2015-04-20, 16:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
"Men nu är ju även tidelag förbjuden, så inget bra exempel med våldtäkt.
Sen varför tidelag blev förbjudet är för mig en gåta."- klyban

Hahaha jävligt underhållande läsning har du sovit lite för lite nu igen klyban?

I övrigt tycker väl jag det är ganska enkelt, jag gillar att äta kött.
Att känna när man sliter sönder fibrerna, gnaga runt en benbit..

Jag är ett rovdjur, och alla andra djur vet om det.

Vill du snacka empati för djur så är väl t.ex halal-slakt ett bättre grej att kritisera.
Kan vara så, men jag är väldigt fundersam på varför tidelag blev förbjudet.
De ggr man attackera djuren, så skulle enkelt dåvarande djurskyddslag räcka.
Citera
2015-04-20, 17:50
Medlem
Darmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftChill
Varför skulle man bli överviktig av att äta kött?
Eftersom det ger samma effekt på insulin som rent socker?
http://ajcn.nutrition.org/content/66/5/1264.full.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av SoftChill
Dummaste ja hört
Mm, dummaste du hört eftersom du inte vet ett skvatt.
Citera
2015-04-20, 17:51
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, det är märkligt.
Om jag skulle få för mig att jag inte längre ska äta oxfilé, så kommer jag inte hitta på nått som efterlikna detta.
Låter ju hur korkat som helst, att göra nått för efterlikna och som sen inte ens smakar nära.
Skulle ju var en total besvikelse, samma som jag aldrig någonsin kommer köpa färdig pulled pork i affären.

Ok, då vet jag att du inte skulle göra så. Jag är själv för att bryta tvärt med vanan om man gör en radikal förändring i livet. Cold turkey. Så jag kan säga att jag faktiskt håller med dig.

Men nu resonerar ju långt ifrån alla så här. T ex om man inte vill dricka alkohol, då kan man köpa en alkoholfri öl. Slutar du röka/snusa kan du köra på nikotinplåster/tuggummi ett tag. Chokladcigaretter finns tyvärr inte längre att få tag på eller? De flesta är negativt inställda till stora förändringar i livet, men tar man det i små steg underlättas den mentala omställningen. Så nej, det är inte alls det minsta lilla märkligt även om du tycker det. Punkt.

Citat:
Andra stycket, så verkar din fantasi vara på overdrive.
Om du känner för att diskutera nått mer här, så får du skruva ned din kreativitet.
Då det nu bara blir att du lägger ord i min mun, som passar din argumentation du vill framföra.

Jag tolkar ditt svar på min fråga som att du inte tror att okryddat kött skulle vara speciellt gott. Bra, poängen gick fram.
Citera
2015-04-20, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Om du är inte beredd att göra små uppoffringar som kan göra en stor skillnad för djuren så tvivlar man självklart att du bryr dig om djur.
Du kan väl säga att du bryr dig om djur om du vill. Men handlingar säger mer än ord.

Här är några sidor som kan hjälpa dig om du vill:
http://www.vegkitchen.com/nutrition/vegan-athlete/
http://www.brendanbrazier.com/
http://www.nomeatathlete.com/vegetarian-diet-athletes/

Ah, men nu är det ju inte tal om några små uppoffringar. Men det vet du inte iom att du inte lyssnat på vad jag sagt. Eller besitter kunskapen som jag bad dig läsa på om för den delen.
Att du sen valt att lägga din argumentation kring moralfrågor skiter jag ju egentligen i.
Att du tvivlar på vad jag säger är ju också för att du tolkar det jag säger ur röven.

Men återigen är vi tillbaka på ditt svart och vitt tänkande. Man kan bry sig om djur även om man äter kött. Men det är nog något som du aldrig kommer kunna inse, det har vi märkt tydligt både i denna tråden och i den förra. Din "logik" i dessa frågor är ju lysande
Citera
2015-04-20, 19:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ok, då vet jag att du inte skulle göra så. Jag är själv för att bryta tvärt med vanan om man gör en radikal förändring i livet. Cold turkey. Så jag kan säga att jag faktiskt håller med dig.

Men nu resonerar ju långt ifrån alla så här. T ex om man inte vill dricka alkohol, då kan man köpa en alkoholfri öl. Slutar du röka/snusa kan du köra på nikotinplåster/tuggummi ett tag. Chokladcigaretter finns tyvärr inte längre att få tag på eller? De flesta är negativt inställda till stora förändringar i livet, men tar man det i små steg underlättas den mentala omställningen. Så nej, det är inte alls det minsta lilla märkligt även om du tycker det. Punkt.

Jag tolkar ditt svar på min fråga som att du inte tror att okryddat kött skulle vara speciellt gott. Bra, poängen gick fram.
Eftersom jag aldrig ens tagit upp okryddad och saltad mat, och att detta skulle vara nått.
Så har jag svårt att se nån poäng där, som har med mig att göra.
Citera
2015-04-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Ah, men nu är det ju inte tal om några små uppoffringar. Men det vet du inte iom att du inte lyssnat på vad jag sagt. Eller besitter kunskapen som jag bad dig läsa på om för den delen.
Att du sen valt att lägga din argumentation kring moralfrågor skiter jag ju egentligen i.
Att du tvivlar på vad jag säger är ju också för att du tolkar det jag säger ur röven.

Men återigen är vi tillbaka på ditt svart och vitt tänkande. Man kan bry sig om djur även om man äter kött. Men det är nog något som du aldrig kommer kunna inse, det har vi märkt tydligt både i denna tråden och i den förra. Din "logik" i dessa frågor är ju lysande

Jag tvivlar på att du bryr dig om djur då dina handlingar visar att du inte gör det.
Ja, kanske det är fel på mig då. Som tycker att man inte ska döda de man bryr sig om.
Konstigt att man kan påstå att man älskar dom som man dödar. Fast det gäller bara djur för någon anledning.

En bra bild för att illustera detta
Citera
2015-04-20, 19:39
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Enda man kan lura, är när man får ner det i mindre bitar, och kryddar rejält.
Då kan man få illusionen att det kan vara kött.

Där säger du underförstått att kryddor har något med den goda köttsmaken att göra.

Citat:
Eftersom jag aldrig ens tagit upp okryddad och saltad mat, och att detta skulle vara nått.
Så har jag svårt att se nån poäng där, som har med mig att göra.

Nu tror jag inte att just du har drivit teorin om människan som topp-predator så jättehårt. Men jag har läst flera andra inlägg i tråden som menar på att det är så. Med rätt typ av kryddning kan man äta vilken skit som helst. Har t o m för mig att jag hört något om att man tillverkat en hamburgare gjord av fekalier i Japan för massa år sedan.

Så alla ni som är stolta över era spetsiga hörntänder, varför inte vara lika macho som lejonkungen och slita det råa okryddade köttet till slamsor i en redig karneval?

Bananer är rätt goda även utan endast salt.

Edit: bajsburgaren verkar ju vara ett practical joke från 2011. Kan svära på att det var mycket längre sen än så jag hörde om detta. Nåja, en intressant frågeställning att filosofera kring i alla fall.
Senast redigerad av BallaKlava 2015-04-20 kl. 19:54.
Citera
2015-04-20, 19:43
Bannlyst
Citat:
Jag tvivlar på att du bryr dig om djur då dina handlingar visar att du inte gör det.
Ja, kanske det är fel på mig då. Som tycker att man inte ska döda de man bryr sig om.
Konstigt att man kan påstå att man älskar dom som man dödar. Fast det gäller bara djur för någon anledning.

En bra bild för att illustera detta

Ja det är inte lätt för dig eftersom du inte förstår. Mina handlingar säger mer än vad dina ord gör, du bara sprutar ut nonsens och moralpredikan. Sen att du tolkar som djävulen är en annan femma. Nu har jag inte påstått att jag älskar djuren man dödar, återigen lägger du ord i min mun.
Jag älskar djur, men något som alltid kommer gå före är min överlevnad och mitt välstånd. Själviskt kanske, inte för att jag bryr mig, men det är så det funkar i världen. Starkast överlever och så lär det förbli.
Men återigen så är ditt tänkande svart och vitt.
Citera
2015-04-20, 20:41
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Jaså, i vilken utsaga har jag sagt att jag äter människor min egen art?

De har ett bra liv i fångenskap också, men är man som dig och vill måla faan på väggen.
Så blir det väldigt konstigt.
När du sa att du inte har några problem med att äta dina kompisar, vi får anta att du har mänskliga kompisar.

Nej inte de djur som föds upp i den kommersiella köttindustrin. Det skulle nog vara undantag med de djur som har det bra där. De har det knappast bra men förstår du vill döva ditt samvete.
Citera
2015-04-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Ja det är inte lätt för dig eftersom du inte förstår. Mina handlingar säger mer än vad dina ord gör, du bara sprutar ut nonsens och moralpredikan. Sen att du tolkar som djävulen är en annan femma. Nu har jag inte påstått att jag älskar djuren man dödar, återigen lägger du ord i min mun.
Jag älskar djur, men något som alltid kommer gå före är min överlevnad och mitt välstånd. Själviskt kanske, inte för att jag bryr mig, men det är så det funkar i världen. Starkast överlever och så lär det förbli.
Men återigen så är ditt tänkande svart och vitt.

Så du älskar inte djuren du dödar? Enbart de andra djur?
Bra att du erkänner att du är självisk i alla fall.
Citera
2015-04-20, 21:27
Medlem
_Monk_s avatar
Citat:
Så du älskar inte djuren du dödar? Enbart de andra djur?
Bra att du erkänner att du är självisk i alla fall.

Ett husdjur som tex en hund kan man ju älska, en ko skjuter man i huvudet med en bultpistol, en älg skjuter man genom hjärtat eller en firre drar man upp med en hemsk krok för att sen bryta nacken av den.
personligen brukar jag skära av "halsen" på firren och låtsas att jag avrättar en invandrare
Citera
2015-04-20, 21:47
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Monk_
Ett husdjur som tex en hund kan man ju älska, en ko skjuter man i huvudet med en bultpistol, en älg skjuter man genom hjärtat eller en firre drar man upp med en hemsk krok för att sen bryta nacken av den.
personligen brukar jag skära av "halsen" på firren och låtsas att jag avrättar en invandrare

Rent evolutionistiskt sett här så är det du som är invandraren då abborren som art har funnits mycket längre än människan. Fundera på det några sekunder. Ja just det, du skiter ju i allt. Lycka till med livet och känn stolthet över att med din mentalitet kommer vi människor överlevas av insekter. Jo, jag gissar att du jävlats med dem också din jävla barnunge.
Senast redigerad av BallaKlava 2015-04-20 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in