Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Som en modernare jämförelse borde man alltså fundera över om det är möjligt att en anställd på KSI skulle ta fram information om ett moderat statsråd om till exempelvis Reinfeldt ringde "bara för vänskaps skull" och bad dem att göra det utan närmare precisering? Jag vet inte om det är möjligt men jag hoppas förstås att KSI:s personal har större integritet och drivs med en större professionalitet än att låta sig utnyttjas för personliga vendettor o dyl. mellan både statsråd och hela partier.
Nja,det är nog inte bara att ringa upp som det menas.Så löst är det inte,det skapas med tiden
personliga kontakter ,äter lunch ihop ,på en arbetsplats finns det ju personer vi gillar att prata med och andra inte,på jobbfester etc.samma gäller ju här att vi klickar med olika personer som vi inte enbart pratar jobb med,så tolkade jag det som författaren menade.
IB var ju vid knutet hårdare mot SAP än andra partier,så det är SAP statsråd vi pratar om vid tiden,du har säkert funderat över varför SAF hade sin egna utjänst?!
Du har rätt annars i en modern tappning så har säkert KSI personal personliga kontakter med en och annan politiker off the record!...allt de får reda på passar sig kanske inte i tryck?....gäller ju SÄPO också....lite konkurrens och misstänksamhet finns säkert....angående infiltration och egna/dolda agendor.....
Tänk att det är ca.25 år sedan som Sverige började hjälpa Saud arabien med att bygga hemliga bergrum...planeringen och beslutsprocess måste ha skett några år innan......vad finns det mer?....finns det nåt annat okänt som OP ev.påverkade och drev?....häri ligger min poäng om vad som egentligen diskuterades bakom stängda dörrar inom SAP..