2015-04-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Oj det var faktiskt nära En bil hade ju lätt kunna svänga av från "stora" vägen och på någon halv minut (mindre?) vara på BP. Alternativt risk för att någon svänger ut från parkeringen och kollar i backspegeln med sikt över BP.
Ja jag har kollat maps förut men inte tänkt på hur nära det verkligen är
Citera
2015-04-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Pizzeria Fyrkanten i hörnet Kungsgatan-Torggatan har nämnts i tråden tidigare. Blatteägd, har varit knivdåd där för ett antal år sedan.

OffT: Den nämnda, på S:a Drottninggatan, nära Sörkälleparken, har i många år haft ett ofattbart lågt pris, 35:- för en pizza. Nu "chockhöjt" till 45:-, dock fortfarande stans särklassigt billigaste. Och pizzorna är ok, både i storlek och smak.

Det hette Aggassis när det var knivdåd där och Aggassis bror blev knivstucken.
Citera
2015-04-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okendavsendare
Stenvillan mitt emot skjulet (Bävedalsvägen 13), där bor det en familj vid namn "Kuc". I det gula huset (Bävedalsvägen 8A) där bilderna på kropparna ploppade fram på morgonen (när de var täckta av polis) bor familjen Fransson. Franssons har fri sikt mot BP men Kuc har enbart en liten bit vad jag vet, så på ett sätt är stället avskiljt om man vet att Franssons inte är hemma. Men ändå, känns så jävla impulsivt för det kunde ju kommit fulla folk på väg hem från krogen eller vad som helst runt den tiden..

Ingen tycks ha passerat platsen vid eller efter dåden. Om någon har passerat före har aldrig nämnts.
Det kan ju ha varit någon kanske iakttagit att någon befanns på plats, kanske till och med känt igen någon eller några.
Det är därför intressant hur kända bröderna är i Uddevalla. Inte bekanta till men ändå kända ansikten. Någon från trakten som vet?

Apropå ingenting. Trevligt "familjenamn" i det gula huset.
Senast redigerad av April62 2015-04-14 kl. 22:36.
Citera
2015-04-14, 22:40
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Det hette Aggassis när det var knivdåd där och Aggassis bror blev knivstucken.
Just det, så var det. Fast korrekt stavning är Agassis.
http://www.gulex.se/firmainfo/agassis_restaurang/934410262516.htm
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-04-14 kl. 22:50.
Citera
2015-04-14, 22:42
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
De hade ju hört smällar
Ja, men varför tittade ingen ut eller ringde? Det är för mig ett mysterium...
Citera
2015-04-14, 22:46
Medlem
Helmuthss avatar
Är det klargjort,att det endast var 1 skjutvapen på plats vid gärningen?
Citera
2015-04-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Har för mig att vaknade av smällarna och väckte sin pappa men när de tittade ut såg det inget mer än bilen, så de gick och lade sig igen om jag inte har missuppfattat
Källa: http://www.expressen.se/gt/uddevallabor-vacktes-av-tre-smallar-i-natt/
Citera
2015-04-14, 22:55
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne

Inte så konstigt. Vem kan öht ana sig till att det är ljud från vapen? Det smäller och brakar till av ett antal olika anledningar, det sista man tror är väl att det handlar om vapen och mord utanför stugknuten. Har det öht diskuterats i tråden, vilka ljudeffekter som sprids av diverse skjutvapen, som kan ha varit aktuella i det här fallet?
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-04-14 kl. 22:58.
Citera
2015-04-14, 23:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Inte så konstigt. Vem kan öht ana sig till att det är ljud från vapen? Det smäller och brakar till av ett antal olika anledningar, det sista man tror är väl att det handlar om vapen och mord utanför stugknuten. Har det öht diskuterats i tråden, vilka ljudeffekter som sprids av diverse skjutvapen, som kan ha varit aktuella i det här fallet?

Har för mig att de kommentarer som gjordes av grannar var att någon hört ett par smällar som av smällare ett par andra hade hört högljutt gräl och gått upp och kollat men då sett bilen med dörren öppen och inte tänkt mer på det....såg väl ut som något tämligen ordinärt tjafs antagligen.
Citera
2015-04-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Är det klargjort,att det endast var 1 skjutvapen på plats vid gärningen?

Nej, inte officiellt iaf! Kanske har polisen uppgifter som de inte har gått ut med än, och vad jag har sett så har heller ingen uppgift i vare sig i tråd eller gammelmedia funnits om hur många skjutvapen som användes. Har dock för mig att gammelmedia skrev att BO blivit skjutna i huvudet iaf, så då kanske man kan utgå från att när ordet VAPEN används i media osv, så menar de skjutvapen, men som sagt inte hur många. Men det kan väl inte uteslutas helt att det kan ha varit fler typer av vapen på BP, t ex kniv (som kanske inte ens användes mer än viftande i luften). Men jag har varken läst i media eller hört rykte om t ex kniv men det är väl inte helt otänkbart att ena MGM eller någon annan på platsen hade kniv på sig.
Senast redigerad av ulvan 2015-04-14 kl. 23:33.
Citera
2015-04-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har för mig att de kommentarer som gjordes av grannar var att någon hört ett par smällar som av smällare ett par andra hade hört högljutt gräl och gått upp och kollat men då sett bilen med dörren öppen och inte tänkt mer på det....såg väl ut som något tämligen ordinärt tjafs antagligen.

Någon som har koll på TV programmen denna natt? Om det kan ha varit något som ljudmässigt stämt med agerandet på gatan?
Citera
2015-04-15, 01:57
Bannlyst
Citat:
Pizzeria Fyrkanten i hörnet Kungsgatan-Torggatan har nämnts i tråden tidigare. Blatteägd, har varit knivdåd där för ett antal år sedan.

OffT: Den nämnda, på S:a Drottninggatan, nära Sörkälleparken, har i många år haft ett ofattbart lågt pris, 35:- för en pizza. Nu "chockhöjt" till 45:-, dock fortfarande stans särklassigt billigaste. Och pizzorna är ok, både i storlek och smak.

Fyrkanten, var det inte ägaren där som tidigt gick ut med att det blivit mycket hasch handel mm på senare tid och att han minsann hade sett... Och han hade sett ligisterna växa upp från glin till vad de är idag.
Har det inte stått still länge nu i utredningen? Tycker det händer väldigt lite just nu, eller är det Polisen som inte läcker något alls?..

OffTopic: I Thailand/Bangkok har de alltid ett lågt pris på pizza, men när de rear till lite så får du istället 2 till priset av en. Vetifan hur de tänker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in