2015-04-21, 15:41
  #5173
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFawnduh
tja
Fråga nån befälhavare och idioten sa att det kan gå att få vanliga besök om det i överklagan framkommer skäl som inte framkommit i utredningen på mig, men jag får ju inte reda på vilka skäl som ligger till grund för beslutet för det är under sekretess. I vilken värld går det ihop? Att man ska ange skäl som inte framkommit när man inte vet vad som framkommt? retards

Nån som har överklagat beslutet om bevakade besök och fått igenom som vet?

Det går alldeles utmärkt i KVs sjuka värld. Däremot säger lagstiftningen att skäl alltid måste anges och besvärshänvisning ges, men det skiter de i.

Överklagar man så hamnar det hos KV-regionen som i princip aldrig ändrar ett beslut. Nästa instans är förvaltningsrätten som oftast går på KVs linje. Kammarrätten kommer därefter och där bör det gå efter lagboken men då har det oftast snurrat på väldigt länge redan.

Har sett folk i ungefär samma sits som fått igenom obevakat, men då har det gällt öppen anstalt.
Citera
2015-04-21, 15:59
  #5174
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahel
Du förstår att det är ganska surrealistiskt för en vanlig banan som aldrig suttit för nu ska in på mångårigt? Därför jag undrar lite, dessutom får jag en del mediciner,diazipam mot nerver och imovane för sömn..bytar man läkare och jag kan bli ordinerad lergigan och atarax ist?

Jo, jag fattar att det inte känns så jävla kul, men du behöver inte utgå från värsta skräckfantasierna. Flera som skriver här har ju talat om att det inte är så farligt om man bara uppträder normalt och sköter sitt. Ska du sitta några år så kommer du att stöta på en hel del stolpskott, men såna går oftast att hantera.

Lergigan har jag sett på insidan, men annars är KV generellt restriktiva med receptbelagt. Du kommer att få boka med anstaltsläkaren för att få något utskrivet. Bästa är om du förbereder dig med läkarintyg/journalutdrag innan så att du har något att visa upp.
__________________
Senast redigerad av ExConvict 2015-04-21 kl. 16:24.
Citera
2015-04-21, 16:00
  #5175
Medlem
Sek-Losos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Håga stängde 2013 ihop med ett gäng andra anstalter och häkten. Klientbrist.

Håller med om att det är folket på avdelningen som avgör, men skulle inte rekommendera Skänninge pga sjuka kvaltider och annat grisplitbeteende. Gävle är bra däremot.

Sanning angående kvaltiderna på Skänninge. Voltan innan skänninge hade 2 permissioner 6 tim bevakad och 8 tim obevakad (kortvolta) ingen misskötsamhet...Kommer sedan till Skänninge, sitter på behandlingsavd. deltar aktivt, ingen misskötsamhet. 4 månader extra kvaltid utöver lagstadgad!!!

Rekommenderade Skänninge för de små avdelningarnas skull, frågeställaren verkar ju lite nervös, kan ju kännas bättre med en liten avdelning då tänkte jag.

Schyst promenad på Skänninge behandling också, normalen små burar.

Brukar du sitta på normal eller behandling?

"Bästa" plitarna jag stött på, T-huset på Kumla, nästan mänskligt bemötande av vissa! Gillar också utformningen av T-husets plitkur. Man går inte in utan man står vid en disk så kommer plitarna ut dvs alla kan höra vad man snackar om så det blir inga onödiga spekulationer om varför den och den är inne hos plitarna igen.

Till Ahel Du frågade vart man inte vill sitta? En ide du kan pröva är att söka Österåker, vägra pissprov på avdelningen så kommer du hamna på en avdelning kallad disciplin. Där kanske du eventuellt inte vill vara, dem grabbarna kan vara lite petiga med sitt umgänge
Citera
2015-04-21, 16:10
  #5176
Medlem
altesvedens avatar
Sluta babbla, gör din volta och håll käften.
Citera
2015-04-21, 16:16
  #5177
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sek-Loso
Sanning angående kvaltiderna på Skänninge. Voltan innan skänninge hade 2 permissioner 6 tim bevakad och 8 tim obevakad (kortvolta) ingen misskötsamhet...Kommer sedan till Skänninge, sitter på behandlingsavd. deltar aktivt, ingen misskötsamhet. 4 månader extra kvaltid utöver lagstadgad!!!

Rekommenderade Skänninge för de små avdelningarnas skull, frågeställaren verkar ju lite nervös, kan ju kännas bättre med en liten avdelning då tänkte jag.

Schyst promenad på Skänninge behandling också, normalen små burar.

Brukar du sitta på normal eller behandling?
(

4 mån påslag på kvaltiden är fullt normalt på Skänn(d)ninge. De sätter inte kvaltiderna efter beteende utan efter domspapper. Fick min kvaltid (6 mån) efter mindre än en månad på anstalten och utan att ha haft ett kollegium. Vissa av kvinsparna är riktigt sjuka i sin maktberusning och gör precis allt de kan mot klienten. Mottot tycks vara "Sämre ut". Ett fåtal av plitarna var riktigt bra. Janne på behandlingen var störtskön.

Satt länge på Skänninge och hann med hus A,B,C,D samt en kortare sväng på F efter ett felaktigt positivt pissprov där jag fick knall innan SKL-svaret kom. Även isol en gång efter en fight. Således både behandling och normal.

Promenaden var schysst på A och B, speciellt sommartid. Inte så kul med hundburarna på övriga hus.
__________________
Senast redigerad av ExConvict 2015-04-21 kl. 16:28.
Citera
2015-04-21, 16:43
  #5178
Medlem
Sek-Losos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
4 mån påslag på kvaltiden är fullt normalt på Skänn(d)ninge. De sätter inte kvaltiderna efter beteende utan efter domspapper. Fick min kvaltid (6 mån) efter mindre än en månad på anstalten och utan att ha haft ett kollegium. Vissa av kvinsparna är riktigt sjuka i sin maktberusning och gör precis allt de kan mot klienten. Mottot tycks vara "Sämre ut". Ett fåtal av plitarna var riktigt bra. Janne på behandlingen var störtskön.

Satt länge på Skänninge och hann med hus A,B,C,D samt en kortare sväng på F efter ett felaktigt positivt pissprov där jag fick knall innan SKL-svaret kom. Även isol en gång efter en fight. Således både behandling och normal.

Promenaden var schysst på A och B, speciellt sommartid. Inte så kul med hundburarna på övriga hus.

Haha...Janne, jo han var skön, mycket skrönor också! Han var på C, behandling intro när jag var där.

Felaktiga pissprov verkar vara standard, hände en kille på B när jag var där också. Samt den andra grejen också hände en kille under min volta, gjorde C, kom till B, Fight, knall till D 20 dagar sedan tillbaka till B...Dem är så jäkla kåta på att ha fullt på behandlingen, pengar pengar...

Bra sommarvikarier i skolan, lärarstuderande tjejer i 20 års åldern

Owe prästen också, skön kille!

Antar att du va inne på klostret på studiebesök? Det är stället att vara på om man har långvolta! Verkade ha blivit rätt harmoniska också en del av killarna som satt där. Men vägen dit är lång via ex antal retreater på Kumla, men som sagt, har man tid så...
Citera
2015-04-21, 16:49
  #5179
Medlem
Sek-Losos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av altesveden
Sluta babbla, gör din volta och håll käften.

Visserligen! Men var vi inte alla lite skakiga första gången vi klev in bakom muren?

Fast man blir ju bara mer nervös av att spekulera, inget blir ju ändå som man tror.

Ahel: Voltan kommer gå bra, du kommer ha tråkigt, du kommer lova dig själv att aldrig åka in igen, du muckar, 2 veckor senare känns det som om hela voltan gick på en dag.
Citera
2015-04-21, 16:56
  #5180
Medlem
Ville bara visa att jag lever och dagligen följer alla sköna inlägg ni delger oss

Stort tack framförallt till Dracula, Exconvit mfl som hela tiden fyller tråden men intressanta svar och inlägg. Misstänker att fler känner detsamma som mig men är för lata för att orka posta. Kudos!

PS: Exconvit, du verkar ha suttit på i princip alla ställen, både korta och långa volter. Ändå är du riktigt grym på att stava och uttrycka dig i skrift. Kanske är en förutfattad mening men de flesta är inte lika duktiga om vi säger så Keep up the good work! Ligger iofs ingen värdering i sånt men ändå kul att se.

Får man fråga vad du sysslar med idag? När satt du senast?

Mvh
Citera
2015-04-21, 17:19
  #5181
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sek-Loso
Haha...Janne, jo han var skön, mycket skrönor också! Han var på C, behandling intro när jag var där.

Felaktiga pissprov verkar vara standard, hände en kille på B när jag var där också. Samt den andra grejen också hände en kille under min volta, gjorde C, kom till B, Fight, knall till D 20 dagar sedan tillbaka till B...Dem är så jäkla kåta på att ha fullt på behandlingen, pengar pengar...

Bra sommarvikarier i skolan, lärarstuderande tjejer i 20 års åldern

Owe prästen också, skön kille!

Antar att du va inne på klostret på studiebesök? Det är stället att vara på om man har långvolta! Verkade ha blivit rätt harmoniska också en del av killarna som satt där. Men vägen dit är lång via ex antal retreater på Kumla, men som sagt, har man tid så...

Jo det var mycket snack på Janne, de flesta tog det för vad det var Han var iaf den enda som jag lyssnade på, resten var, med ett par undantag, riktiga containerpundare som var millimetrar från återfall.

Var inne på klostret på besök men hörde av några av killarna som satt där att det var jävligt mkt intriger där inne. Fanns ett par "hedersmördare" där som jag inte tålde, bl a en som var dömd i Fadime-fallet. Mest livstidare och riktigt långa voltor, 10+. Både långa o korta retreaten på Kumla krävdes för att komma dit. Det var inget för mig att sitta och glo in i en vägg.

Stämmer att de försökte hålla kvar folk på behandlingen. Verkar som de får extra stålar från centralt håll för det. Träffade snubbar som suttit åratal på förlängd behandling i A-huset, helt sinnesjukt. Det var ju bara förvaring det handlade om.

Sjukaste pliten var kurden som var kvinsp på A ett tag och sen degraderad till F. Ett riktigt svin var han. Vi garvade åt honom varje gång vi stötte på honom efter det.
__________________
Senast redigerad av ExConvict 2015-04-21 kl. 18:08.
Citera
2015-04-21, 17:41
  #5182
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Ville bara visa att jag lever och dagligen följer alla sköna inlägg ni delger oss

Stort tack framförallt till Dracula, Exconvit mfl som hela tiden fyller tråden men intressanta svar och inlägg. Misstänker att fler känner detsamma som mig men är för lata för att orka posta. Kudos!

PS: Exconvit, du verkar ha suttit på i princip alla ställen, både korta och långa volter. Ändå är du riktigt grym på att stava och uttrycka dig i skrift. Kanske är en förutfattad mening men de flesta är inte lika duktiga om vi säger så Keep up the good work! Ligger iofs ingen värdering i sånt men ändå kul att se.

Får man fråga vad du sysslar med idag? När satt du senast?

Mvh

Bockar o tackar för det. Det är rätt skönt att skriva av sig ibland och kul om folk orkar läsa och reflektera, speciellt när det är bra flyt i tråden som på sistone.

Har definitivt inte suttit på alla ställen, men ganska många då man hinner med att flytta rätt mkt på en lång volta. Speciellt om man trivs med omväxling och kan systemet för att söka sig. Har annars som grundregel att bara kommentera kåkar jag har suttit på eller som nära vänner sitter/har suttit på.

Plöjde massvis med böcker och skrev mkt brev så språket hölls igång.

Muckade för ett drygt år sen och befinner mig nu i en annan världsdel där jag jobbar och bor med fru och barn.
__________________
Senast redigerad av ExConvict 2015-04-21 kl. 17:47.
Citera
2015-04-21, 19:10
  #5183
Medlem
Sek-Losos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict

Muckade för ett drygt år sen och befinner mig nu i en annan världsdel där jag jobbar och bor med fru och barn.

Grymt att det gått bra för dig. Jag sitter också i en annan världsdel, men röker meth med en prostituerad och väntar ny volta när jag kommer hem

Måste varit annat folk på klostret när du var där, dem får väl bara vara där en viss tid, typ 2 år eller nått? När jag var där inne, 2 besök, verkade grabbarna ha det riktigt bra.

Finns väl en avd. på A som heter förlängd förlängd där folk kan sitta i evigheter och bara "upprätthålla" allt dem lärt sig.
Citera
2015-04-21, 20:04
  #5184
Medlem
LaFawnduhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Det går alldeles utmärkt i KVs sjuka värld. Däremot säger lagstiftningen att skäl alltid måste anges och besvärshänvisning ges, men det skiter de i.

Överklagar man så hamnar det hos KV-regionen som i princip aldrig ändrar ett beslut. Nästa instans är förvaltningsrätten som oftast går på KVs linje. Kammarrätten kommer därefter och där bör det gå efter lagboken men då har det oftast snurrat på väldigt länge redan.

Har sett folk i ungefär samma sits som fått igenom obevakat, men då har det gällt öppen anstalt.

Ok, kommer ta en jävla tid för en liten chans då med andra ord.
Fyfan vilken skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in