Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Det vimlar av motstridiga uppgifter här. Från detta till Donalds tal om en Barbrogrupp som övade med dubbla syften dels övning, dels att indirket ge information till knarkspan.
Jag vet inte hur många gånger du upprepat detta nu om att Donald Forsberg talar om/bekräftar en barbrogrupp. Men det är ju precis det han
inte gör, han dementerar att det existerat en barbrogrupp. Han säger ju ordagrant i programmet "Åstrand" (Å):
Å: - En lyssnare vill veta om Barbrogruppen?
DF: - Första gången jag träffade Barbro var 1969.
Å: - Är det en kvinna?
DF: - Det är en kvinna, ja. Det var en mycket, mycket kraftfull kvinna med förankring i FRA och i FRO. Hon fanns med i totalförsvarets bild.
Och felaktigheten det är att man har gått ut och sagt att det finns en grupp Barbro, ledd av henne. Det är så fel som det bara kan bli. Barbro var en länk i ett större sammanhang i totalförsvaret i Sverige, that’s it.
I stället vill DF att vi ska tro att WT-iakttagelserna under MOP-kvällen kan förklaras av att en AGAG-liknande gruppering (DF säger inte AGAG, utan bara "gruppering i det här landet som i händelse av krig skulle utföra en viss form av sabotage emot en främmande makt som tar sig in i landet och i stadsbilden") som samarbetade med FMN, och hade fått tips av FMN om narkotikalangare.
Jag tycker att det ringer en hel del varningsklockor när det gäller DF. Han har ägnat många år - efter CP-rättegångarna - åt att bidra till att ändå försöka sätta dit CP, han var kontaktpersonen mot Mårten Palme angående att få till stånd ett möte med CP (hur kunde det bli just han av alla människor som fick förtroende att kontakta MP?), han har ägnat sig åt relativt omfattande dykningar, tillsammans med Tommy Lindström, för att hitta ett vapen som CP förmodat skulle ha kastat i Klara sjö eller utanför Rosenbad (!). Och nu sist så är alltså hans nya information som förklaring till WT under MOP-kvällen att en "gruppering" var där och övade på uppdrag av FMN. Så vanliga knarkspan, med formell rätt och möjlighet att ingripa mot langare, skulle alltså ha fått avbryta sin verksamhet för en övning med ett topphemligt gäng - som dock fått tips från det helt ohemliga FMN? Det låter ju inte särskilt sannolikt. Varken att ohemliga FMN skulle samarbeta med de mest hemliga i hela landet, eller att FMN skulle ha bättre tips och informationer än vanliga knarkspan - om det nu var just narkotikalangare som den hemliga "grupperingen" skulle öva mot.
Och barbrogruppen, som det finns flera olika källor som bekräftar existensen av, den dementerar DF helt. Jag är övertygad om att DF sitter inne på en hel mängd intressant och viktig information, men han har en bit kvar med berättandet, om man säger.