2015-04-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Så rätt. Normala människor hade ju skaffat sig en båt (men då blir det inte mycket serie av det antagligen bara typ Deadliest catch med risken för att få upp någon bottomdwellerzombie istället). Redan i första avsnittet skulle de ha hittat på någon vettig anledning till att inte göra så.

Så länge man kan koppla bort hjärnan så funkar serien fast den haltar. Hoppas på att det kommande storyarket slutar precis som i boken för bra effekt och att de inte fegar ur...men det kommer de ju säkert att göra på ett eller annat sätt. Trist att det inte går att göra sig av med de långvariga skådisarna hux flux också. Det är ju det som ska "göra" serien på samma sätt som det gör GoT (som gör det så mycket bättre).

Angående PG-13 finns det många ämnen som de aldrig ens kommer att röra vid. Det jag reagerat på mest hittills var när Tyrese skulle lalla runt och ta hand om Judith, Lizzie och Mika i skogen.

Ärligt talat nu...en stor negerhanne som antagligen inte knullat, iaf med en människa, på flera månader helt ensam i skogen med tre försvarslösa, vita små flickebarn i en postapokalyptisk värld (inget fängelsestraff eller ens något, á Sverige, strängt samtal med förstående soc-tant för eventuell våldtäkt) och samtliga kommer undan med den anala oskulden intakt? Eller hur...

^Hade varit en så oerhört bra förklaring till varför Lizzie gick apeshit annars men inte helt PK att visa en neger som våldtar så nej hon blev ju knäpp pga hon redan VAR knäpp såklart och Judith är inte alls en mänsklig fleshligt i hans ögon utan ett litet, värdefullt liv som han måste skydda även om det sker på egen bekostnad. Duh!

Även om jag tycker du har rätt på allt annat du säger håller jag med Cognitive Dissident att exemplet med Tyreese är lite väl överdriven..
Citera
2015-04-11, 02:44
Medlem
JayGatsbys avatar
Intressant avslutning. Tycker helt klart serien har ryckt upp sig.
Citera
2015-04-11, 03:05
Bannlyst
Börjar med att länka de här filmerna:

https://www.youtube.com/watch?v=YpTmPKQ5P34

https://www.youtube.com/watch?v=i1m4HLNCRrs

Ersätt "jordbävning" med "zombieapokalyps".

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hur störd är du? Judith är ju fan ett spädbarn typ. De andra flickorna var väl prepubertala båda två?
Nog för att våldtäkter antagligen skulle förekomma i en postapokalyptisk värld, men det betyder ju inte att folk våldtar barn från sin egna grupp.

Du tror på fullaste allvar att Nogger Black tänker "fan i det numera fallna samhällets ögon var de inte byxmyndiga så då knullar jag väl inte idag heller"?

Nu är det inte inom hans egen grupp heller precis som sexualbrotten IRL...mao obekvämt för serieskaparna och då gör man inget av det istället. Tidningen fegade också ut i ungefär samma läge tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholas115
Även om jag tycker du har rätt på allt annat du säger håller jag med Cognitive Dissident att exemplet med Tyreese är lite väl överdriven..

Överdriver kanske en smula för att illustrera en poäng. Inte jättesugen på att se barnvåldtäkt förstås men man kunde gjort det underförstått och skött det "snyggt" offscreen. Lite skrik, lite aftermath-scener. Hade gjort serien tung istället för urvattnad som den är nu.

Halv serietidningsspoiler (pga andra karaktärer):

Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
Nja, många negrer är ju rovdjur, och tittar vi på amerikansk brottsstatistik så är s. k. "black on white sexual crimes" flera tusen gånger (nej, jag överdriver inte) vanligare än motsatsen. Med det sagt så är ju inte alla negrer likadana, men att Tyrese skulle vara någon stor jävla nallebjörn, som han ju faktiskt framställs i serien, finner jag föga troligt.

Det är varken möjligt (nåja) eller praktiskt att släpa runt på ett spädbarn i en sådan värld, och man får helt enkelt väga långvariga för- och nackdelar med det. Många skulle nog satt en kula i skallen på ungen, för oddsen att den i slutändan indirekt har livet av en är ganska stora genom skrik som lockar dit zombier, och även om den växer upp till en normal unge (i den världen, lycka till) så är risken för att den [ungen] kolar ändå lika hög som för alla andra. "Blodtörstig psykopat" tänker säkert många nu, men det är säkerligen samma människor som inte tänkt alls. Ungefär som när Carol satte en kula i Lizzie - det var nödvändigt.

Exakt. Ville inte skriva ett för långt inlägg tidigare men kolla filmerna jag redan länkat eller varför inte på Afrika. Inga zombier, konstant inflöde av u-hjälp och teknologi utifrån och ÄNDÅ är det hopplöst. Skulle TNB upphöra att existera för att negrerna fått amerikansk skolgång? Det ser vi ju bra exempel på i deras ghetton idag... Skulle de inte vara ännu mer benägna att våldta allt som andas trots att de gör så idag trots att de bor i fungerande samhällen med lagar och regler?

Lustigt att du använder ordet "nallebjörn" för det var precis ett av orden jag plockade bort för att hålla förra inlägget någorlunda kort. Serieskaparna gjorde honom till något sorts XXL gosedjur. Han kunde bara bli arg när en (vit) hillbilly hotade Judith. Fast då var det ju hans modersinstinkter som kickade in och inte det faktum att han inte vill bli av med sin fleshlight...

Apropå Judithsituationen löste serietidnnigen den ganska elegant.
Citera
2015-04-11, 03:25
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vad hade nakenhet tillfört serien?
Det är ju inte direkt så att de har saker för sig där det känns onaturligt att de är påklädda.

Hur störd är du? Judith är ju fan ett spädbarn typ.
De andra flickorna var väl prepubertala båda två?
Nog för att våldtäkter antagligen skulle förekomma i en postapokalyptisk värld, men det betyder ju inte att folk våldtar barn från sin egna grupp.

Ursäkta men hon heter Judas.
Citera
2015-04-11, 04:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Ursäkta men hon heter Judas.

Ursäkta men det gör hon inte alls.
Citera
2015-04-11, 06:27
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ursäkta men det gör hon inte alls.

Hur vet du det?
Citera
2015-04-11, 11:39
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hur vet du det?

Dumma frågor får dumma svar.

http://walkingdead.wikia.com/wiki/Judith_Grimes_%28TV_Series%29
Citera
2015-04-12, 14:49
Bannlyst
Jävligt dum fråga men vettefan vart man ska ställa den.

Går det att ta en vass kökskniv och helt enkelt skjuta in den i huvudet och dö? Liksom skelettet stoppar inte kniven?
Citera
2015-04-12, 15:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Jävligt dum fråga men vettefan vart man ska ställa den.

Går det att ta en vass kökskniv och helt enkelt skjuta in den i huvudet och dö? Liksom skelettet stoppar inte kniven?

Själva skelettet i skallen är ganska tunt och bräckligt, tillräckligt stor/vass kniv och tillräckligt mycket kraft så penetrerar man huvudet helt klart. Traditionella köksknivar är nog inte de bästa, jaktknivar mm är bättre
Citera
2015-04-12, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Själva skelettet i skallen är ganska tunt och bräckligt, tillräckligt stor/vass kniv och tillräckligt mycket kraft så penetrerar man huvudet helt klart. Traditionella köksknivar är nog inte de bästa, jaktknivar mm är bättre

Ahh Tusen tack för svar.
Citera
2015-04-13, 17:25
Medlem
Fredde_1s avatar
Tänkte bara säga att jag hittade en krym video på Youtube där hela The Walking Dead gänget visar "Behind The Scenes" på serien. Gryyyyymt mykt jobb!!

https://www.youtube.com/watch?v=P2XlCcGataE
Citera
2015-04-14, 02:45
Medlem
Dachri84s avatar
Tycker att serien var ganska seg i mitten på första halvan men efter detta så har den varit grym.😃👍 Sen så är den lite ologisk ibland men det får man ta tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in