2015-04-15, 21:28
  #8245
Moderator
vfs avatar
Inlägg som berör konspirationer,zombies och satanism raderade.SKÄRPNING/Mod
2015-04-15, 21:29
  #8246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
När så olika människor gör gemensam sak, så handlar det om principer.

Javisst är det så. Så här vackert skriver Operation Novorossiya om vad det handlar om :

https://operationnovorossiya.wordpress.com/2015/04/08/nagra-ord-om-barn-historia-och-tradition/

Citat:
I Novorossiya har man i sin själva fundamentala idé avvisat den västerländska liberalismen, materialismen, nihilismen och dekadensen. Man säger nej till den flyktiga ytligheten och perversa exploateringen av idag. Man vill ha ett värdigt och enkelt liv, som samtidigt är djupt rotat i moderjorden och grundat på traditionella värderingar.
2015-04-15, 21:45
  #8247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Javisst är det så. Så här vackert skriver Operation Novorossiya om vad det handlar om :

https://operationnovorossiya.wordpress.com/2015/04/08/nagra-ord-om-barn-historia-och-tradition/
Låter som amish på ukrainska, ett liv utanför det etablerade samhället. Dessa drömmare som låtsas styra hittepålandet nya ryssland är konfliktes förlorare eftersom svammel och kommunism inte bygger ett samhällen, bara raserat dom. Tyvärr får befolkningen ta smällen när odugliga rebeller leker politiker och orsakar enorm skada i det Ukrainska samhället i öster.
2015-04-15, 21:45
  #8248
Medlem
baggebo1s avatar
Talesmän för Somali och Vostok uttalar sig om de senaste dagarnas ukrainska offensiv. Vostok var tillfälligt tvungna att retirera från positioner kring Peski men dessa ska vara återtagna nu:

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_2763264469&feature= iv&src_vid=u1ujhQ2Zk3M&v=j2DXl_nR4Ic
2015-04-15, 22:06
  #8249
Medlem
Kort artikel. Här sägs att den ukrainska armén och de frivilliga skjuter på varandra. Om det är sant, så är det ju en världsnyhet. Så svårt det är att bedöma nyheter.

Google:

Han citerade underrättelse miliser, enligt vilken den ömsesidiga beskjutningen ämnet varandra medlemmar av de väpnade styrkorna i Ukraina och bataljoner nationalister.

"Enligt våra uppgifter, i Dzerzjinsk är nationalistiska frivilliga bataljoner, och nästa, i g.Novgorodskoe, är de väpnade styrkorna i Ukraina. Enligt vår intelligens, de har ett par dagar sköt på varandra "- en talesman.

http://news-front.info/2015/04/13/pod-doneckom-slyshny-zalpy-tyazhelyx-orudij/
2015-04-15, 22:25
  #8250
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Att elda upp dockor av fascister är sunt när fascisten invaderat ens land och dödar ukrainare. Du menar att du inte skulle reagera likadant? Skulle du jubla över döda landsmän alltså? Där kan vi snacka om sjuk, ja det heter faktiskt landsförrädare. Sunt är när fascistledare hänger och dinglar från lyktstolpar. Ceausescus öde är lämpligt för Putin, ja eller varför inte som Khaddafi, Mussolini eller såklart det mycket passande exemplet med den ryske tsaren. Jag skulle med glädje göra slut på det ukrainska folket lidande om jag fick 5 minuter med Putin.
Ja dom gillar ju att elda en del facisterna i Kiev, tänker på Odessa. Tur att ryssarna stöder folket i östra Ukraina så dom inte vågar på liknande sinnessjuka handlingar igen.

Ja, Kiev dödar sina landsmän, det har du rätt i. Folket i Donetsk och Luhansk försvarar sig för dom vill bli fri dårarna i Kiev som är där nu och härjar. Dom avsatte den folkvalde (i en kupp förra året) som gillades av folket i östra Ukraina kommer du ihåg va?

Eller menar du att "invasionen" nu nått västra Ukraina så att Putins pojkar är där och dödar banderasanängare?

Landsförrädare är sådana som du som stödjer annan makt (NATO/USA) än det folket röstat fram i "ditt" land.

Putin är duktig på att slåss så du skulle inte få 5 minuter med honom din lilla stackare.

Fick jag med allt? ja jag tror det. Ibland är det omöjligt att inte kommentera dina dumheter.
2015-04-15, 22:41
  #8251
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare

Jag minns också vad Strelkov sade. Han kände sig sjuk när han såg på ukrainsk TV och att alla som slutade titta kände sig snart bättre. Det förekom sublima budskap, undermedveten programmering, under Mitterands valkampanj i Frankrike och det slogs upp stort i media, även i Sverige. Kanske sådant ännu pågår.
Stackars Strelkov. Var han obekväm när han inte fick sin dagliga överdos av ryssfascistpropaganda?
2015-04-15, 22:47
  #8252
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Javisst är det så. Så här vackert skriver Operation Novorossiya om vad det handlar om :

https://operationnovorossiya.wordpress.com/2015/04/08/nagra-ord-om-barn-historia-och-tradition/
Dårarna i hittepålandet Novorossia har tack vare hjärntvätten från Ryssland förflyttats från en demokrati till ett ryskt helvete. Det är bara att gratulera.
De har nu det bra förspänt vad gäller att slippa dekadensen, inget rinnande vatten, ingen ström, ingen framtid...
2015-04-15, 22:56
  #8253
Medlem
ForumApaches avatar
Ryssland har attackerat hela tiden och brutit konsekvent och dagligen mot Minsk II:
"In the recent days, fighting in Eastern Ukraine intensified once again with the Russian side, starting the next round of (previously-announced) escalation. 18 Ukrainian soldiers were killed and wounded over the last 24 hours without any political actor – neither in Europe or Kiev – calling Russia’s current “Minsk 2 bluff” and declaring the treaty as broken and consequences to be implemented immediately.

But this appeasing silence doesn’t only cover up dead Ukrainian troops and daily Minsk 2 violations by the Russian side (using violence in principal and weapons, forbidden by the signed treaty) It also conceals more territorial losses by the Ukrainian side. I documented and proved the loss of Kominternove, Pavlopil, Pyshchevyk, half of Shyrokyne and two bridgeheads on the Ukrainian side of the Serversky-Donets river, just shortly after the ink under the Minsk 2 treaty dried. But the Russian advance continues with one focus being Mariupol, on which the invasion army is creepingly closing in, meter by meter over the last two months."

http://conflictreport.info/2015/04/14/silent-advances-realoaded-ukraine-loses-another-village-east-of-mariupol/
2015-04-15, 23:00
  #8254
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ryssland har attackerat hela tiden och brutit konsekvent och dagligen mot Minsk II:
"In the recent days, fighting in Eastern Ukraine intensified once again with the Russian side, starting the next round of (previously-announced) escalation. 18 Ukrainian soldiers were killed and wounded over the last 24 hours without any political actor – neither in Europe or Kiev – calling Russia’s current “Minsk 2 bluff” and declaring the treaty as broken and consequences to be implemented immediately.

But this appeasing silence doesn’t only cover up dead Ukrainian troops and daily Minsk 2 violations by the Russian side (using violence in principal and weapons, forbidden by the signed treaty) It also conceals more territorial losses by the Ukrainian side. I documented and proved the loss of Kominternove, Pavlopil, Pyshchevyk, half of Shyrokyne and two bridgeheads on the Ukrainian side of the Serversky-Donets river, just shortly after the ink under the Minsk 2 treaty dried. But the Russian advance continues with one focus being Mariupol, on which the invasion army is creepingly closing in, meter by meter over the last two months."

http://conflictreport.info/2015/04/14/silent-advances-realoaded-ukraine-loses-another-village-east-of-mariupol/
Mariupol lär snart utsättas för samma ryska folkmord på ukrainare som i Februari:
Citat:
Separatist rebel forces were probably responsible for two recent unlawful attacks with unguided rockets in eastern Ukraine, which together killed at least 41 civilians, including two children, and wounded more than 100 civilians, Human Rights Watch said today.
http://www.hrw.org/news/2015/02/03/ukraine-rising-civilian-death-toll

Nu är det ett uppenbart brott mot Minsk och vi får hoppas att åtgärder tas snart vad gäller Rysslands uppenbara upptrappning.
2015-04-15, 23:31
  #8255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Talesmän för Somali och Vostok uttalar sig om de senaste dagarnas ukrainska offensiv. Vostok var tillfälligt tvungna att retirera från positioner kring Peski men dessa ska vara återtagna nu:

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_2763264469&feature= iv&src_vid=u1ujhQ2Zk3M&v=j2DXl_nR4Ic

Ukrainsk offensiv?

Vilka städer har man återtagit menar du och varför får vi inte höra några uttalanden från Lavrov och Putin om att Ukraina nu genomför en offensiv och vinner tillbaka mark? Det hade varit vilda protester från både separatister och Ryssland, men det är helt tyst.

Ukraina har inte avancerat en millimeter sedan Minsk II, däremot genomför separatistpacket som du stödjer i detta nu en offensiv mot Mariupol, Shyrokine, Pisky, Schastya, Donetsk flygplats och Stanitsa Luhanska.

Ukrainska styrkor har tvingats att retirera ett par kilometer på flera håll och har varit under hård artilleribeskjutning de senaste dagarna.

Mitt i allt detta påstår du att Ukraina skulle genomföra en offensiv?!

Möjligtvis handlar det om motattacker och fördröjningsstrid men ingen offensiv.

Glömt att ta tabletterna för ikväll?
__________________
Senast redigerad av Pobedarov 2015-04-15 kl. 23:34.
2015-04-16, 01:09
  #8256
Medlem
Yats och Poroshenko är yrkespolitiker i Ukraina. Nu har folk börjat luska i deras bakgrund. Poroshenko var med och startade Regionspartiet. Han var under Yanukovich, som ju anklagas för att ha förstört landet, ansvarig för ekonomisk politik och alltså själv ansvarig för den tidens ekonomiska problem. I Ukraina finns en lag om "lustrering", vilket betyder utrensning, men den fungerar selektivt, den drabbar inte Poroshenko. Som jag tidigare har skrivit, ville Yats, i en video på youtube, en gång klämma åt Krim-tatarerna.

Who is Mr. Poroshenko | Eng Subs

https://www.youtube.com/watch?v=J-_SNQqevNo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in