2015-04-11, 09:46
Medlem
Hej!

Jag förstår att taket ska vara, för att uttrycka sig milt, högt men ponera att jag startar en tråd om en tv serie i korrekt forum del. Kan jag då på något vis undvika att tråden drunknar i inlägg om att det är orealistiskt att negerhannen inte våldtar spädbarnen och att det är judarnas fel att det finns svartingar med i en serie som utspelar sig i Atlanta?

Kan dessa inlägg möjligen klassas som trams i dessa sammanhang?

Får jag annars skriva inlägg om negerhannar även i trådar som avhandlar wifi eller var går gränsen? Jag menar, det är väl aldrig helt off-topic med råd att akta sig för negerhanar eller att ta reda på om någon tar den i 2an?

Frågan är väl egentligen om flashback har nåt intresse av detta eller om man är hänvisad till andra forum?
I min personliga mening kan man annars stänga ner delforum som tv serier etc.
Citera
2015-04-11, 09:54
Medlem
najass avatar
Det är tämligen säkert OT, ja

Ett generellt tips är att RP:a inlägg som bryter mot reglerna. Nu har du ju inte RP:at ett enda inlägg och då blir det lite svårare att tro att du bryr dig särskilt mycket.
Citera
2015-04-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Ett generellt tips är att RP:a inlägg som bryter mot reglerna. Nu har du ju inte RP:at ett enda inlägg och då blir det lite svårare att tro att du bryr dig särskilt mycket.

Tack, jag ska testa att rapportera.
Citera
2015-04-11, 14:31
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Tack, jag ska testa att rapportera.

Lysande, sånt uppskattar vi, det gör det lättare att upptäcka när diskussioner går fel, vi har ju självklart inte möjlighet att läsa alla trådar minutiöst!
Att Flashback har högt i tak innebär självklart inte att negrer och judar skall diskuteras överallt, såna meningslösa diskussioner får föras på passande platser. Det är inte ämnen som automatiskt är "OnT" bara för att det här är Flashback.
Flashback är ett icke-politiskt forum i grund och botten även om riktningen (tyvärr) styrs åt det hållet som användarna skriver om.
Citera
2015-04-13, 21:56
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Lysande, sånt uppskattar vi, det gör det lättare att upptäcka när diskussioner går fel, vi har ju självklart inte möjlighet att läsa alla trådar minutiöst!
Att Flashback har högt i tak innebär självklart inte att negrer och judar skall diskuteras överallt, såna meningslösa diskussioner får föras på passande platser. Det är inte ämnen som automatiskt är "OnT" bara för att det här är Flashback.
Flashback är ett icke-politiskt forum i grund och botten även om riktningen (tyvärr) styrs åt det hållet som användarna skriver om.

Eftersom jag hittade det här via ett minst sagt korkat offtopic inlägg av TS i TWD-tråden så...läs gärna mina inlägg i den tråden och jämför hur pass ontopic de är i tråden ställt mot:

Citat:
Snillen spekulerar. Påstådda logikfel som beror på att du spolat förbi förklaringen. Frågor om hur man efter x säsonger vet vad de heter. Ovan på detta riktiga rasistsvin.
Går det inte att hålla de värsta svinen i sitt eget underforum? Borde rasse inläggen inte räknas som trams i denna tråd? Kan man i så fall anmäla dem?

Kan man rapportera en censurivrande TS för minimoderering, offtopic I SAMMA TRÅD eller bara för en sjukt korkad trådstart?
Citera
2015-04-14, 07:40
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Eftersom jag hittade det här via ett minst sagt korkat offtopic inlägg av TS i TWD-tråden så...läs gärna mina inlägg i den tråden och jämför hur pass ontopic de är i tråden ställt mot:

Kan man rapportera en censurivrande TS för minimoderering, offtopic I SAMMA TRÅD eller bara för en sjukt korkad trådstart?

Klart di kan rapportera en trådstartares inlägg i tråden. Innehåller inläggen regelbrott så är det bara att RP:a. Det är rätt vanligt att TS går OT i trådar de startat.

Det är alltså inte bara trådstarter man kan rapportera.
Citera
2015-04-14, 08:39
Bannlyst
Citat:
Klart di kan rapportera en trådstartares inlägg i tråden. Innehåller inläggen regelbrott så är det bara att RP:a. Det är rätt vanligt att TS går OT i trådar de startat.

Det är alltså inte bara trådstarter man kan rapportera.

100% retorisk fråga (även om 0.03, 0.05, 0.06 samtliga passade in är TS idiotinlägg i tråden och mitt svar på det rensade nu i vilket fall).

Hade inte rapporterat heller då jag är inte censurkåt och vill tysta bara för att någon inte håller med (kan mods säga vad ni vill om. Ser inte att rapporteringshets ger en öpnare diskussion).

Uppskattar dock inte när en tråd startas med det specifika syftet att fråga mods hur man bäst censurerar mig och det tipsas om att rapportera regelbrott som inte begåtts för att TS råkar ha ett ömtåligt psyke.
Citera
2015-04-15, 11:08
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Hade inte rapporterat heller då jag är inte censurkåt och vill tysta bara för att någon inte håller med
Det är inte heller vad RP-verktyget är till för. Hur du kunnat få för dig det är för mig en gåta.
Citat:
Uppskattar dock inte när en tråd startas med det specifika syftet att fråga mods hur man bäst censurerar mig och det tipsas om att rapportera regelbrott som inte begåtts för att TS råkar ha ett ömtåligt psyke.
Det tror jag inte heller är TS avsikt är. Och att radera OT är inte detsamma som censur, då har du nog missförstått vad det innebär. Och om inlägg är OnT och "påverkar någons psyke" är det ju självklart att de får stå kvar, oavsett vad någon tycker.

Du anar inte hur många PM och rapporter moderatorer får angående OnT-inlägg person X vill ha raderat av anledning Y. Det startas också med jämna mellanrum trådar i denna avdelning där användare ber om just detta.
Citera
2015-04-16, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Det är inte heller vad RP-verktyget är till för. Hur du kunnat få för dig det är för mig en gåta.

Jag har inte fått för mig det men TS har och i kombination med mods svar:

Citat:
Ursprungligen postat av wh0re

är det bäst att jag klargör vad det är det handlar om (har fått idiotvarningar förr så mitt förtroende för mods är inte riktigt 100%).

Citat:
Det tror jag inte heller är TS avsikt är. Och att radera OT är inte detsamma som censur, då har du nog missförstått vad det innebär. Och om inlägg är OnT och "påverkar någons psyke" är det ju självklart att de får stå kvar, oavsett vad någon tycker.

Det tror dock jag är precis vad TS avsikt är. Att radera OT är inte detsamma som censur nej...men mitt inlägg var fortfarande OnT inte OT. Ser också att det står kvar medan TS gnäll inte gör det.

Citat:
Du anar inte hur många PM och rapporter moderatorer får angående OnT-inlägg person X vill ha raderat av anledning Y. Det startas också med jämna mellanrum trådar i denna avdelning där användare ber om just detta.

Som fallet är här. Bara irriterar mig för om TS vill klaga på mina inlägg så kan han/hon PM:a mig så jag kan hänvisa honom/henne direkt till Familjeliv istället för att starta en tråd om hur mycket TS gråter när han/hon ser en fri debatt.
Citera
2015-04-16, 10:58
Medlem
Vilken tråd är det det här handlar om egentligen?

Det här citatet (som ovan) ...

Citat:

Snillen spekulerar. Påstådda logikfel som beror på att du spolat förbi förklaringen. Frågor om hur man efter x säsonger vet vad de heter. Ovan på detta riktiga rasistsvin.
Går det inte att hålla de värsta svinen i sitt eget underforum? Borde rasse inläggen inte räknas som trams i denna tråd? Kan man i så fall anmäla dem?

... det verkar ju referera till ett inlägg som inte finns? Om man klickar på den lilla grå pilen alltså.

Och kalle632 är inte heller ts i den tråden.

Är det den tråden det handlar om ändå, eller var allt bara en helt hypotetisk fråga av kalle632 ??
Citera
2015-04-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Vilken tråd är det det här handlar om egentligen?

Det här citatet (som ovan) ...

... det verkar ju referera till ett inlägg som inte finns? Om man klickar på den lilla grå pilen alltså.

Och kalle632 är inte heller ts i den tråden.

Är det den tråden det handlar om ändå, eller var allt bara en helt hypotetisk fråga av kalle632 ??

Inläggen i fråga har ju raderats nu. De fanns där när jag kollade innan. Spekulationer om varför en person inte har våldtagit prepubertala barn säger väl mest om den som postar såna spekulationer...

Det handlade om Walking Dead-tråden.
Citera
2015-04-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Inläggen i fråga har ju raderats nu. De fanns där när jag kollade innan. Spekulationer om varför en person inte har våldtagit prepubertala barn säger väl mest om den som postar såna spekulationer...

Det handlade om Walking Dead-tråden.

Men det är ju kalle632s inlägg som är borttaget.
Han hade väl inte skrivit några "Spekulationer om varför en person inte har våldtagit prepubertala barn"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in