Citat:
Ursprungligen postat av
birgerkungen
Man kan bo i Odessa och ändå ha annat medborgarskap, merparten var av rysk/transnistrisk etnicitet... en del dit transporterade.
Visst kan man bryta mot lagen och ha dubbla medborgarskap men det finns inga uppgifter att någon av de döda hade det. Om du hävdar att någan av de döda hade dubbla medborgarskapd behöver du en trovärdig källa för att verifiera det påståendet?
"Ukrainian law currently does not recognise dual citizenship" Constitution of Ukraine: Article 4.
Citat:
Proryssarna initialt var den aggressivare parten, och sen flydde till sin "bas" kastandes Molotov-coctails inifrån. Samtidigt vet man att det fanns lager explosiv vätska inne i byggnaden.
Man har rapporterat att det kastades Molotov-coctails av dem om fanns i byggnaden, bl.a. från taket av byggnaden, mot "Unity" anhängarna" Men de befann sig väl utanför själva byggnaden mestadels - trovärdig källa på att de inne i byggnaden kastade brandbomber på sig själva tack?
Jag har inte tidigare sätt uppgiften att det "fanns lager explosiv vätska inne i byggnaden" - trovärdig källa tack?
Citat:
1) Det är knappast en mordbrand, när man själv är mycket aggresiv part av skeendet. Andra hjälpte visst folk att fly branden. Men inuti en byggnad kvävs folk snabbt av rök. Så i praktiken "satte de själv eld på byggnaden".
Vad klassificeras branden av Ukrainska myndigheter som - trovärdig källa tack?
Du skrev "Så i praktiken "satte de själv eld på byggnaden"" - trovärdig källa tack att man anser det i praktiken?
Citat:
2) Läget och opinionen i landet var väldigt antirysk, och det är så typiskt rysk FSB att planera detta (lager av exposiv vätska) exakt som man samtidigt totalt bortförklarade morden på Maidan, något som finns på video!!! Liknande har FSB gjort i Tjetjenien. Man försöker destabilisera och påverka opinionen i det tänkta Novorossia området.. Hela tiden mini demonstrationer med titushkis i videoklipp som används för propaganda.
Trovärdig källa som stödjer ditt påstående tack?
Citat:
Du kommenterade aldrig detta: On 23 February 2014 the Party of Regions condemned and disassociated itself from Victor Yanukovych for corruption, "criminal orders", his escape, and "cowardice".[23] Since then more than 120 MPs have left the party's parliamentary faction.[20][24] Apropå påstådda hot mot Regionpartister, en hel del av dem var med och försvarade demokratin MOT Yanukovych.
http://en.wikipedia.org/wiki/Party_of_Regions
Du är över hela spelplanen verkar det som, ingen kommentar
Jag ställde tre frågor i min tidigare post som du inte har besvarat:
"Så de som dog i/vid fackföreningshuset "satte eld på sig själva", eller?
Vad angavs officiellt för dödsorsak för de som dog vid händelsen?
Var kom de ifrån, Odessa eller?"
Jag väntar fortfarande på svar med - trovärdig källa tack?
Edit: Akta dig för "wikin" om Odessa massakern den är skit och källorna den baseras sig på är sämre än skit! (kolla fotnoterna så ser du det)