2015-04-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Bisarrt. Så mycket för den öppna, kvalitativa och fria debatt man sade sig prioritera istället för 'kloaken' Flashback.

Jag tror deras verksamhet främst handlar om att försöka tjäna pengar. Många kommersiella sidor och forum brukar inte heller gilla att man länkar till andra företag och konkurrenter. Nordfront och NMR konkurrerar helt enkelt med Motgift om "kunder" och dessutom så finns det en risk att Motgifts kunder får en negativ bild av Motgift och Motgifts produkter när de läser kommentarer till Nordfronts artiklar...

Det är för övrigt inte bara Motgift som betraktar den "nationella rörelsen" som en mer eller mindre konstant storhet som mestadels utgörs av subkulturella "nationella". Man betraktar alltså den svenska nationalismen som ett nollsummespel där storleken på "kakan" är någorlunda konstant. Därför lägger man mycket möda på att försöka lägga beslag på så stora delar av den enda kakan som möjligt. Alla de traditionella "nationella" organisationerna och aktörerna slåss i princip om bitar av samma kaka. Få verkar tänka att man kanske borde försöka baka nya, godare och större kakor och att den gamla, torra och delvis mögliga kakan kanske inte är något att sukta efter överhuvudtaget.
Citera
2015-04-20, 12:14
Moderator
MrFishboys avatar
Flyttat in inlägg från SvP-tråden...

/Moderator
Citera
2015-04-20, 14:11
Medlem
Greg Johnsons öppningsanförande i religionsdebatten går att läsa här:

http://www.counter-currents.com/2015/04/christianity-and-european-identity/

Stämmer det att han är homosexuell eller är det bara ett obekräftat rykte baserat på att Counter Currents skrivit om homosexualitet?
Citera
2015-04-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Greg Johnsons öppningsanförande i religionsdebatten går att läsa här:

http://www.counter-currents.com/2015/04/christianity-and-european-identity/

Stämmer det att han är homosexuell eller är det bara ett obekräftat rykte baserat på att Counter Currents skrivit om homosexualitet?

Ämnet har diskurats ingående och utförligt på VNN-forum...

http://vnnforum.com/showthread.php?t=105453
Citera
2015-04-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Ämnet har diskurats ingående och utförligt på VNN-forum...

http://vnnforum.com/showthread.php?t=105453
Finns det något enkelt ja- eller nej-svar eller måste man läsa allt det där och bilda sig en egen uppfattning?
Citera
2015-04-20, 19:19
Medlem
flyttadignus avatar
Lite som Saxlind menar på så kändes religionsdebatten lite meningslös, men var ändå helt klart kul att se.
Annars var höjdpunkten Macdonalds framträdande, trodde faktiskt inte jag skulle få chansen att se honom i Sverige. Väldigt sympatisk herre :-)

Rent generellt så var detta en väldigt bra tillställning, med helt ok föredrag.
Citera
2015-04-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyttadignu
---
Kul att man inte var den enda från Flashback som var där ^^
Citat:
Ursprungligen postat av flyttadignu
Lite som Saxlind menar på så kändes religionsdebatten lite meningslös, men var ändå helt klart kul att se.
Apropå det här...
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Counter-currents.com:s Greg Johnson gästade Stockholm i helgen och debatterade religionsfrågan med Jonas de Geer. de Geer hade enligt kommentarorer på Nordfront inte så mycket att komma med:
...hur tyckte du som var där att debatten gick?

Själv är jag partisk eftersom jag inte tycker att kristendom ska blandas med nationalism och jag tycker att Johnson vann på poäng, men kanske inte på knockout. De Geer gjorde sig förstådd och hade en del poänger men jag tyckte att det mest var sådant som bara är giltigt om man är just kristen, alltså att man måste vara troende och känna starkt för religionen för att se saker på det sätt De Geer gör. Han uttryckte sig om jag minns rätt mycket i stil med "jag kan inte föreställa mig att..." och är man kristen känner man kanske på samma sätt men är man inte det så blir det svårt att förstå.
Citera
2015-04-20, 21:08
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Bisarrt. Så mycket för den öppna, kvalitativa och fria debatt man sade sig prioritera istället för 'kloaken' Flashback.
Citat:
Bra gjort av moderatorerna! Det hade ju varit hemskt - en obeskrivlig tragedi - om någon stackare hade råkat halka in på Nordfront och läst någon kommentar där det står något elakt eller något man inte håller med om. Det är ju så otroligt psykiskt påfrestande att det finns okända idioter som skriver dumma saker på internet, näthatet är fan inte att leka med - ord sårar! Det är ju viktigt att ta ansvar och att alla håller med varandra, som på Aftonbladet och Motgifts forum. Yttrandefriheten får inte missbrukas till att kränka andra nationalister, det är ett brott mot de nationella rättigheterna som instiftades förra året i samband med all ondska som Motgift utsattes för efter deras ställningstaganden i Ukrainakonflikten...
Citat:
Jag tror deras verksamhet främst handlar om att försöka tjäna pengar. Många kommersiella sidor och forum brukar inte heller gilla att man länkar till andra företag och konkurrenter. Nordfront och NMR konkurrerar helt enkelt med Motgift om "kunder" och dessutom så finns det en risk att Motgifts kunder får en negativ bild av Motgift och Motgifts produkter när de läser kommentarer till Nordfronts artiklar...

Det är för övrigt inte bara Motgift som betraktar den "nationella rörelsen" som en mer eller mindre konstant storhet som mestadels utgörs av subkulturella "nationella". Man betraktar alltså den svenska nationalismen som ett nollsummespel där storleken på "kakan" är någorlunda konstant. Därför lägger man mycket möda på att försöka lägga beslag på så stora delar av den enda kakan som möjligt. Alla de traditionella "nationella" organisationerna och aktörerna slåss i princip om bitar av samma kaka. Få verkar tänka att man kanske borde försöka baka nya, godare och större kakor och att den gamla, torra och delvis mögliga kakan kanske inte är något att sukta efter överhuvudtaget.
Moderatorn Hrodebert på Motgift Forum motiverar här åtgärden:

https://forum.motgift.nu/t/fragor-om-moderatoratgarder/2518
Citat:
Ursprungligen postat av Hrodebert
Nei. Motgift tar ikke stilling til andre organisasjoner.

Motgift og vårt forum er underlagt våre retningslinjer. Derfor tillater vi ikke lenker til nettsteder som bryter med disse. Det er jeg - og kun jeg - som har tatt avgjørelsen vedrørende tråden til NixYO.

Den dagen Nordfront tar sitt publisistiske ansvar på alvor og innfører et anstendig kommentarfelt, blir situasjonen en annen.

Lenken til Nordfront ble litt endret til unvis.it grunnet flere påhopp på blant annet Jonas De Geer i kommentarfeltet. Ved å bruke unvis.it laster ikke kommentarfeltet og artikkelen kan likevel leses uten å bryte med våre retningslinjer.

Mvh
Moderator

De så kallade påhoppen på Jonas De Geer i kommentarsfältet till Nordfronts artikel:

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Det var en trevlig tillställning. Värt att nämna är att Jonas de Geer fick storstryk utan dess like i debatten. Har aldrig sett något liknande faktiskt. Det hade faktiskt förvånat mig om han ställde upp på en live-debatt någonsin igen efter detta i samma ämne. Förhoppningsvis läggs debatten upp på nätet då det såg ut som att den filmades.

Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Maidan
Säg den debatt kristna vinner när villkoren för ”fajten” är de samma för alla, och där man kräver bevis för vad som påstås. Varför kräver vi handfasta bevis när vi skall döma en tjuv, men inte när vi skall låta ett visst tankesystem styra och influera en mycket stor mängd människor i vårt samhälle?

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Intressant synpunkten från Johnson om att kristna nationalister bör satsa på att infiltrera kristna organsiationer och verksamheter och försöka påverka dem i nationalistisk riktning, istället för att infiltrera nationalistiska organisationer och verksamheter och förstöra dem med sin kristendom.

I Sverige har ju kristna galningar under senare år tyvärr infiltrerat och förstört både SvP och NU.

Citat:
Ursprungligen postat av Karl
Alla som läst Counter Currents vet att Greg Johnsson är ruskigt påläst och kunnig. Pinsamt dock att De Geer skall föreställa någon stor svensk tänkare som snackat upp sitt ego i Motgift och av tidigare gärningar så får han storpisk.

Men som sagt skall man debattera mot Greg skall man ha på fötterna. Kan för övrigt rekommendera mannens analyser om Ukraina-Rysslands-konflikten som han klyvt i atomer och skildrat ur alla synpunkter.
Senast redigerad av NixYO 2015-04-20 kl. 21:15.
Citera
2015-04-20, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO

De så kallade påhoppen på Jonas De Geer i kommentarsfältet till Nordfronts artikel:

Det där var en harmlös kommentar. Synd att kalla det "påhopp". De Geer gör alltså enligt den norska pajasen Hrodeberts egen logik brutala påhopp på olika politiker och debattörer. Ord som sopor och mediokra är benämningar han inte är sen på att använda.
Citera
2015-04-21, 00:46
Medlem
NixYOs avatar
Föreläsningen med Kevin MacDonald:

Prof. Kevin B. Macdonald - The Psychological Mechanism of White Dispossession
https://www.youtube.com/watch?v=rWWfPWdbPC8
Citera
2015-04-21, 03:05
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:

Trams. De flesta som lyssnar på motgift läser även nordfront och i många fall går det åt andra hållet. Det handlar bara om att Motgift sedan startandet av forumet har någon korkat policy att ingen får "kränkas". Är väl en tidsfråga innan de censurerar sina kommentarsfält som Fria Tider. De bytte ju nyligen till disqus, trots allt som skett där tidigare.
Citera
2015-04-21, 10:09
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
Jag startade denna tråd även på Motgift Forum och nu ser jag att moderatorerna där har bytt ut min direktlänk till Nordfront med en till länkförkortningstjänsten is.gd som i sin tur leder en till unvis.it-versionen av Nordfronts artikel.
Citat:
Citat:
...Det hade ju varit hemskt - en obeskrivlig tragedi - om någon stackare hade råkat halka in på Nordfront och läst någon kommentar där det står något elakt eller något man inte håller med om.
Citat:
Blir så himla jävla förbannad på detta evinnerliga tramsiga avståndstagande mellan "nationella"!
Ett sketet kommentarsfält på Nordfront (som vilken dumbom som helst kan ignorera om man vill) i anslutning till en alldeles utmärkt välskriven rapport från en viktig sammankomst! Och då känner sig Motgift nödgad att censurera och kontrollera länkar så att inte Nordfront framträder för tydligt! Så otroligt insnöat!! Och allt detta pga av att en del kommentarer på Nordfronts sida anses rätt usla (vilket förvisso är sant), men är Motgifts kommentarer så mycket bättre? Jag kan ge exempel på följande, som jag näppeligen kan anse vara respektabla spyor i Motgifts kommentarsfält:
Hrodebert skriver "Dispatch International är kräkmedel." http://forum.motgift.nu/t/veckans-motgift-53-diskussion-och-chat-under-direktsandnignen/2171/469
Nationalisten skriver "Carlqvist är den mest pipigaste kontrafaktiska anti-intellektuella idiot jag någonsin träffat. Hon antydde att hennes marockanske man stack hemifrån när han kom på att hon var "antiislam" Något så efterblivet kan bara komma från en sådan hycklande opportunist som Carlqvist." http://forum.motgift.nu/t/veckans-motgift-53-diskussion-och-chat-under-direktsandnignen/2171/479
Vitman skriver: "Kan inte Dan utveckla lite hur Länsman stod förut till den nationalistiska ideologin innan han blev hora för SD?" http://forum.motgift.nu/t/veckans-motgift-53-diskussion-och-chat-under-direktsandnignen/2171/481
Snus skriver "Jag har en allvarlig fråga till alla små flashback-citerande, Rysslands-runkare i den här tråden." https://forum.motgift.nu/t/traden-om-konflikten-i-ukraina/1090/149
Nå! Följer ovanstående Motgifts riktlinjer? Tydligen!

Söderman klagar ofta, med rätta, på att de nationella i Sverige bråkar för mycket med varandra. Men vad är då detta, om inte just ett rent infantilt bråkande! Jag som tidigare deltagit som kritiker på Motgift i både skrift och tal tycker att olika satsningar är något man skall vara positiv till, ÄVEN om man kan ha anledning att kritisera varandra i olika partikulära frågor! Kritisera gärna både Motgift och Nordfront (ja, jag kan kritisera båda), men tramsigt undvikande av länkar framstår mest som fånigt inåtvänt revirpinkande trams!

Även Flashback anses vara en kloak — ja, det finns en massa idioter här på Flashback, men använd för bövelen Ignorera-listan! Min egen lista växer kontinuerligt, för jag tänker helt enkelt inte vare sig läsa eller besvara inlägg av en massa troll-nollor som aldrig någonsin har bidragit med något konstruktivt, såsom plofs, PsychoRastaSkinhed, RelicDeluxe, putlerthesmall, Laughlines, vitrevolution, ... etcetera etcetera. Enkelt — alla kan med ett enkelt klick förvisa det klientelet till ignoreralistan för alltid.

unvis.it är förvisso en utmärkt uppfinning, men den bör bara användas då man vill att kommersiella sajters reklamlänkar inte skall få några träffar (exempelvis Aftonbladet), medan nationella sajter skall länkas i sin helhet!

Och som individ skall man bete sig anständigt och respektabelt med god hög nivå! Och ignorera fullständigt alla troll — svält ut dom!

Amen!
Senast redigerad av vonSnaps 2015-04-21 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in