2015-04-15, 16:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
ser på lexbase att TT nyligen dömts för något, någon som vet vad hon dömts för?
Första gången lexbase publicerades så har jag för mig att även vittnen kunde hamna där och vara sökbara.
Jag vet inte om det har rättats till eller om det fortfarande är så.
Citera
2015-04-15, 17:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
ser på lexbase att TT nyligen dömts för något, någon som vet vad hon dömts för?
Hon var tilltalad för en hastighetsöverträdelse, enligt Kalmar TR. Jag vet inte om hon dömdes.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-04-15 kl. 17:32.
Citera
2015-04-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picock
Varför är Nopomil hela tiden så skyddande mot SL? Hon har ljugit, ev skyddat skytten, om det inte var hon själv som sköt, förskingrat pengar, förfalskat namnteckningar, dillar om att gifta sig när ens far försvunnit, eldat upp ev bevisning. Kanske hon borde genomgå en ny sinnesundersökning istället. Nä, hon tappade greppet när hon förlorade makten över tillgångarna som gode männen sedan skötte. Hon var inte samarbetsvillig, om det inte gick hennes väg. De är båda lika dumma och giriga. Men den som gapar efter mycket.......!!!
Nog bara Nopomil som vägrar se helheten som bildar en vattentät indiciekedja, som generar ännu 1 gång till 18 år för båda
Citera
2015-04-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det fetade: då handlar det om skyddande av brottsling och det ger inte 18 år. Dessutom kan domstolar ta hänsyn till förmildrande omständigheter om den det berör är rädd för den skyldige eller anhörigs tex barns säkerhet osv.
Du uttrycker "Det fetade"... Du läser inlägg här, som fan läser Bibeln... Hur kan du blunda för utan fullständigt mandat ifrån de dömda, hade inte brottet kunna begåtts? Jag får en känsla av att de dömda tycker 12 år netto är riktigt ok, med tänk på det hemska brott de har begånget
Citera
2015-04-15, 20:33
Medlem
Insjuknar mina nära o kära, ser jag till att de får vård o mat... Försvinner de så letar jag efter dem med alla tillgängliga medel... Deras ärkefiende skulle inte få härbergera deras garage, kalas m.m... Att börja besudla deras bostäder med egen renovering är sjukt långskott... En ny P7 för båda låter rimligt o skyddande av brottsling borde någon bli delgiven, med tänk på misstänkt mordvapen, gravplats, skopa samt ha tagit emot ca 1.250.00:-
Citera
2015-04-15, 20:46
Medlem
Enär min fasta övertygelse är att hr fastställer tr dom/18 år... Med det vill jag o samhället visa att mörda är icke ok, gör det igen så vet du vad det kostar.... Under 10 år fick jag barn o hund att njuta av i absolut frihet
Citera
2015-04-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Insjuknar mina nära o kära, ser jag till att de får vård o mat... Försvinner de så letar jag efter dem med alla tillgängliga medel... Deras ärkefiende skulle inte få härbergera deras garage, kalas m.m... Att börja besudla deras bostäder med egen renovering är sjukt långskott... En ny P7 för båda låter rimligt o skyddande av brottsling borde någon bli delgiven, med tänk på misstänkt mordvapen, gravplats, skopa samt ha tagit emot ca 1.250.00:-
Måste utveckla mig, skyddande av brottsling borde tredjepart bli delgiven
Citera
2015-04-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det fetade: då handlar det om skyddande av brottsling och det ger inte 18 år. Dessutom kan domstolar ta hänsyn till förmildrande omständigheter om den det berör är rädd för den skyldige eller anhörigs tex barns säkerhet osv.

SL är ingen utsatt kvinna eller offer, hon var den som satt på pengarna och ägorna. Och som jag förstår det bestämde och visade handlingskraft när GL var borta. Det tog inte lång stund.

När det hände var inte V född.
Citera
2015-04-15, 21:07
Medlem
Liten sak för mänskligheten, stor sak för mig... Jag passerar Jönköping imorgon o har koll på att denna sista rättegångsdag börjar kl 9.30 i sal 5... Ska försöka följa grande finale
Citera
2015-04-15, 21:12
Medlem
Liten sak för mänskligheten, stor sak för mig... Jag passerar Jönköping imorgon o har koll på att denna sista rättegångsdag börjar kl 9.30 i sal 5... Ska försöka följa grande finale
Citera
2015-04-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SL är ingen utsatt kvinna eller offer, hon var den som satt på pengarna och ägorna. Och som jag förstår det bestämde och visade handlingskraft när GL var borta. Det tog inte lång stund.

När det hände var inte V född.
Nu hjälper inte att hennes ögon gnistrar el att snälla pappa Göran gav henne det bästa i världen av allt, typ hästar, bilar m.m... Nu gäller 12 år netto i fängelse o hon sprallar inte ens emot
Citera
2015-04-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Enär min fasta övertygelse är att hr fastställer tr dom/18 år... Med det vill jag o samhället visa att mörda är icke ok, gör det igen så vet du vad det kostar.... Under 10 år fick jag barn o hund att njuta av i absolut frihet

Det är heller icke ok att döma någon för mord utan bevisning och på en utredning som är oprofessionell och där många frågetecken återstår.
Senast redigerad av nopomil 2015-04-15 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in