Citat:
Ursprungligen postat av
frasse78
lyxfällan verkar vara riggat många gånger för inte kan väl vara så dum på riktigt???
Dum i bemärkelsen ointelligent eller elak? För Sverige daltar ju med alla kriminella (oavsett om de är ekonomiska brottslingar som de som deltar i Lyxfällan eller andra kriminella). Så även om det är omoraliskt att strunta i att betala räkningar och tråkiga utgifter samtidigt som man lever i lyx och överflöd så är det ju egoistiskt gynnsamt (även i det långa loppet om man är här i Sverige). Det verkar ju inte bli några påföljder om man blundar för kronofogden, eller vad hade hänt om Lyxfällan inte funnits (det finns väl ett mörkertal - alltså många i samma sits som inte är med där)?
Hur är det möjligt att gå så mycket back varje månad men ändå bo i ett fint hus och lägga pengar på skit? J*vla pappskallar!
Jag blir så trött. Och det är så typiskt Sverige. "Betala ikväll annars skär vi halsen av dig" så hade det kanske blivit fart på de där omoraliska kräken som tycker jag som skött min ekonomi ska betala deras cigaretter och alkohol.
Skönt å få skriva av sig lite. För jag blir alltid så förbannad när jag ser på detta program. Sympatin för de där idioterna är absolut noll! Jag vill bara ge dem en redig, j*vla smäll.