2015-04-13, 14:44
Medlem
Något stök mellan ifk och malmö igår?
Citera
2015-04-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tornav

Knappt. Några UG/SG stormade vår pub, vi hann ikapp en av dem och en annan fick en stol i skallen under flykten. I övrigt såg jag ingenting, hörde att IFK attackerat julgranar på väg till tåget men vet inte om det stämmer.

Väldigt lugnt för att vara en högriskmatch m.a.o.
Citera
2015-04-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmovik
Knappt. Några UG/SG stormade vår pub, vi hann ikapp en av dem och en annan fick en stol i skallen under flykten. I övrigt såg jag ingenting, hörde att IFK attackerat julgranar på väg till tåget men vet inte om det stämmer.

Väldigt lugnt för att vara en högriskmatch m.a.o.

Malmö? Högrisk?
Citera
2015-04-13, 17:41
Medlem
Marinerameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornav

ca 15 från GU smiska upp lite danskar inne på centralen några timmar innan match.. vet inga detaljer dock
Citera
2015-04-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marineramera
ca 15 från GU smiska upp lite danskar inne på centralen några timmar innan match.. vet inga detaljer dock

Jag har detaljerna så kan hjälpa dig.

Ett fåtal Rex Scania som inte hade åldern inne satt utanför Olearys på Centralen när 10-15 GBG Yngsta(?) anländer och börjar köra.

Ultras och grabbar inne på puben uppfattar vad som sker, kutar ut och det utbrister en kort slagväxling innan ni springer och lämnar efter en av era som behandlas tufft men rättvist.

Kul att ni kom, tråkigt att ni sprang.
Citera
2015-04-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Hej alla huliganer,
Ska gå på derbyt imorgon med min 11 åriga dotter, ska man vara rädd för att ha på sej sina supporterkläder eller kan man gå ofredad och njuta av ett derby?
Tror ni min dotter kommer att jublande gå hem för att få ha sett sin favoritlag spela mot en lokalkonkurrent eller kommer hon gråtandes säga att hon aldrig mer kommer gå på fotboll?

Det är ju trots allt fans som hon som står för framtiden för klubbarna, inga fans, inga pengar. Inga pengar, inga framgångar, så enkelt är det.

Det är inga som helst problem. Gå du med dina supporterkläder!

Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Jag skulle aldrig ta med min unge på en sådan här högriskmatch, det är direkt oansvarigt och visar på att du har riktigt dåligt omdöme.

Derbyn är inga familjetillställningar och speciellt inte det här derbyt.

Lämna ungarna hemma annars är ni dumma i huvudet

Sluta snacka massa strunt. Det är inga som helst problem för en förälder att ta med sitt barn på en match, vare sig det är högrisk eller inte.
Citera
2015-04-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p

Sluta snacka massa strunt. Det är inga som helst problem för en förälder att ta med sitt barn på en match, vare sig det är högrisk eller inte.

Har du varit på ett stockholmsderby på tele2?
Citera
2015-04-13, 22:11
Medlem
Istok91s avatar
Smäller det något då?
Citera
2015-04-13, 22:17
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Smäller det något då?
Bara lite smällare...
Citera
2015-04-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p

Det blev en magisk kväll, visst, det var sjukt mycket folk men inga slagsmål eller våld, precis som en match ska vara. Direkt efter slutsignalen blev det en taxi hem.

Inga SI kläder men matchtröja och halsduk hade vi på oss.

Hoppas ingen blev skadad före eller efter matchen.
Citera
2015-04-13, 23:06
Medlem
DFG hade en monsterliga på benen idag.
Senast redigerad av got2bfree 2015-04-13 kl. 23:13.
Citera
2015-04-13, 23:09
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Det blev en magisk kväll, visst, det var sjukt mycket folk men inga slagsmål eller våld, precis som en match ska vara. Direkt efter slutsignalen blev det en taxi hem.

Inga SI kläder men matchtröja och halsduk hade vi på oss.

Hoppas ingen blev skadad före eller efter matchen.

Folk måste sluta hetsa, aldrig varit med om att barnfamiljer har problem med att gå på derbyn i supporterkläder, skapar bara en tröttsam myt som skrämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in