Citat:
Uncle Duke|53000111]"Jaja, vi glömmer det nu... vafan, är kaffet slut?" när en kollega riktat grova brottsanklagelser mot en annan kollega) och hans lite småtaffliga men väldigt charmiga actionscener. Tror och hoppas att han "jordar sig" och överlever.
Ja, stor komik
Citat:
För övrigt tycker jag att både Gerda och Borén är intressanta antagonister, eftersom de är så sympatiska och man kan absolut förstå deras bevekelsegrunder, samtidigt som deras handlingar kan få katastrofala konsekvenser. Gerda överskrider definitivt moraliska gränser i sin utpressning mot Eva, men hon är knappast värre än Eva själv, som faktiskt kidnappat ett barn och sedan slarvat bort det så att det hamnat i Muns ägo.
Intressanta ja, men håller inte med om att Gustav är särskilt sympatisk. Gerda däremot, henne har man ju fått följa på närmare håll. Att hon var skum på sitt sätt var inte överraskande tycker jag, utifrån hur hon porträtterats. Men jag undrar fortfarande varför man valt att göra henne så uttalat
grön? Symboliken i det har jag trott skulle tyda på att hon har mer koppling till naturen än man först fått se. Hennes inredning, kläder, smycken, växterna i hemmet.....eller råkade det bara bli lite överdos på rekvisitan just där? Serien i övrigt är förvisso också ganska grön.