2015-04-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Mycket svårt tabelläge för Cagliari, och knepigt att få med sig någon poäng mot Napoli.

Banditättlingsultras ställer dock, handgripligt, hårda krav på spelarna:

http://www.football-italia.net/65318/cagliari-attacked-ultras

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Ett kvartssamtal var nog på sin plats. För att alla inblandade ska förstå situationens allvar. Meddelandet som lämnades kvar var ”Sputate sangue per la maglia mercenari”.

Spotta blod för tröjan legoknektar.

För mycket av ”la Dolce Vita” , och för lite ”Sputate sangue per la maglia, mercenari” .

Enligt la Gazzetta så var det Murru, Longo, Avelar och Dessena som särskilt kritiserades av ultras. Il Capitano Conti har haft ett snack med Sconvolts. Ska vi gissa på att även Cossu var med på ett hörn? Extra svår situation för honom såklart, eftersom han faktiskt är en Sconvolt.

Även ledningen för Cagliari väljer att tona ned incidenten. Till skillnad mot Roma så lyssnar man på ultras och vill undvika motsättningar.
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2015/04/19/Calcio/Foto%20Gallery%20-%20Trattate/5723cddf54effe2e35824a27da1ab7f5-kNQD--331x458@Gazzetta-Web_mediagallery-page.jpg
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2015/04/19/Calcio/Foto%20Calcio/contestazione3_mediagallery-page.jpg

Men matchen är viktig på alla möjliga sätt. En i princip hopplös poängnöd, stora historiska motsättningar mot Napoli, och nu behovet att visa hjärta för fansen.

Tio poäng upp till Atalanta (Atalanta vann båda inbördes möten). Endast åtta matcher kvar... Vaffanculo! Men det handlar om att spela med moral och värdighet. Kriga för tröjan.

Även Napoli behöver poäng. För att kunna utmana Rom-lagen om CL-platserna.
Citera
2015-04-19, 19:20
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
...
Även Napoli behöver poäng. För att kunna utmana Rom-lagen om CL-platserna.

Ser helst att Napoli slutar 4a och tar sig till CL via EL-seger.

Vore ju jäkligt snöpligt om de tog tredjeplatsen + EL-segern.
Även om det såklart vore kul om Roma åkte på pumpen.
Citera
2015-04-19, 20:47
Medlem
cyberkalles avatar
Sitter lite smådragen och tänker fotboll ja ungefär som alla jävla timmar om året.

Jag diggar Italien som land pappsen avslutade sina sista år i landet och jag trot om ni vill men jag diggar verkligen fotbollen i landet

Jag har en liten fråga till er
Vilka är erat lag jag vet att Brille håller på Cagliari och zach har sitt Roma
Är ni lika störda fanatiker som jag är till mitt lag som är mitt liv.
Är era familjer lika tålmodiga som min som låter mig vara när det vankas viktiga matcher.
Citera
2015-04-19, 21:19
Medlem
Någon som vet vart man kan hitta träningstider för Milan eller Inter och smidigaste sättet att ta sig till respektive anläggning?
Citera
2015-04-20, 00:11
Medlem
anteri17s avatar
Då det inte finns någon tråd för nästa års CL så tar jag det här nedanför istället.

Nya seedningsregler gäller från nästa år. Alla seedningsgrupper har tidigare utgått från den individuella rankingen på lagen. Nu är det ändrat så till vida att i grupp 1 så kommer de sju högst rankade ligornas mästare sättas in, tillsammans med regerande CL-vinnaren. Är den regerande CL-vinnaren en mästare från de sju högst rankade ligorna, så går den åttonde platsen i seedningsgrupp 1 till de med bästa lagranking av de lag som inte redan är kvalificerade till grupp 1 som mästare. Krångligt? Nja, inte när man satt sig in i det.

Så i nuläget ser pot 1 och pot 2 ut enligt nedan. De lag som är inom parentes är ganska osäkra.

Senast redigerad av anteri17 2015-04-20 kl. 00:17.
Citera
2015-04-20, 02:12
Medlem
JayGatsbys avatar
Bra sammanställning!
Citera
2015-04-20, 09:27
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavatin
Någon som vet vart man kan hitta träningstider för Milan eller Inter och smidigaste sättet att ta sig till respektive anläggning?

Träningarna är oftast stängda för allmänheten det är inte som Karlberg eller Kaknäs. De gånger det är öppet är det när Ultras osv bjuds in sker några gånger om året.
Citera
2015-04-20, 09:30
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Då det inte finns någon tråd för nästa års CL så tar jag det här nedanför istället.

Nya seedningsregler gäller från nästa år. Alla seedningsgrupper har tidigare utgått från den individuella rankingen på lagen. Nu är det ändrat så till vida att i grupp 1 så kommer de sju högst rankade ligornas mästare sättas in, tillsammans med regerande CL-vinnaren. Är den regerande CL-vinnaren en mästare från de sju högst rankade ligorna, så går den åttonde platsen i seedningsgrupp 1 till de med bästa lagranking av de lag som inte redan är kvalificerade till grupp 1 som mästare. Krångligt? Nja, inte när man satt sig in i det.

Så i nuläget ser pot 1 och pot 2 ut enligt nedan. De lag som är inom parentes är ganska osäkra.

Vet du om detta påverkar
Champions och Non Champions Route kvalen också?
(Jag menar snarare om det tillkommit några regeländringar för det isf skulle en liknande grejen vara katastrofal och betyda att en Engelsk/Spansk fyra skonades att ställas mot en Italiensk/Fransk 3'a...)

Annars tycker jag regeln är bra då det skyddar mästarlagen först och främst istället för CL Veteranerna...
Citera
2015-04-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Vet du om detta påverkar
Champions och Non Champions Route kvalen också?
(Jag menar snarare om det tillkommit några regeländringar för det isf skulle en liknande grejen vara katastrofal och betyda att en Engelsk/Spansk fyra skonades att ställas mot en Italiensk/Fransk 3'a...)

Annars tycker jag regeln är bra då det skyddar mästarlagen först och främst istället för CL Veteranerna...

Håller med om att mästarlagen ska belönas. De lagen som kämpar på alla fronter ska uppmuntras. Istället för att ta den enkla vägen i de stora ligorna och segla in på en tredjeplats i ligan och satsa på CL.

Viktigt att ligorna behåller sin lyskraft. Och att fotboll handlar om att vinna. Inte en tredjeplats i ligan för att säkra enorma summor i CL, där man sedan satsar.
Citera
2015-04-20, 12:14
Medlem
Ett håglöst Cagliari utan grinta som inte var med i matchen förrän det stod 0-3 och Maggio blev utvisad. För lite och för sent. Denna säsong är en lång och plågsam färd mot Serie B. Fjärde raka förlusten.

Ekdal var intetsägande mesig, Conti stabil men långsam och det var först då Joao Pedro och Cossu kom in som där fanns något eget spel. Men som sagt stod det då 0-3 och Cagliari hade en man mer på planen. Matchens höjdpunkt var Hamsiks framspelning till Callejon, och Callejons glidtackling i friläget som uppstod för M'Poku direkt efter. Matchavgörande minut.

"Mercenari senza onore", "Noi cantiamo solo per la maglia"osv... Trist som fan. Hoppas att klubben bygger Karalis Arena, och lyckas bygga ett lag för framtiden. La Piazza och engagemanget finns, men man måste stå tillsammans.
Citera
2015-04-20, 13:00
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ett håglöst Cagliari utan grinta som inte var med i matchen förrän det stod 0-3 och Maggio blev utvisad. För lite och för sent. Denna säsong är en lång och plågsam färd mot Serie B. Fjärde raka förlusten.

Ekdal var intetsägande mesig, Conti stabil men långsam och det var först då Joao Pedro och Cossu kom in som där fanns något eget spel. Men som sagt stod det då 0-3 och Cagliari hade en man mer på planen. Matchens höjdpunkt var Hamsiks framspelning till Callejon, och Callejons glidtackling i friläget som uppstod för M'Poku direkt efter. Matchavgörande minut.

"Mercenari senza onore", "Noi cantiamo solo per la maglia"osv... Trist som fan. Hoppas att klubben bygger Karalis Arena, och lyckas bygga ett lag för framtiden. La Piazza och engagemanget finns, men man måste stå tillsammans.

Det var ju lite det power vacuum som uppstod när Celino stack som har fält Cagliari. I slutändan har Cagliari ingen att skylla än sin egna politiker som använda sig av mafia metoder för att sega ner och stoppa byggen av nya arenor och retade sönder Celino.

När den stack såg alla maktgalna människor sin chans att roffa åt sig lite av kakan på Sardinien och resultatet är det vi ser idag idell kaos.

Sen ska Celino också ha sitt det är ju hans "exit strategy" som bidrog till förfallet reta på nyckelsspelare gallfeber på Naingolan & Astori (lova flyttar som sedan blev försenade) och sälja de under märkliga förhållanden till Roma. Celino vill nog vara ganska mån av att Legacyn han lämnar bakom sig blir totalkaos så att alla kan luta sig tillbaka och säga "Celino var väl ändå inte så tokig"

I Serie B lär de dock klara sig hyfsat bra även om man måste banta trupp... Bortaresorna till Sardinien kan bli riktiga bökiga och jobbiga för många provinslag.

Tråkigt för Ekdahl där samtliga lag han har representerat
Bologna, Siena och nu snart Cagliari åkt ut högsta ligan...
Citera
2015-04-20, 14:50
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Håller med om att mästarlagen ska belönas. De lagen som kämpar på alla fronter ska uppmuntras. Istället för att ta den enkla vägen i de stora ligorna och segla in på en tredjeplats i ligan och satsa på CL.

Viktigt att ligorna behåller sin lyskraft. Och att fotboll handlar om att vinna. Inte en tredjeplats i ligan för att säkra enorma summor i CL, där man sedan satsar.

Instämmer helt.

Skulle tom kunna tänka mig att storligornas 4or går in en kvalomgång innan den sista.
Så går 3orna in i sista.

Då skulle ju fler se kvalmatcherna. Det borde båda gott för UEFA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in