Citat:
Ursprungligen postat av
LifLi
En snabb googling ger följande:
Det rimmar illa med vad vi finner att läsa i det du kommenterar ovan. Kanske kapitlet om Ebbe är utlämnat i nyutgåvan pga liknande felaktigheter?
Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar med googlingen. Jag är välbekant med de biografiska uppgifterna om
Selahaddin Rastgeldi, har själv letat fram dem för rätt länge sedan. Bl.a. eftersom "Liket i lådan" röner ett visst intresse när också
Contra-Stig tar upp "
Hassan Aboukir" och att han ska ha varit föremål för buggning med CIA:s hjälp som ett tidigt led i det då ännu inte offentliggjorda PKK-spåret. Här
kan eventuellt även finnas kopplingar till den s.k. diplomatbuggningen, verkar ju vara samma påstådda CIA-person/team inblandat - och i så fall troligen även
Robban S. Att alla uppgifter i PW:s bok inte nödvändigtvis är helt korrekta (eller går att verifiera) förtar inte intresset för vad
Ebbe Carlsson skickade för budskap till
Per Wästberg.
Jag har de två nekrologerna i DN om någon är intresserad, av
Olof G Tandberg och
Bertil Åberg. Dock inte den av Hans Göran Franck som PW nämner. Tandberg vet, till skillnad från EC, att berätta om SR att "hans kropp har flugits hem till Turkiet och Edessa. Det är en trist och grå sanning."