2015-04-14, 19:28
  #8197
Medlem
Vlad intervjuades nyligen. Han var i det brinnande fackföreningshuset under Odessa-massakern. Han och några andra fick hjälp att komma ut av brandkåren på baksidan av huset. Senare greps han av SBU och spärrades in. Till sist utväxlades han mot ukrainska soldater i Novorossiya. Alltså, Kiev utväxlade gripna civilister och många tror att det betydde att tillfångatagna Novorossiya-soldater inte hade överlevt fångenskapen.

Artikeln är på spanska, men vi har ju yandex och google.

I slutet av December 2014 visste att aktivister och överlevande från slakten den 2 maj på House of Unions hade överlämnats till Folkrepubliken Donetsk som krigsfångar.

Vlad var en av de mest aktiva deltagarna Antimaidan Odessa rörelse från början och var i huset av Unions den 2 maj.

http://slavyangrad.es/2015/04/14/vlad-wojciechowsky-superviviente-de-odessa-brigada-prizrak/

Google-översättning:

https://translate.google.se/translate?sl=es&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http://slavyangrad.es/2015/04/14/vlad-wojciechowsky-superviviente-de-odessa-brigada-prizrak/&edit-text=&act=url&act=url
2015-04-14, 19:34
  #8198
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Dyslexi, eller?
Jag ska hjälpa dig:
"Det verkar som att fascistiskt-imperialistiska Putin gett klartecken för en ny anfallsvåg mot regeringen i Kiev, eller hur skall den tilltagande våldsanvändningen tolkas som?"

Varsågod.

Tack för hjälpen. Så, vad tror du i sakfrågan då? Blir det en ny anfallsvåg och i så fall varför?
2015-04-14, 19:46
  #8199
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Putins arme, dom äkta ryssarna, är ju Ukrainas första val att bekämpa i sitt försvarskrig. När ryssarna retirerar så småningom är trasarmen och fyllbultarna i låtsasrepublikerna uträknade direkt. Har man galna ledare som Motorola så kan det ju bara gå käpprätt åt skogen.

jaja, låt inte nationalistkänslorna ta över frontalloben nu bara. Tror inte ukraina har någon som helst chans att vinna. Landet är bankrutt och folket lär inte ens vilja kriga snart. De östra delarna sympatiserar så hårt med Ryssland så de skulle vara bäst för dom att lämna, Ukraina är ju ett enormt land. Däremot är det något som Putin inte hade accepterat även om Ukraina hade gått med på det, men om han hade hade det ju varit en snabb lösning på konflikten. Men jag antar ni vill ha ert lilla lebenzraum.


Citat:
Ukraina stärks ju för varje dag, både moraliskt och rent fysiskt med hjälp från den fria världen.


Stör mig på detta, det finns ingen fri värld. Stödet kommer från Pentagon och NATO som arbetar för att fullborda ett fashistiskt imperium som tjänar intressen för Bilderberg medlemmarna. (mer eller mindre).

Ukraina åker ner i skiten för varje dag. Krigets kostnader är enorma, ni förlorar era män och territorium.
2015-04-14, 19:54
  #8200
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Återigen, UA beskjuter dem som beskjuter UA. De gömmer sig omanligt nog mitt i bland de som de "försvarar". Om jag hade en kanon så skulle jag rikta den mot den kanonen som skjuter mot mig. Logiskt.

UA åkte ner till Donbass och började skjuta på sitt egna folk. Det är inte rättfärdigat. Det är ett direkt krig mot det egna folket. Så du rättfärdigar krig mot ditt egna folk bara för att rebellerna finns bland dom?


Citat:
Om du vore min son då skulle du få riktigt ordentligt med stryk.

Inte konstigt att ni bombar era egna städer. Kärlek för fosterlandet!

\zig
2015-04-14, 20:04
  #8201
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
UA åkte ner till Donbass och började skjuta på sitt egna folk. Det är inte rättfärdigat. Det är ett direkt krig mot det egna folket. Så du rättfärdigar krig mot ditt egna folk bara för att rebellerna finns bland dom?
Tjetjenien jämnade Ryssland vid fotknölarna. Du har inget att komma med i den saken, Donetsk och Luhansk är inte sönderbombade trots att de ryska trupperna gömmer sig bland kyrkor och dagis. Däremot såg vi vad ryssarna gjorde med Donetsk flygplats, det tog flera månader innan de lyckades erövra en flygplats med hundratals döda ryssar som pris.

Citat:
Inte konstigt att ni bombar era egna städer. Kärlek för fosterlandet!
De ryska trupperna bekämpas för att glädja det ryska folket med lite "200"-transporter med hälsningar från Kreml. De ryska trupperna har attackerat ett brodersfolk på grund av ett sinnessjukt Kreml som fastnat i sin fascistiska dröm som de tror ska leda till erövring av Ukraina och till och med Europa har de fått för sig. Så otroligt patetiskt av den ekonomiska och militära dvärgen i jämförelse med Europa.
2015-04-14, 20:12
  #8202
Medlem
Yats utreds för korruption.. Gerashenko försvarar honom och säger att Julia Timochenko och även Svoboda, som är kritiska, arbetar för Vladimir Putin. Man tar sig för pannan. Just detta kommer efter ungefär sex minuter, men det finns mycket annat att lyssna och se på. Skolböckerna skrivs om. Den processen har pågått i några år och den fortsätter.

PostScriptum show - April 11th, 2015 [ENG Subs]

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jtZuVN5IJho
2015-04-14, 20:20
  #8203
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
PostScriptum show - April 11th, 2015 [ENG Subs]
Vilket billigt trams utan några sanningar. Vafan är DPR? Ingenting är svaret.
Citat:
Ursprungligen postat av forumapache
"Den som agerar fel är tvungen att ljuga."
Det är bara en förklaring och enligt vårt sätt att se. Enligt rysk kultur ljuger de gärna hejvilt då sanning inte är av något intresse, vill de att något ska vara på ett visst sätt så ändrar de bara i historieböcker eller ljuger till något av stundens inlevelse. Det är gammal sovjetisk kultur. Därför hör vi om så patetiska "nyheter" som att USA ska ha stridande förband i Ukraina, att Donetsk står i lågor och att USA har atombombat städer i Ukraina.
http://www.infowars.com/video-nuke-reportedly-detonates-in-ukraine/
2015-04-14, 20:32
  #8204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Vlad intervjuades nyligen. Han var i det brinnande fackföreningshuset under Odessa-massakern. Han och några andra fick hjälp att komma ut av brandkåren på baksidan av huset. Senare greps han av SBU och spärrades in. Till sist utväxlades han mot ukrainska soldater i Novorossiya. Alltså, Kiev utväxlade gripna civilister och många tror att det betydde att tillfångatagna Novorossiya-soldater inte hade överlevt fångenskapen.

Artikeln är på spanska, men vi har ju yandex och google.

I slutet av December 2014 visste att aktivister och överlevande från slakten den 2 maj på House of Unions hade överlämnats till Folkrepubliken Donetsk som krigsfångar.

Vlad var en av de mest aktiva deltagarna Antimaidan Odessa rörelse från början och var i huset av Unions den 2 maj.

http://slavyangrad.es/2015/04/14/vlad-wojciechowsky-superviviente-de-odessa-brigada-prizrak/

Google-översättning:

https://translate.google.se/translate?sl=es&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http://slavyangrad.es/2015/04/14/vlad-wojciechowsky-superviviente-de-odessa-brigada-prizrak/&edit-text=&act=url&act=url

En mycket bra intervju. För den som vill läsa den på flytande engelska, alltså inte översatt med translate-program, så finns den här :

http://redstaroverdonbass.blogspot.fi/2015/04/mortal-combat-antimaidan-interview-with.html
2015-04-14, 20:38
  #8205
Medlem
birgerkungens avatar
https://youtu.be/ZYjEp1C4hzI

Händelserna vid Maidan 20 februari 2014 ur mängder av simultant filmade vinklar, minst sagt så fullständigt dokumenterat som det går. Man ser Berkuts Alfa enhet dra sig tillbaka skjutandes och retirerandes uppför Intitutskaya, från Maidan i rörelse uppåt mot presidentadministrationen på Bankova. Knappast lönt längre för er rysstroll att hävda att det fanns några konspiratoriska snipers arbetande för oppositionen...Alfa enheten dödar massor på film. Inklusive deras radiokommunikation.

http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/murders-of-euromaidan-reconstructed-in-a-video-timeline-385857.html

Artikeln i Kyivpost.
__________________
Senast redigerad av birgerkungen 2015-04-14 kl. 20:44.
2015-04-14, 20:55
  #8206
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tjetjenien jämnade Ryssland vid fotknölarna. Du har inget att komma med i den saken, Donetsk och Luhansk är inte sönderbombade trots att de ryska trupperna gömmer sig bland kyrkor och dagis. Däremot såg vi vad ryssarna gjorde med Donetsk flygplats, det tog flera månader innan de lyckades erövra en flygplats med hundratals döda ryssar som pris.

Donetsk och Luhansk är sönderbombade städer. Hundratals om inte tusentals civila dog våldsamt tack vare UAs terrorbombningar. Självklart är de inte jämnade mer marken, men de har beskjutits urskillningslöst i utdragna strider utan stopp som orsakat massivt lidande hos den egna befolkningen. Detta måste upphöra nu, annars måste Ryssland tvingas intervenera militärt.

Citat:
De ryska trupperna bekämpas för att glädja det ryska folket med lite "200"-transporter med hälsningar från Kreml. De ryska trupperna har attackerat ett brodersfolk på grund av ett sinnessjukt Kreml som fastnat i sin fascistiska dröm som de tror ska leda till erövring av Ukraina och till och med Europa har de fått för sig. Så otroligt patetiskt av den ekonomiska och militära dvärgen i jämförelse med Europa.


Du är offer för vanlig propaganda. Ryssland är tämligen lugnt vilddjur som vakar över sitt revir snarare än att springa runt okontrollerat på okänd mark som t.ex. NATO gör.
2015-04-14, 21:54
  #8207
Medlem
Jag har tittat på hur vissa, inte alla, ukrainare förstår krig. Denna ukrainska musikvideo är mycket talande. Därefter tog jag en titt på hur många ryssar ser på saken. Kontrasterna är enorma. Olika kulturer behöver studeras för att förstå Ukraina och Donbass-delen. Den ena videon var jag tvungen att delvis censurera genom att blunda med vänster öga och hålla handen för höger öra. Korta videor. Inga språkkunskaper behövs.

Made in Ukraine - Смуглянка вер. 2.0 (Ukraine, 2014)

https://www.youtube.com/watch?v=08P7pyHBlq0&feature=youtu.be

--

«О той весне» на Пятом. Полная версия.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z2uDAhh__SY
2015-04-14, 22:14
  #8208
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag har tittat på hur vissa, inte alla, ukrainare förstår krig. Denna ukrainska musikvideo är mycket talande. Därefter tog jag en titt på hur många ryssar ser på saken. Kontrasterna är enorma. Olika kulturer behöver studeras för att förstå Ukraina och Donbass-delen. Den ena videon var jag tvungen att delvis censurera genom att blunda med vänster öga och hålla handen för höger öra. Korta videor. Inga språkkunskaper behövs.


Ryssar fredsälskande? Här är en lista på alla krig ryssar någonsin varit med i...Naturligtvis blev ryssarna anfallna i vartenda krig alltmedan de ryska barnen sjöng fredsånger...Eller?
Vedhuggare, du är allt komisk..

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia

Dessutom länkar du till en modifierad version av en sång om partisaner, i version 1 med sovjet kommunistisk flagga, i version 2 modifierad till ukrainsk nationalistisk. Kollar man lite noga så har de sovjetisk kommunistiska symboler kvar i mössorna...Inte höll du för ögonen när du kollade version 1 om blodsdrickande kommunist partisaner...
__________________
Senast redigerad av birgerkungen 2015-04-14 kl. 22:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in