatior

Tabellen. Resultatet kommer på måndag.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in