2015-04-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfordbluegluee
Vem har tagit bilden? Nån som vet, kan det vara en privatperson från nån balkong (om det nu finns nån sån från den vinkeln) eller en jounalist/fotograf.
Om det nu stämmer art bo var på/i passagerarsätet och inte rörd skulle ju bo ha setts på den bilden då om den var tagen från andra sidan och dörrarna var väl öppna fram? Altså den bilden som det skulle vara vita ringar på... Om inte bo var ibaksätet.
Tycker mig se en kvinna sittande på förarplatsen, något särade ben och har en kappa som slutar något över vänstra knät , benet lutar ut mot den öppning som förardörren. Högra benet liknar mittkonsollen men har även de konturer av kappans kant åvanför knät. Har ändrat contraster och djup för att se bättre men inte lyckats fullt ut.
Senast redigerad av Fnero52 2015-04-20 kl. 23:26.
Citera
2015-04-20, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
Inte enbart marken men iaf så inte BO syns, jag kan inte minnas att jag sett nån bild med vita ringar på alls

Vad är intressant med den bilden då? Det var en ringmarkering efter bilen flyttats och högst troligt runt bilen om jag inte minns fel. Tror den var ritad med nån röd/orange krita. Den låg troligen inbakad i nån bildserie.
Citera
2015-04-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är intressant med den bilden då? Det var en ringmarkering efter bilen flyttats och högst troligt runt bilen om jag inte minns fel. Tror den var ritad med nån röd/orange krita. Den låg troligen inbakad i nån bildserie.
OM det är fotat från andra hållet (dvs om ev ringar gjorts på höger sida medans bilen stod där) kan det innebära att man kan se in i passagerarsätet. Så utifrån den synvinkeln är bilden intressant skulle jag tro

En annan användare skrev om en större och en mindre vit ring, är det samma bild eller kan det hända att ni menar 2 olika bilder?
Senast redigerad av ulvan 2015-04-20 kl. 23:34.
Citera
2015-04-20, 23:33
Medlem
Citat:
För att platsen håret låg på troligtvis är inringad..
Citera
2015-04-20, 23:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
OM det är fotat från andra hållet (dvs om ev ringar gjorts på höger sida) kan det innebära att man kan se in i passagerarsätet. Så utifrån den synvinkeln är bilden intressant skulle jag tro

Den bild jag talar om med markerade ringar fanns att se efter bilen flyttats dvs med kritmarkeringar i p-rutan.
Det finns väl ingen mer bild på Audin förutom dessa?

1. den som troligtvis är tagen från hållet gula-huset-trakten dvs där man ser endast delar av bilens vä sida med dörren öppen.
2. Den som Rotesau la upp - via det jag skrev härmodan - och tagen ur vinkeln grannen-tvärs-över gatan hållet tidigt innan tält sätts upp.

Edit: På den bild jag såg fanns inget som gjorde mig intresserad iaf. Jag granskade den för att se efter ev. fynd. Antar jag skulle ha reagerat på nåt speciellt. Ska se om jag finner den jag menar och återkomma. Vore sen väldigt bra om fler letar efter bilden så blir det klargjort.

Edit 2: justerar text till vinkel.
Senast redigerad av develi 2015-04-20 kl. 23:42.
Citera
2015-04-20, 23:40
Medlem
Citat:
Den bild jag talar om med markerade ringar fanns att se efter bilen flyttats dvs med kritmarkeringar i p-rutan.
Det finns väl ingen mer bild på Audin förutom dessa?

1. den som troligtvis är tagen av grannen i gula huset kanske från en balkong dvs där man ser endast delar av bilens vä sida med dörren öppen.
2. Den som Rotesau la upp - via det jag skrev härmodan - och som troligen är tagen av grannen tvärs över gatan tidigt innan tält sätts upp.

Edit: På den bild jag såg fanns inget som gjorde mig intresserad iaf. Jag granskade den för att se efter ev. fynd. Antar jag skulle ha reagerat på nåt speciellt. Ska se om jag finner den jag menar och återkomma. Vore sen väldigt bra om fler letar efter bilden så blir det klargjort.
Ja då finns det nog ingen bild på bilens högra sida av den anledningen att BO syntes från den sidan och hållet joggaren kom ifrån.
Citera
2015-04-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
För att platsen håret låg på troligtvis är inringad..
Hmm nåt säger mig att fynd borde ha någon numrering/siffra i enlighet med blottplatsmärkningen-systemet. Men den kanske sattes ut senare. Och det kanske inte görs gällande alla spår... Skulle gärna vilja se bilden så man kan få sig en bättre uppfattning
Citera
2015-04-20, 23:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hmm nåt säger mig att fynd borde ha någon numrering/siffra i enlighet med blottplatsmärkningen-systemet. Men den kanske sattes ut senare. Och det kanske inte görs gällande alla spår... Skulle gärna vilja se bilden så man kan få sig en bättre uppfattning

Ja. Om det nu finns en bild så vore det bra att den länkas. Den jag sett markerar högst troligt bilplacering, en kritad stor orange (?) ring i p-rutan. Sen fanns inget annat att se.
Citera
2015-04-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Tycker mig se en kvinna sittande på förarplatsen, något särade ben och har en kappa som slutar något över vänstra knät , benet lutar ut mot den öppning som förardörren. Högra benet liknar mittkonsollen men har även de konturer av kappans kant åvanför knät. Har ändrat contraster och djup för att se bättre men inte lyckats fullt ut.

Bra jobbat!

Kan vara en pusselbit.
Nån, tror goxosja sa att bo3 inte hade körkort, kan man kolla sånt?
Anta att bilen var igång, rimligen sitter det då en chafför då annars brukar man väl stänga av bilen av ren reflex? För var man beredd på att snabbt sticka parkerar man, som nån sa förmodligen inte med fronten mot en vägg?
Citera
2015-04-21, 00:29
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Det ligger ju något på marken vid förardörren till xc90n i alla fall. Kan vara skräp eller liknande, men parkeringen ser ju ren ut från skräp i övrigt?
http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article10726580.ece
Senast redigerad av Herrstorpotatis 2015-04-21 kl. 00:36.
Citera
2015-04-21, 00:30
Medlem
När Bohusläningen direktrapporterade stod det följande:"Den tredje ligger i baksätet på en vit bil, enligt vittnesuppgifter". Vilket vittne framgår inte tyvärr.
Citera
2015-04-21, 00:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Det ligger ju något på marken vid förardörren till xc90n i alla fall. Kan vara skräp eller liknande, men parkeringen ser ju ren ut från skräp i övrigt?
http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article10726580.ece

Torkade löv. Ska kolla om det är björk eller asp. Återkommer.
Skojar.
Men jag undrar varför tråden hela tiden förloras med 25-30 inlägg i detaljer?
.. och varför kollas inte inlägg, mediauppgifter, bilder etc. bättre INNAN funderingarna rullar igång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in