2015-04-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Vid en något samlad analys, så kan jag förstå den grymma känslan av samhörighet, vi mot dem.

Men jag är nyfiken på några saker.

När någon kommer med ex 100 man, är det då antalet (som förmodligen är efter överenskommelse) är viktigare än att alla man ställer upp med ska vara bra? Och kan någon säga att ni kan samla 100 som är bra? Jag frågar för att jag träffat många som berättat om fighter, och det är självklart att ingen kan göra mer än sitt bästa, men jag tycker inte det är klädsamt att lyssna på någon om slagsmål i tid och otid, och som man vet att man skulle spräcka struphuvudet på.

Är det viktigare att komma med flest folk, eller är det så enkelt att de som är flest brukar vinna?

På¨samma sätt som det är en naturlighet att ställa sig i fronten, så har vi en annan grupp som säkert deltar, men inte helt ovanligt att många är i bak-mitten och som kan låta jävligt arg.

Eller är det som fotboll, man ställer upp med de som kan spela, på om övriga inte kan.

Och vilka i Sthlm har haft den högsta högstanivån? Vilka var bäst, när de var bäst, är det delade meningar, eller klarar ni att se det distanserat?

Vad tror du själv? Du frågar det i en tråd med tusentals inlägg som bevisar motsatsen.
Citera
2015-04-12, 16:15
Medlem
(FB) Bråk på Centralen i GBG nu?
Citera
2015-04-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrosabil
Misstänker du menar Sun*in??
*=d

A precis, tryckte fel. =D
Citera
2015-04-12, 17:19
Medlem
BaronSemedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradox88
A precis, tryckte fel. =D

Menar du han som kallas Sundin i boken? Hans efternamn börjar på B.
Citera
2015-04-12, 21:51
Medlem
Hej alla huliganer,
Ska gå på derbyt imorgon med min 11 åriga dotter, ska man vara rädd för att ha på sej sina supporterkläder eller kan man gå ofredad och njuta av ett derby?
Tror ni min dotter kommer att jublande gå hem för att få ha sett sin favoritlag spela mot en lokalkonkurrent eller kommer hon gråtandes säga att hon aldrig mer kommer gå på fotboll?

Det är ju trots allt fans som hon som står för framtiden för klubbarna, inga fans, inga pengar. Inga pengar, inga framgångar, så enkelt är det.
Citera
2015-04-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Hej alla huliganer,
Ska gå på derbyt imorgon med min 11 åriga dotter, ska man vara rädd för att ha på sej sina supporterkläder eller kan man gå ofredad och njuta av ett derby?
Tror ni min dotter kommer att jublande gå hem för att få ha sett sin favoritlag spela mot en lokalkonkurrent eller kommer hon gråtandes säga att hon aldrig mer kommer gå på fotboll?

Det är ju trots allt fans som hon som står för framtiden för klubbarna, inga fans, inga pengar. Inga pengar, inga framgångar, så enkelt är det.

Jag skulle aldrig ta med min unge på en sådan här högriskmatch, det är direkt oansvarigt och visar på att du har riktigt dåligt omdöme.

Derbyn är inga familjetillställningar och speciellt inte det här derbyt.

Lämna ungarna hemma annars är ni dumma i huvudet
Citera
2015-04-12, 22:15
Medlem
Citat:
Hej alla huliganer,

Skippa supporterkläderna det kan va lite för riskabelt, försök att smälta in istället har du ingen Stone Island jacka kanske du kan låna av någon.
Citera
2015-04-12, 22:28
Medlem
Man får ju hoppas det smäller i morgon, tråkigaste och lamaste inledningen någonsin.
Citera
2015-04-12, 22:57
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Hej alla huliganer,

Det är tvärlugnt, skippa SI kläder och liknande om du är orolig. IOM att det är en högriskmatch så är det ingen större hit att klä sig i "huligan" kläder skulle jag tippa.
Citera
2015-04-12, 23:08
Medlem
Citat:
Hej alla huliganer,

Blir nog som 2006, kanske lite bättre insläpp på Tele2 än söderstadion och möjligt att man inte trycker in ett par hundra extra DIF på en läktare som inte är avsedd för det.
Men lugn...näää
Rädd, nää men skulle nog inte ha supporterkläder på stan kanske om man vill slippa gliringar.
Citera
2015-04-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densomvillvill
Skippa supporterkläderna det kan va lite för riskabelt, försök att smälta in istället har du ingen Stone Island jacka kanske du kan låna av någon.

@Dynami

Håller med ovanstående talare! För att inte hamna i trubbel satsa på en svart SI-jacka med luva, gärna tillsammans med ett par kritvita nya Stan Smith sneakers samt ett par fräsha Hackett jeans. Sen rekommenderar jag starkt att du har en rånarluva på hela tiden för att inte bli igenkänd, gärna en trehåls så du kan röka cigg och dricka bira samtidigt! Som avslutning är det viktigt att ha en väldigt bred gångstil och gärna med hakan upp i luften och svänga utmärkande med armarna. Skrik och lev jävel är också bra för att slippa hamna i kläm med huliganerna, då skall det ej vara något problem att ta med dottern på ett 08-derby! Mvh
Senast redigerad av Najje08 2015-04-12 kl. 23:58.
Citera
2015-04-13, 04:45
Medlem
Citat:
Hej alla huliganer,

Det är ju trots allt fans som hon som står för framtiden för klubbarna, inga fans, inga pengar. Inga pengar, inga framgångary, så enkelt är det.

Veva på och slåss för ditt liv, skydda din dotter till sista blodsdroppen, ta ingen skit så ska det nog gå bra.
Det handlar om heder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in