Citat:
Ursprungligen postat av
Ben-Benn
"Den enda tråden" är sedan flera år fylld av infantilt tjafsande och tipsande om olika låtar, artistar och andra bögerier.
Bögerier? Och det var inte i din smak? Jag är minst sagt förvånad!
Citat:
Jag har en fråga att ta upp som går djupare än, därav trådstarten. Jag kommer själv att anmäla tråden omgående när jag har postat, så får mod ta ställning.
Ja, det var inte långt ifrån att jag anmälde dig för att ha entartete grammatiska kunskaper. Jag har nämligen en osviklig förmåga att nosa upp och avslöja intellektuella bedragare, som uttalar sig som en besserwisser, men som vid en närmare granskning ändå inte förmår att prestera.
Citat:
Emellertid, vad hade t.ex. Strauss sagt om dagens så kallade vit makt-musik? Motsvarar den inte i hög grad definitionen på entartete kunst?
Emellertid, så begriper jag inte vad Strauss har med vit makt att göra? Hade du sagt Wagner eller Franz Lehar, som Hitler uppskattade, så hade jag blivit imponerad, men nu måste jag bara svara med ett skratt. Strauss, vit makt
Citat:
Är det verkligen förenligt med en sann tanke på vit överlägsenhet att lyssna på den här typen av musik, eller att känna till den i några andra termer än som förkastlig
Ja, det ska bli mig ett nöje att förklara för dig, hur det ligger till. Det är nämligen så, att vit makt är inte ett statiskt tillstånd, utan en process i utveckling. Självklart finner varje tid av vit makt sitt unika sätt att uttrycka sig, precis som all annan levande kultur gör. Hade det motsatta varit ett faktum, så hade jag varit orolig...