2015-04-16, 07:06
Medlem
Mvks avatar
När människor har det för bra börjar dom skapa problem som inte finns.

Somalier utan 3 spänn på fickan drömmer om en Big mac.
När Big macen är i magen vill dom ha en cykel.
Sen en bil, ett hus, rinnande vatten, el, internet, tunnelbana, sjukvård......

När vederbörande har allt klarar denne inte att bara hålla käften och vara nöjd med tillvaron utan vill skapa en mening i livet genom att göra livet surt för andra.
Ett kall, om man så vill. En återgång tillbaka i tiden.

Höja bensinskatten, förbjuda dubbdäck, ta ut skatt på kylskåp, källsortera, sluta äta kött osv.

Citera
2015-04-16, 07:09
Medlem
Drtyboys avatar
Titta på vegeterianer speciellt killar, dem känns så omanliga ibland. Saknar liv i ögonen och det är bevisat i en undersökning jag har läst att testosteronet minskar med upp till 20% hos dem som slutar äta kött. Vi är djur och djur har alltid ätit varandra för att få näring och överleva. Problemet är att djuren blir fyllda med skit som foder och får knappt röra på sig. Om kor fick beta ute i gräset fritt skulle det köttet vara bland det bästa vi kan äta kombinerat med grönsaker och bär.
Citera
2015-04-16, 08:35
Medlem
Batskinkans avatar
Jag ser det som djurets rättighet att ligga på min talrik.
snart kommer ni väl säga att jakt är omoraliskt också.
Citera
2015-04-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millky
Jag äter mycket kött, även mycket grönsaker. Så jag får i mig allt jag behöver. Och min hälsa och kroppsbyggnad är på topp.
Människan har alltid ätit kött.
"Människan har alltid ätit kött." Sämsta argumentet. Då kan vi ju motivera våldtäkter och klubba ihjäl varandra, plundra varandras hus på samma sätt eftersom vi gjorde det på stenåldern
Citera
2015-04-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Vi behöver kött för att våra hjärnor ska utvecklas. Om vi alla hade varit vegetarianer från början så vete tusan om vi ens uppfunnit elden. Vi normala människor, alltså allätare, är självklart smartare än vegetarianer. Det märks om inte annat på första inlägget i den här tråden.

http://fof.se/tidning/2002/7/aterkoppling-kottdiet-gav-oss-stor-hjarna
http://illvet.se/manniskan/intelligenta-barn-blir-vegetarianer LOL. Köttätare tror att de är smarta. De kan bara tänka så långt näsan räcker och de drivs av sina instinkter.
Citera
2015-04-16, 09:02
Medlem
Överlevnadsinstinkt, jag beter mig precis som de stora företagarna och politikerna - dvs. jag gör det som gynnar mig själv i längden. Nu skall jag provocera trådskaparen, varje jävla arbetsdag så slänger jag runt på slaktade kor/lamm/grisar eftersom att jag kör hängande kött till/från olika slakteri. Det är en jävla fräsch syn med allt blod, stackars jävla liv säger jag när jag sedan käkar mitt kött.
Senast redigerad av testocyp 2015-04-16 kl. 09:04.
Citera
2015-04-16, 09:11
Medlem
Utan kött hade nog inte människoarten funnita kvar.
Citera
2015-04-16, 09:11
Medlem
envokes avatar
Jag behöver inte försvara mig köttmarknaden frodas som aldrig förr! Men jag skulle hellre se att vi importerade mindre kött. Jag köper allt mitt kött från en bonde/jägare där jag vet att allt går rätt till. Fruktansvärt mycket godare och dessutom oftast billigare än skräpigaste slafsköttet du hittar på Willys.

Ibland sitter vi där och grillar i naturen och tar en whiskey tillsammans. Vad är det som INTE är naturligt med att äta kött egentligen?
Citera
2015-04-16, 09:18
Medlem
Relentless666s avatar
Åh vilken tur att vi har en sån övermänniska som dig! Vi simpla köttätande monster kommer givetvis ta självmord direkt. Tack för att du har upplyst mig ditt jävla mongo.

Varför tror du att vi käkar kött? För att det är gott såklart. Är det så jävla svårt att klura ut det? Sen är inte alla feta och har högt kolesterolvärde. Men visst, sitt du och käka din jävla bönburgare medan du masturberar till din spegelbild och njuter av vilken bra människa du är.
Citera
2015-04-16, 09:19
Medlem
vavilldus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Människor är köttätare precis som många andra varelser som vargar, björnar m.m.

Dina exempel är rovdjur. Människan är inte skapt att äta kött, eller brukar du se exempelvis apor sitta och gnaga på ett köttben?

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Därför att kött är gott och jag skiter fullständigt i hur synd det är om djuren.

Frågor på det?

Such cool, much wow.
Citera
2015-04-16, 09:22
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
Jag har undrat hur dessa överviktiga, kolesterolfyllda människor tänker, eller om de överhuvud taget tänker alls. Varför äta animaliskt käk?

Måste man ätit eller äta kött för att vara överviktig? Har det slagit dig att det kan vara andra faktorer inblandade? Gör om gör rätt och kryp ut från bubblan som begränsar ditt tänkande!
Citera
2015-04-16, 09:33
Medlem
BaraBiffens avatar
En varierad kost skadar inte att äta men att sluta helt med kött? Tvek på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in