Citat:
Ursprungligen postat av
ExConvict
Håga stängde 2013 ihop med ett gäng andra anstalter och häkten. Klientbrist.
Håller med om att det är folket på avdelningen som avgör, men skulle inte rekommendera Skänninge pga sjuka kvaltider och annat grisplitbeteende. Gävle är bra däremot.
Sanning angående kvaltiderna på Skänninge. Voltan innan skänninge hade 2 permissioner 6 tim bevakad och 8 tim obevakad (kortvolta) ingen misskötsamhet...Kommer sedan till Skänninge, sitter på behandlingsavd. deltar aktivt, ingen misskötsamhet. 4 månader extra kvaltid utöver lagstadgad!!!
Rekommenderade Skänninge för de små avdelningarnas skull, frågeställaren verkar ju lite nervös, kan ju kännas bättre med en liten avdelning då tänkte jag.
Schyst promenad på Skänninge behandling också, normalen små burar.
Brukar du sitta på normal eller behandling?
"Bästa" plitarna jag stött på, T-huset på Kumla, nästan mänskligt bemötande av vissa! Gillar också utformningen av T-husets plitkur. Man går inte in utan man står vid en disk så kommer plitarna ut dvs alla kan höra vad man snackar om så det blir inga onödiga spekulationer om varför den och den är inne hos plitarna igen.
Till Ahel Du frågade vart man inte vill sitta? En ide du kan pröva är att söka Österåker, vägra pissprov på avdelningen så kommer du hamna på en avdelning kallad disciplin. Där kanske du eventuellt inte vill vara, dem grabbarna kan vara lite petiga med sitt umgänge