2015-04-14, 08:57
Medlem
Det här är en urbota dum fråga, men jag vill fan i mig inte riskera att ha nästa läsår förstört på grund av en teknikalitet.

http://postimg.org/image/r70ffu2sr/

Räcker det såhär, har jag ansökt korrekt nu? Behöver jag fylla i ytterligare dokument?

Thx
Citera
2015-04-14, 09:24
Medlem
ExceptionallyGoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarnattsbira
Det här är en urbota dum fråga, men jag vill fan i mig inte riskera att ha nästa läsår förstört på grund av en teknikalitet.

Räcker det såhär, har jag ansökt korrekt nu? Behöver jag fylla i ytterligare dokument?

Thx

Det står ju inskickad, så om du inte har några typ folkhögskolebetyg eller utländska betyg behöver du inte göra något mer.
Citera
2015-04-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarnattsbira

Thx

Om du inte är 105% säker på att du kommer in på Juristprogrammet så bör du slänga in några program under.
Citera
2015-04-14, 12:30
Medlem
Visst kunde man stryka utbildningar i efterhand eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2015-04-14, 13:26
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigge877
Visst kunde man stryka utbildningar i efterhand eller är jag helt ute och cyklar?
Kan jag ändra ordningen?
Citat:
Svar: Du kan ändra, lägga till och stryka alternativ till och med sista anmälningsdag.
Efter sista anmälningsdag kan du bara stryka utbildningar. Du kan stryka utbildningar ända fram tills det är dags för det första urvalet, som sker några dagar innan antagningsbeskedet kommer. De utbildningar du har satt under den du stryker flyttas då upp i anmälan. Utbildningarna är fortfarande i tid.
Lägger du till en utbildning efter sista anmälningsdag blir det en Sen anmälan.
Citera
2015-04-14, 16:51
Medlem
Antagning.se. Hade alla gått in och läst på den sidan hade denna tråd inte behövts.
Citera
2015-04-14, 18:53
Medlem
Behöver lite hjälp.
Ponera att jag söker två program.
Efter Urval 1 står jag som reserv på mitt förstahandsval och antagen på mitt andrahandsval.
Kan jag fortfarande komma in på mitt förstahandsval efter Urval 2? Står jag fortfarande som antagen på mitt förstahandsval?

Är lite osäker på hur det fungerar. Finns egentligen bara ett enda program jag vill in på, dvs mitt förstahandsval. Kan det på något sätt gynnas om jag tar bort mitt andrahandsval?

Tack på förhand
Citera
2015-04-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarHertig
Behöver lite hjälp.
Ponera att jag söker två program.
Efter Urval 1 står jag som reserv på mitt förstahandsval och antagen på mitt andrahandsval.
Kan jag fortfarande komma in på mitt förstahandsval efter Urval 2? Står jag fortfarande som antagen på mitt förstahandsval?

Är lite osäker på hur det fungerar. Finns egentligen bara ett enda program jag vill in på, dvs mitt förstahandsval. Kan det på något sätt gynnas om jag tar bort mitt andrahandsval?

Tack på förhand

Du kan stå kvar som reserv på ditt förstahandsval. Och det enda som händer om du tar bort ditt andrahandsval är att du ökar risken att stå utan studieplats överhuvudtaget till hösten.
Citera
2015-04-14, 19:23
Medlem
dunias avatar
Var hälsade!

Jag ska avsluta min kandidat i ekonomi/finans i juni och ska ta ett års uppehåll från studier för att jobba. Men, parallellt med jobb vill jag ändå läsa en kurs, antingen av ekonomiskt eller politiskt innehåll. Hit me up med förslag.
Citera
2015-04-14, 20:27
Medlem
Jag har en fråga ang antagningssystemet.

Vi har person A och B som har ansökt till utbildningen X. Person A prioriterar utbildning X som första val och person B prioriterar utbildning X som sitt andra val. Har person A större chans att komma in på utbildningen även om person B har bättre betyg än A?
Citera
2015-04-14, 20:35
Medlem
tippeYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Jag har en fråga ang antagningssystemet.

Vi har person A och B som har ansökt till utbildningen X. Person A prioriterar utbildning X som första val och person B prioriterar utbildning X som sitt andra val. Har person A större chans att komma in på utbildningen även om person B har bättre betyg än A?
Nej, prioriteringar förändrar inte chanser alls. Bäst betyg kommer in, förutsatt att person B inte kom in på sitt förstaval och därmed strukits från sitt andraval.
Citera
2015-04-14, 20:36
Medlem
U-166s avatar
Jag läser för närvarande ett program men tänkte dubbla till hösten.
Visst ansöker jag bara som vanligt på antagning.se utan att förlora platsen på mitt nuvarande program?

Känns ganska självklart att svaret är ja, men vill ändock inte förlora min plats som jag har nu varför jag ställer denna fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in