2015-04-18, 16:29
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Goddag yxskaft!

Ah. Puritanism! Har funkat inte bra hittils i vår historia, men kanske du kan ge exempel där det funkar finfint?

Jag tröstar inte med din okunskap.

Hur skulle det vara med att ta det 1-7?
Jag skulle bara se det som en defekt om jag hade lust till en man. Något ja skulle vara tvungen att ta itu med.

Inget fel med andras plågor men jag kan verkligen inte se något vackert med homodrifter. Kan du se det från min sida ändå?
Citera
2015-04-18, 16:34
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jag skulle bara se det som en defekt om jag hade lust till en man. Något ja skulle vara tvungen att ta itu med.

Jag skulle se det som en defekt om du hade lust till någon alls så det är inte ett argument.

Citat:
Inget fel med andras plågor men jag kan verkligen inte se något vackert med homodrifter. Kan du se det från min sida ändå?

Nej, jag bryr mig inte hur andra människor som älskar varandra har sex. Varför gör du?

1-7 Fortfarande. Är du kapabel till att svara punkt för punkt? Om du har motiveringar för dina åsikter... finfint.
Citera
2015-04-18, 16:43
Medlem
Turbojans avatar
gav inte gud människan intellektet och den fria viljan, och om man använder dessa egenskaper "fel" (fel i bibeln = att attraheras av det motsatta könet) så ska man synda, hence ska homosexuella synda och straffas? precis som adam och den förbjudna frukten?

OBS: icke insatt.
Citera
2015-04-18, 17:16
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Jag skulle se det som en defekt om du hade lust till någon alls så det är inte ett argument.

Nej, jag bryr mig inte hur andra människor som älskar varandra har sex. Varför gör du?

1-7 Fortfarande. Är du kapabel till att svara punkt för punkt? Om du har motiveringar för dina åsikter... finfint.
Du har ju en sorg som jag inte kan förstå.

Kan du verkligen inte känna någon dragning till kvinnan och hennes natur?
Citera
2015-04-18, 17:27
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Du har ju en sorg som jag inte kan förstå.

Vad du inte förstår min korkade vän är att det är din fantasi.

Citat:
Kan du verkligen inte känna någon dragning till kvinnan och hennes natur?

Absolut! Har ungefär 50/50 när det gäller kvinnor/män i mitt liv... Hur är det med ditt?
Citera
2015-04-18, 17:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag skulle bara se det som en defekt om jag hade lust till en man.

Din bubbla-verklighet är DIN.

Citat:
Något ja skulle vara tvungen att ta itu med.

Det är helt OK om du är snuttefiltist som privatperson och väljar att underkasta dig nån mytologi för att släppa besvärande introspektion och påföljande verklighets-relaterande.

Citat:

Din sida? Att du tror du är mall för andra; aldrig i livet.
Citera
2015-04-18, 17:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan
gav inte gud människan intellektet och den fria viljan, och om man använder dessa egenskaper "fel" (fel i bibeln = att attraheras av det motsatta könet) så ska man synda, hence ska homosexuella synda och straffas? precis som adam och den förbjudna frukten?

OBS: icke insatt.

Försök på samlingstråden om teodicé-problemet, där fri vilja och intellekt redan har diskuterats och där det finns möjlighet för att fördjupa denna diskussion i detaljer.
Citera
2015-04-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Professor.Wer
På grund av fördomar och myter.

Det massvis med myter och inkorrekta påståenden om homosexualitet. Allt ifrån att det strider mot ''naturlig lag'', att det är omoraliskt, att den ''homosexuella livsstilen'' skapar ohälsa, att homosexualitet orsakar dekadens i samhället, att homosexuella är överrepresenterade inom pedofili....

Det är underligt hur en del religiösa hävdar att vetenskapen minsann inte skall trampa in på religionens revir, samtidigt som de själva ständigt trampar in på vetenskapens revir genom att göra påståenden om kausala samband, biologi och psykologi och sedan påstå att vad de säger är fakta.

Jag anser definitivt inte man ska hata homosexuella, och religionen lär oss definitivt inte detta heller.
Religionen lär oss framförallt tolerans.
Tänk på Lot som bodde i Sodom. Han fokuserade på sitt eget beteende, och därför blev han räddad. Detta är moralen -- fokusera på dig själv, inte på att tala om för andra hur de ska leva.

Däremot ska en kristen inte säga att homosexualitet är en "alternativ livsstil".
Det finns bara två livsstilar: den som glädjer Gud, och den som inte gör det. Om man inte gör det första gör man det andra.
Men det finns ju fler saker man kan tro på än kristendomen. Låt de kristna få ha sin tro helt enkelt.
Citera
2015-04-18, 17:37
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Vad du inte förstår min korkade vän är att det är din fantasi.

Absolut! Har ungefär 50/50 när det gäller kvinnor/män i mitt liv... Hur är det med ditt?
Ungefär noll.
Citera
2015-04-18, 17:39
Medlem
Han är ett stort fan av melodifestivalen så därför behövs bögarna för att hålla igång denna tävling.
Citera
2015-04-18, 17:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det finns bara två livsstilar: den som glädjer Gud, och den som inte gör det.

Falsk dikotomi.
Citera
2015-04-18, 17:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ungefär noll.

Japp; puritanism. Och här insinuerar jag endast att du har mycket stora existentiella problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in