2015-04-16, 20:16
Medlem
Moff .. es avatar
En son på 21, men hur många barn har de tillsammans? (missade början som vanligt)
Citera
2015-04-16, 20:16
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
23600 back varje månad, ja vad säger man om dessa två nu

Med en sådan ekonomi är det ju skönt att det finns cigaretter så man kan fly bort från problemen

Verkar bli ett minnesvärt avsnitt
Citera
2015-04-16, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
En son på 21, men hur många barn har de tillsammans? (missade början som vanligt)

Hon 4 sen tidigare, han 3 sen tidigare, 1 tillsammans.

5 barn bor hemma, troligtvis hennes och deras gemensamma. Med tanke på hans ålder borde hans tre ha flyttat hemifrån.
Citera
2015-04-16, 20:19
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han lär vara välutrustad där nere

Ja, härregud. Och det låter som att han har löständer dessutom. Sicket bös hon har hittat.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den gudomlige

5 barn bor hemma, troligtvis hennes och deras gemensamma. Med tanke på hans ålder borde hans tre ha flyttat hemifrån.

Ja och programledaren tycker att deras 30 netto är bra.., på så många barn??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasse78
lyxfällan verkar vara riggat många gånger för inte kan väl vara så dum på riktigt???
Dum i bemärkelsen ointelligent eller elak? För Sverige daltar ju med alla kriminella (oavsett om de är ekonomiska brottslingar som de som deltar i Lyxfällan eller andra kriminella). Så även om det är omoraliskt att strunta i att betala räkningar och tråkiga utgifter samtidigt som man lever i lyx och överflöd så är det ju egoistiskt gynnsamt (även i det långa loppet om man är här i Sverige). Det verkar ju inte bli några påföljder om man blundar för kronofogden, eller vad hade hänt om Lyxfällan inte funnits (det finns väl ett mörkertal - alltså många i samma sits som inte är med där)?

Hur är det möjligt att gå så mycket back varje månad men ändå bo i ett fint hus och lägga pengar på skit? J*vla pappskallar!

Jag blir så trött. Och det är så typiskt Sverige. "Betala ikväll annars skär vi halsen av dig" så hade det kanske blivit fart på de där omoraliska kräken som tycker jag som skött min ekonomi ska betala deras cigaretter och alkohol.

Skönt å få skriva av sig lite. För jag blir alltid så förbannad när jag ser på detta program. Sympatin för de där idioterna är absolut noll! Jag vill bara ge dem en redig, j*vla smäll.
Citera
2015-04-16, 20:20
Medlem
Moff .. es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den gudomlige

Tack!
Citera
2015-04-16, 20:26
Medlem
Amors avatar
Chips för 40000 om året. Är det verkligen möjligt?
Citera
2015-04-16, 20:26
Medlem
mjohan84s avatar
Brukar ofta tänka på min Egna situation när Jag ser detta program
En del månader sparar jag 10k och en del andra månader sparar jag ingenting alls utan låter allt
Flöda ut bara... Det är ifrån månad till månad men låter det aldrig bli minus en månad likt de som är med i lyxfällan...beundrar verkligen folk som sätter upp en tight budget och klarar det (bra disciplin)

Vad är det som gör att vissa gör så här emot sig själva?
Citera
2015-04-16, 20:28
Medlem
Alltså nu är det ju nåt skumt på gång? Varför har kvinnan i detta avsnitt samma tröja på sig som kvinnan i förra avsnittet?
Citera
2015-04-16, 20:30
Medlem
mjohan84s avatar
Vad snackar programledaren för skit?
Aldrig att de skulle fått låna 3.5 milj till det stället på de löner de har
Samt hur många barn de har...
Citera
2015-04-16, 20:30
Medlem
Jag tror det finns många bakomliggande problem hos deltagarna. Tror inte att de enbart handlar om att de är dåliga på att hantera pengar. Är säkert någon slags flykt från verkligheten, ett sätt att muntra upp sig själv och det kan ju lätt bli ett beroende att hela tiden köpa nya saker. Får en väldigt tragisk känsla av kvällens avsnitt, är så tydligt att de inte mår bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in