Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Jo, det är märkligt.
Om jag skulle få för mig att jag inte längre ska äta oxfilé, så kommer jag inte hitta på nått som efterlikna detta.
Låter ju hur korkat som helst, att göra nått för efterlikna och som sen inte ens smakar nära.
Skulle ju var en total besvikelse, samma som jag aldrig någonsin kommer köpa färdig pulled pork i affären.
Ok, då vet jag att du inte skulle göra så. Jag är själv för att bryta tvärt med vanan om man gör en radikal förändring i livet. Cold turkey. Så jag kan säga att jag faktiskt håller med dig.
Men nu resonerar ju långt ifrån alla så här. T ex om man inte vill dricka alkohol, då kan man köpa en alkoholfri öl. Slutar du röka/snusa kan du köra på nikotinplåster/tuggummi ett tag. Chokladcigaretter finns tyvärr inte längre att få tag på eller?

De flesta är negativt inställda till stora förändringar i livet, men tar man det i små steg underlättas den mentala omställningen. Så nej, det är inte alls det minsta lilla märkligt även om du tycker det. Punkt.
Citat:
Andra stycket, så verkar din fantasi vara på overdrive.
Om du känner för att diskutera nått mer här, så får du skruva ned din kreativitet.
Då det nu bara blir att du lägger ord i min mun, som passar din argumentation du vill framföra.
Jag tolkar ditt svar på min fråga som att du inte tror att okryddat kött skulle vara speciellt gott. Bra, poängen gick fram.