2015-04-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Ja han har jobbat där.

Va? När skulle han har gjort ddt?
Citera
2015-04-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menusch
Va? När skulle han har gjort ddt?
Skribenten hade blandat ihop namnen på pizzeriorna.
Citera
2015-04-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
Fanns ingen övervakning när jag körde dit, som jag såg iaf
Eller missuppfattade kanske vad du menade
kameran vid uddevallahem var väl ur funktion?

Såg du något annat vid platsen? Beskriv vad som helst Jag vill veta allt Kan platsen anses ha varit så pass avskild så man skulle kunna tro att det var "riskfritt" att genomföra mord där? Eller verkar det mer ha varit ett ställe för ett "vanligt" möte där allt gick överstyr?
Citera
2015-04-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Såg du något annat vid platsen? Beskriv vad som helst Jag vill veta allt Kan platsen anses ha varit så pass avskild så man skulle kunna tro att det var "riskfritt" att genomföra mord där? Eller verkar det mer ha varit ett ställe för ett "vanligt" möte där allt gick överstyr?
Det var ju närmare fjällvägen än som syns, trodde det var en bit in på vägen men så var det inte. Körde igenom och åkte upp för att vända, där fanns ju en massa hus fast inte inom synhåll från bp. Hade tänkt ta kort men kändes väldigt konstigt att göra det när jag väl var på plats
Citera
2015-04-14, 21:18
Medlem
Citat:
Här är infarten till bävedalsvägen och mordet skedde lika långt in som den gråa bilen står rakt in på vägen så är ju väldigt nära korsningen.

https://www.google.se/maps/@58.357842,11.930161,3a,75y,90h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7-PP26pqGRsPYctiQxXGaw!2e0
Citera
2015-04-14, 21:25
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Det är ingen optimal plats alls för överlagt mord. Det ligger fristående hus med fri insyn till brottsplatsen mindre än 50 meter från där BO låg. Att ingen av dessa boende i husen upptäckte vad som hände är mycket, mycket märkligt. Jag menar om du hör multipel skottlossning kikar man inte ut? Eller ringer farbror blå? Kanske hade MGM tur och ingen var hemma i någon av husen. Har inte kollat vad de heter som bor i de närmaste husen. Kanske "Bruschor"? Någon som orkar kolla?
Citera
2015-04-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Det är ingen optimal plats alls för överlagt mord. Det ligger fristående hus med fri insyn till brottsplatsen mindre än 50 meter från där BO låg. Att ingen av dessa boende i husen upptäckte vad som hände är mycket, mycket märkligt. Jag menar om du hör multipel skottlossning kikar man inte ut? Eller ringer farbror blå? Kanske hade MGM tur och ingen var hemma i någon av husen. Har inte kollat vad de heter som bor i de närmaste husen. Kanske "Bruschor"? Någon som orkar kolla?

Stenvillan mitt emot skjulet (Bävedalsvägen 13), där bor det en familj vid namn "Kuc". I det gula huset (Bävedalsvägen 8A) där bilderna på kropparna ploppade fram på morgonen (när de var täckta av polis) bor familjen Fransson. Franssons har fri sikt mot BP men Kuc har enbart en liten bit vad jag vet, så på ett sätt är stället avskiljt om man vet att Franssons inte är hemma. Men ändå, känns så jävla impulsivt för det kunde ju kommit fulla folk på väg hem från krogen eller vad som helst runt den tiden..
Citera
2015-04-14, 21:38
Medlem
Citat:
Här är infarten till bävedalsvägen och mordet skedde lika långt in som den gråa bilen står rakt in på vägen så är ju väldigt nära korsningen.

https://www.google.se/maps/@58.357842,11.930161,3a,75y,90h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7-PP26pqGRsPYctiQxXGaw!2e0
Oj det var faktiskt nära En bil hade ju lätt kunna svänga av från "stora" vägen och på någon halv minut (mindre?) vara på BP. Alternativt risk för att någon svänger ut från parkeringen och kollar i backspegeln med sikt över BP.
Senast redigerad av ulvan 2015-04-14 kl. 21:52.
Citera
2015-04-14, 21:40
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Skribenten hade blandat ihop namnen på pizzeriorna.

Pizzeria Fyrkanten i hörnet Kungsgatan-Torggatan har nämnts i tråden tidigare. Blatteägd, har varit knivdåd där för ett antal år sedan.

OffT: Den nämnda, på S:a Drottninggatan, nära Sörkälleparken, har i många år haft ett ofattbart lågt pris, 35:- för en pizza. Nu "chockhöjt" till 45:-, dock fortfarande stans särklassigt billigaste. Och pizzorna är ok, både i storlek och smak.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-04-14 kl. 21:46.
Citera
2015-04-14, 22:08
Medlem
Macallan83s avatar
Enligt Leif GW Persson är detta brottet i princip uppklarat inom några timmar, platsen är väl vald med tanke på det som senare inträffade, åtminstone ansåg Gärningsmännen det...

Gärningsmännen sprider spår efter sig, främst elektroniskt.

Här är Leif GW:s analys av händelseförloppet, både före och efter "dådet".

https://www.youtube.com/watch?v=NQclGXxG6Tc

Synd om den stackars tjejen som troligen inte hade med saken överhuvudtaget att göra, GM ville väl inte lämna ett vittne efter sig eftersom hon sannolikt kände till Gärningsmännen.
Citera
2015-04-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
De hade ju hört smällar
Citera
2015-04-14, 22:10
Medlem
Citat:
Fanns ingen övervakning när jag körde dit, som jag såg iaf
Eller missuppfattade kanske vad du menade
kameran vid uddevallahem var väl ur funktion?

Sjukhusområdet mellan jarlsgatan och BP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in