2015-04-15, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Nu snackade vi inte om det.. Du sa:

DVS... Färdiga batterier redo att grupperas minus eldledning....

Trovärdigt?
Hade det varit som du beskrivit, så skulle det inte vara trovärdigt.
Citera
2015-04-15, 20:08
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Det är ungefär som att sanktionerna mot Ryssland skulle hävas, då skulle i praktiken ryska soldater åka med flygplan/fartyg till Frankrike, och "segla" med fartyget till Ryssland helt enkelt.

Ungefär som vad? Vad har detta helt inlägg (som verkar smått förvirrat) med nånting av vad det vi diskuterar att göra??? Ser ingen som helst relevans?
Segla på, säger jag? Eller flyg till Frankrike... What?
Citera
2015-04-15, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ungefär som vad? Vad har detta helt inlägg (som verkar smått förvirrat) med nånting av vad det vi diskuterar att göra??? Ser ingen som helst relevans?
Segla på, säger jag? Eller flyg till Frankrike... What?
Jag gav ett exempel, på när ett fartyg som Mistral, skulle kunna levereras snabbt, för att det är ett avbryt affär, och samma med S300.
Citera
2015-04-15, 20:15
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Hade det varit som du beskrivit, så skulle det inte vara trovärdigt.

Så Ryssland ämnar alltså, enl. dig, att leverera komponenter, för inhemskt montage, av 5 bataljoner S-300 inom 6 månader?
Jag vet inte, men det låter inte speciellt trovärdig det heller... Vad säger du om lite källkritik hädanefter innan du postar en massa ogenomtänkt dravel? Tyckte du, när du hade dina första inlägg här på FB, hade en hel del intressanta infallvinklar på whatever topic var men nu börjar det mest likna länkposter rakt över.. Vad har hänt?
Citera
2015-04-15, 20:16
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Jag gav ett exempel, på när ett fartyg som Mistral, skulle kunna levereras snabbt, för att det är ett avbryt affär, och samma med S300.
Du missade att säga att du menade just den tillintetgjorda Mistralaffären i ditt tidigare inlägg
Citera
2015-04-15, 20:24
Bannlyst
Citat:
Så Ryssland ämnar alltså, enl. dig, att leverera komponenter, för inhemskt montage, av 5 bataljoner S-300 inom 6 månader?
Jag vet inte, men det låter inte speciellt trovärdig det heller... Vad säger du om lite källkritik hädanefter innan du postar en massa ogenomtänkt dravel? Tyckte du, när du hade dina första inlägg här på FB, hade en hel del intressanta infallvinklar på whatever topic var men nu börjar det mest likna länkposter rakt över.. Vad har hänt?
Hehe, vill få lite mer citerade inlägg, och kritik, diskussioner i ärlighetens namn.
Citera
2015-04-15, 20:30
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Hehe, vill få lite mer citerade inlägg, och kritik, diskussioner i ärlighetens namn.
Trist att du nu erkänt att du post-horar. Hade varit trevligt med en medlem i FB med insikt och med trovärdighet i kunskap om forna Styrka Röd att byta erfarenheter med och som vill föra en seriös diskussion om olika ämnen rörande V&M. Men det är väl vad man kan förvänta sig...
Citera
2015-04-15, 20:33
Bannlyst
Citat:
Trist att du nu erkänt att du post-horar. Hade varit trevligt med en medlem i FB med insikt och med trovärdighet i kunskap om forna Styrka Röd att byta erfarenheter med och som vill föra en seriös diskussion om olika ämnen rörande V&M. Men det är väl vad man kan förvänta sig...
Jag erbjuder gärna på mitt kunskap, och har faktiskt ett par seriösa trådar, om Rysslands, Kinas försvarsmakter, eller konflikten i Jemen. Jag får väl hålla mig seriös, och avsluta diskussionen med, innan moderator Oddball hittar oss, och vi delar på ett fint varning.

Citera
2015-04-15, 20:37
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Jag erbjuder gärna på mitt kunskap, och har faktiskt ett par seriösa trådar, om Rysslands, Kinas försvarsmakter, eller konflikten i Jemen. Jag får väl hålla mig seriös, och avsluta diskussionen med, innan moderator Oddball hittar oss, och vi delar på ett fint varning.

Jo det har väl liknat lite mer "chatt" de sista inläggen.. Får be om ursäkt till "städbolaget" om det bedöms så...
Citera
2015-04-15, 23:32
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Konstigt nog har man inte kunnat krossa irans 'spiksoppa' hizbollah i sitt eget område.Sure.
Lite skillnad på att flyga in och slå ut Irans LV system och ålderstigna flygvapen för att kunna genomföra flygangrepp mot mål på marken och slåss mot Hizbollah inne i Libanon bland civilbefolkning.
Sätter israel in allt de har och skiter i de civila så slår de ut Hizbollah på några veckor, sen skulle gerillastrider fortsätta i månader och kanske år.
Citera
2015-04-16, 00:21
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Jag hittade er nästan samtidigt som ni skrev ovanstående men det är ju skillnad på OT och OT, ibland kan det finnas ett visst allmänintresse i en del OT. Vissa trådar kan man moderera lite "mjukare" medan andra behöver styras upp nästintill fascistiskt hårt.

"Trådförstörande" OT är dock en annan femma, då raderar jag och delar ut varning omedelbums!

Oddball
Moderator
Citera
2015-04-16, 10:42
Medlem
mummas avatar
Citat:
Iran har faktiskt tekniken för att bygga ICBM, jag skulle vilja påstå att Iran har ICBM i dagsläget, som har man testat inofficiellt, eventuellt deras know-how som finns i Nordkoreanernas missiler.
Shahab-3 är knappast en ICBM. Det är en IRBM, och även om man kan tro att det bara är att öka räckvidden på en IRBM så blir det en ICBM, men så är inte fallet. Krävs otroligt mycket forskning på att skydda stridsspetsen från att brinna upp pga ökade hastigheten och kinetiska energin mot luftmotståndet etc.

Sen så har inte Shab-3 inte visat sin fulla räckvidd i några tester. Det är bara en förstorad Scud-missil.

Shab-3 och Nodong ligger på samma teknologiska nivå som sovjet gjorde på början av 60-talet. De använder fortfarande en enormt föråldrad raketmotor som varken Kim-umioanerna eller iranierna själva har gjort några framsteg på.

Jag står tudelad i åsikten om Nord Korea och Iraniernas sammarbete. För jag har sett saker som tyder på bägge saker. Ryktas ju att Iran skeppar fler missiler till Korea för att testa och inte gör det på hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in