2015-04-16, 09:27
Medlem
mickelina999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Liten sak för mänskligheten, stor sak för mig... Jag passerar Jönköping imorgon o har koll på att denna sista rättegångsdag börjar kl 9.30 i sal 5... Ska försöka följa grande finale
Du får rapportera, det lokala mediaintresset verkar vara lika med noll..
Citera
2015-04-16, 09:31
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickelina999
Du får rapportera, det lokala mediaintresset verkar vara lika med noll..

http://www.expressen.se/kvallsposten/sista-dagen-i-ratten-for-mordet-pa-goran/
Citera
2015-04-16, 09:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picock
/.../ Men som sagt, han skulle granskas mer och tas in, för han ljög om Görans och hans relation, såg till att bli matad med pengar av SL, varför hon nu gjorde det. Så jävla dum får man inte vara, om det inte finns en hållhake.
SL säger att hon och MT pratat om att arrendera GL:s gård, för att sedan på lite sikt ta över ÅT:s gård och på så sätt kunna försörja sig själva. - Hon såg med andra ord sina penningtransaktioner till ÅT som en investering i hennes och MT:s gemensamma framtid. - Hon hade ju även gett ÅT 100.000 kr när GL fanns med i bilden.
Citera
2015-04-16, 09:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
KVP: Sista dagen i rätten för mordet på Göran
Direktrapportering

Reportern:
Citat:
Jag tror Törnblad åker dit så att det sjunger om det. Tror även att Lundblad kommer dömas för mord men inte till ett riktigt lika strängt straff. Men - det känns som att det kan gå hur som helst och det är såklart en ren spekulation från min sida.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-04-16 kl. 09:37.
Citera
2015-04-16, 09:43
Medlem
MeMajks avatar
Jens Dahlkvist:
Åklagaren frågar nu Jan Ahlström vad de nya uppgifterna har för vikt och hur de skulle kunna ändra läkarens uppgifter.

JA: Han ljög ganska mycket för mig under undersökningen. Jag kunde inte korrigera det då, och jag känner mig ganska blåst så här i efterhand.

NÄHÄ inte kan väl en mordmisstänkt ljuga ?
Vad är detta för jävla dravel

http://www.expressen.se/kvallsposten/sista-dagen-i-ratten-for-mordet-pa-goran/
Senast redigerad av MeMajk 2015-04-16 kl. 09:44. Anledning: skickade med länken
Citera
2015-04-16, 14:24
Medlem
MeMajks avatar
och inget nytt kom fram under dagen, så man kan väl utgå från att domarna kommer att hålla
såg att det inte är klart ännu när domarna meddelas
Citera
2015-04-16, 14:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
och inget nytt kom fram under dagen, så man kan väl utgå från att domarna kommer att hålla
såg att det inte är klart ännu när domarna meddelas
Ja, vi hörde inte ens en liten trudelutt från de tilltalade.
Citera
2015-04-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, vi hörde inte ens en liten trudelutt från de tilltalade.

Nej ingen skönsång hördes, men MTs advokat pekade ut ÅT som tänkbar skytt.
Citera
2015-04-16, 15:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej ingen skönsång hördes, men MTs advokat pekade ut ÅT som tänkbar skytt.
Det gjorde han redan i tingsrätten. Det hjälpte föga.

Barometern: "Någon annan kan ha dödat Göran Lundblad"
Citat:
I utredningen, utöver huvudvittnets uppgifter, finns inget som genom teknisk bevisning binder 23-åringen vid mordet. Det skapar ett utrymme för en alternativ gärningsman, menar försvaret, och nämnde i sammanhanget en person i den unge mannens närhet.
Citera
2015-04-16, 16:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
KVP: Försvarets plan: Krossa vittnet Tang
Citat:
Therese Tang håller inte alls med Eva Kullman om att hon agerat "för egen del i ärendet".
– Ena sekunden säger Eva Kullman att "hon har varit duktig och gjort ett jättebra jobb", men i nästa: "men just det här mot min klient, det är inte alls bra". Det är klart att de ska komma med någon form av försvarstaktik för att få sina klienter friade, men att jag ska ha något uppsåt eller mål... Hallå? Jag blev indragen i det här ofrivilligt. Att jag har velat lösa det här är ren bullshit, det kan de ju läsa: Jag ringer och vädjar till polisen och säger att jag behöver hjälp, men de återkopplade inte, säger Tang.
Citera
2015-04-16, 16:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
KVP: Försvarets plan: Krossa vittnet Tang

Jag förstår inte riktigt vilken nytta det skall göra att från Kullmans sida attackera Tang för att hon möjligen överdrivit sin historia. Alla fattar ju att det måste ligga en hel del sanning i den eftersom man fann den mördade mannen.

Jag antar att det är ett försök att så tvivel på allt som rör sig, men den svaga punkten i caset mot Sara Lundblad är knappast Tangs vittnesmål om vad Martin Törnblad sagt utan Martin Törnblads berättelse som kan ifrågasättas eftersom han inte håller fast vid den och han är en förmodad medgärningsman som kan förväntas ljuga om Lundblads medverkan och tillika en dokumenterad lögnare.
Citera
2015-04-16, 16:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag förstår inte riktigt vilken nytta det skall göra att från Kullmans sida attackera Tang för att hon möjligen överdrivit sin historia. Alla fattar ju att det måste ligga en hel del sanning i den eftersom man fann den mördade mannen.

Jag antar att det är ett försök att så tvivel på allt som rör sig, men den svaga punkten i caset mot Sara Lundblad är knappast Tangs vittnesmål om vad Martin Törnblad sagt utan Martin Törnblads berättelse som kan ifrågasättas eftersom han inte håller fast vid den och han är en förmodad medgärningsman som kan förväntas ljuga om Lundblads medverkan och tillika en dokumenterad lögnare.
Ja, det är klart att det TT återger av vad MT sa om var kroppen låg är sant. MT har också erkänt sin del i det brottet. Men syftet kan vara att det TT återger av vad MT berättat om SL:s medverkan i mordet ska ifrågasättas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in