2015-04-13, 14:10
  #8137
Medlem
OttorWaefres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ryssland skickar flygpersonal till Donbass. Täckmanteln är att Abkhasien hjälper med återuppbyggandet av Donetsk flygfält https://en.informnapalm.org/russian-air-force-and-air-defense-radio-engineering-units-arrived-to-ukraine/

Listigt drag av Kreml att låta en annan av sina marionetter till "utbrytarrepubliker" fronta för återuppbyggnaden (som givetvis har militära syften); man kan anta därav att åtminstone en av "utbrytarrepublikerna" i Georgien tillsvidare blir kvar för dylika syften.
2015-04-13, 14:19
  #8138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
USA har investerat HUNDRATALS miljarder dollar i Sovjet/Ryssland för att förhindra det från kollaps och för att hålla ryssarna nöjda, utan att kräva dem på något annat än samarbete för ett stabilare och fredligare Europa, genom bilaterala avtal med samma förpliktelseroch transparens. Resultatet har blivit ett xenofobiskt och krigshetsande psykhus.
Att de investerat 5 miljarder i Ukraina sedan början på 90-talet och fått en demokrati som vill vara en normal stat i Europa måste ju anses vara en enormt maximerad investering i jämförelse!
Skulle vi kunna få en källa till ovanstående absurda påstående? (se fetstil). Och om du inte vet så har USA en ganska fet "United States intelligence budget", hur mycket pengar som som kommer från den källan (förutom de 5 miljarder dollarna) för iscensätta statskuppen i Kiev det vet vi inte. Du kanske vet och kan informera oss andra?
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-13 kl. 14:27.
2015-04-13, 16:32
  #8139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Skulle vi kunna få en källa till ovanstående absurda påstående? (se fetstil). Och om du inte vet så har USA en ganska fet "United States intelligence budget", hur mycket pengar som som kommer från den källan (förutom de 5 miljarder dollarna) för iscensätta statskuppen i Kiev det vet vi inte. Du kanske vet och kan informera oss andra?

Källorna från USA orkar jag inte leta efter men det finns gott om källor när det gäller svenskt statligt bistånd.

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/energi-och-ravaror/svenska-bistandet-som-gar-till-putins-karnkraft_8430088.svd

Citat:
Ryssland vägrar ta hand om sitt eget kärnavfall. Men samtidigt som statliga Vattenfall nu ska köpa kärnbränsle av Vladimir Putins nya favoritföretag, Rosatom, pumpar svenska skattebetalare in hundratals miljoner kronor i bistånd i den ryska kraftjätten vars omsättningsmål är 500 miljarder kronor.

Hundratals miljoner kronor...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=977486

Citat:
Ryssland fick förra året sammanlagt 453 miljoner kronor i bistånd från Sverige, det gör Ryssland till en av de största mottagarna av svenskt bistånd.

453 miljoner kronor i statligt bistånd betalades ut till Ryssland år 2005. Långt innan någon jävla konflikt i Ukraina ens fanns på bordet.

Min gissning är att stödet från USA är betydligt större och har varit det under många år.

Du kanske skall ta och skaffa dig lite allmänbildning istället för att tro att allt handlar om en konspiration?
2015-04-13, 17:14
  #8140
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Skulle vi kunna få en källa till ovanstående absurda påstående? (se fetstil). Och om du inte vet så har USA en ganska fet "United States intelligence budget", hur mycket pengar som som kommer från den källan (förutom de 5 miljarder dollarna) för iscensätta statskuppen i Kiev det vet vi inte. Du kanske vet och kan informera oss andra?
Bara för att du konstant ljuger hämningslöst så betyder det inte att andra gör det:
2,7 miljarder sedan Sovjets förfall till 2012. För att bekämpa bl a TBC, HIV mm (som ryssarna sin vana trogen misslyckats kapitalt med!)
http://worldnews.nbcnews.com/_news/2012/09/19/13956839-russia-tells-us-we-dont-want-your-aid-money?lite
Innan dess 760(!) Miljarder för att bekämpa Hitler (som USA generöst nog till största delen avskrev)
http://iipdigital.usembassy.gov/st/english/article/2010/05/20100518114619zjsredna0.3529736.html#axzz3XAZWQ800
Ska vi lägga till enorma mängder spannmål mm som Jänkarna snällt nog sålde till de förbannade råttorna i Sovjet!?
Lägg till alla miljarder som EU pumpat in i fascistdiktsturen!! Ett land som är så nedskiten i sin egen skit!!!
2015-04-13, 18:47
  #8141
Medlem
Perry, en känd amerikansk journalist, misstänker att Nuland försöker sänka Minsk2. Yats, som hon hjälpte till att utse, verkar göra just det. Nuland gillar inte alls Minsk och EU, som ni ser i artikeln, och hennes uppfattning om EU har vi hört förut. Den är inte tryckbar.

And, this week, the deal seems indeed to have been blown apart by Nuland’s hand-picked Prime Minister Yatsenyuk, who inserted a poison pill into the legislation to implement the Minsk-2 political settlement.

The Ukrainian parliament in Kiev added a clause that, in effect, requires the rebels to first surrender and let the Ukrainian government organize elections before a federalized structure is determined.

The Nuland-Kagan plan to sink Minsk-2

http://offguardian.org/2015/04/12/the-nuland-kagan-plan-to-sink-minsk-2/
**
2015-04-13, 18:54
  #8142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Bara för att du konstant ljuger hämningslöst så betyder det inte att andra gör det:
2,7 miljarder sedan Sovjets förfall till 2012. För att bekämpa bl a TBC, HIV mm (som ryssarna sin vana trogen misslyckats kapitalt med!)
http://worldnews.nbcnews.com/_news/2012/09/19/13956839-russia-tells-us-we-dont-want-your-aid-money?lite
Innan dess 760(!) Miljarder för att bekämpa Hitler (som USA generöst nog till största delen avskrev)
http://iipdigital.usembassy.gov/st/english/article/2010/05/20100518114619zjsredna0.3529736.html#axzz3XAZWQ800
Ska vi lägga till enorma mängder spannmål mm som Jänkarna snällt nog sålde till de förbannade råttorna i Sovjet!?
Lägg till alla miljarder som EU pumpat in i fascistdiktsturen!! Ett land som är så nedskiten i sin egen skit!!!

Så egentligen hade du inte så mycket att redovisa gällande amerikanskt bistånd till Sovjet/Ryssland; Vi hade 2,7miljarder döllar till Ryssland under tjugo år vilket ledde till att Ryssland slängde ut den federala amerikanska bistånd organisationen USAID, dvs det var ett icke önskvärt bistånd räknat från mottagarlandet som bland annat användes tiil att skapa kaos i Ryssland.
Sen hade vi "lend and lease" programmet, som berörde ganska många länder. Jag undrar hur mycket vi skall värdera i dollar sovjets insats för att befria Ukraina och Europa från Nazisterna under andra världskriget? Var den insatsen värd några tusen miljarder dollar eller mera, kanske?
Så det blev inte så mycker från dig, som vanligt.
2015-04-13, 19:03
  #8143
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Så egentligen hade du inte så mycket att redovisa gällande amerikanskt bistånd till Sovjet/Ryssland; Vi hade 2,7miljarder döllar till Ryssland under tjugo år vilket ledde till att Ryssland slängde ut den federala amerikanska bistånd organisationen USAID, dvs det var ett icke önskvärt bistånd räknat från mottagarlandet som bland annat användes tiil att skapa kaos i Ryssland.
Sen hade vi "lend and lease" programmet, som berörde ganska många länder. Jag undrar hur mycket vi skall värdera i dollar sovjets insats för att befria Ukraina och Europa från Nazisterna under andra världskriget? Var den insatsen värd några tusen miljarder dollar eller mera, kanske?
Så det blev inte så mycker från dig, som vanligt.
Som vanligt våldför du dig på sanningen med egna alternativa påhitt.
De enda som skapar kaos i Ryssland är ryssar. De skapar kaos f.ö. överallt de dyker upp. Det är bekvämt att skylla på andra när bistånd till sjukvård istället rinner rakt ner i mafiapolitikernas fickor. Självklart är det ren ondska USA haft i åtanke när de gett nästan tre miljarder till Ryssland:
"... USAID had worked over the years with the Russian government to “fight AIDS there, fight tuberculosis, help orphans, help the disabled, combat trafficking, support Russian programs in the environmental area, wildlife protection.”

Berätta vilka länder tog del av Lend Lease förutom Sovjet? Vilka summor fick de? Gör det de 700M$ till mindre värda?

Jag kan svara dig att för min del och för miljoner andra så gjorde USA fel som stöttade en regim som i slutändan var långt farligare och mer mordisk än Nazisterna.

Hitler hade gärna fått härja färdigt på östfronten. Det kan ge dig fan på att jag tycker. Sen hade han fått stoppats.
__________________
Senast redigerad av ForumApache 2015-04-13 kl. 19:10.
2015-04-13, 19:16
  #8144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
men - din ynkliga lilla lögnare - kan du inte ge ett verkligt bevis på att svoboda eller högra sektorn är nazister? borde väl vara hur enkelt som helst att ta fram partiprogram eller nationalsocialistiska uttalanden från deras ledare den senaste tiden?

Det hävdas att det inte finns fascism i Ukraina och det är inte sant, det är en farlig reflexmässig förnekelse, och folk behöver veta. Ett socialnationalistiskt parti är släkt med ett nationalsocialistiskt (nazistiskt). Här får du veta mer om ledarna. Jag har bara skrapat på ytan.

Om Andriy Parubiy, gammal socialnationalist och nu vice talman i Rada:

In 1991 he founded the Social-National Party of Ukraine together with Oleh Tyahnybok;[8] the party combined radical nationalism and some neo-Nazi features (by its name and the "Wolfsangel"-like sign)

In February 2010 Parubiy asked the European Parliament to reconsider its negative reaction to former Ukrainian President Victor Yushchenko's decision to award Stepan Bandera, the leader of the Organization of Ukrainian Nationalists, the title of Hero of Ukraine.[13]

As Secretary of the National Security and Defense Council, Parubiy oversaw the "anti–terrorist" operation against pro-Russian separatists in eastern Ukraine.[19]

http://en.wikipedia.org/wiki/Andriy_Parubiy

--

Om Tyahnybok, ledare för Svoboda (Frihet):

In October 1991 Tyahnybok became a member of the Social-National Party of Ukraine.

In the majority of his motions, he opposed the introduction of the Russian language as the second official state language; proposed recognition of the fighting role of the Organization of Ukrainian Nationalists and Ukrainian Insurgent Army during World War II; called for the lustration (regulation of political involvement) of former communist officials, security service officers and undercover agents; and demanded the prohibition of communist ideology.

Han slängdes ut från ett annat parti, vårt Ukraina, efter att ha sagt:

[You are the ones] that the Moscow-Jewish mafia ruling Ukraine fears most"[13]

Tyahnybok stated in 2012 "this speech is relevant even today" and "All I said then, I can also repeat now"

In April 2005, Tyahnybok (ledare för Svoboda) co-signed an open letter to President Yushchenko calling for a parliamentary investigation into the "criminal activities of organized Jewry in Ukraine.

In June 2013, Tyahnybok and another Svoboda Party leader were barred from entering the U.S. for their open anti-Semitism, according to the Kiev-based newspaper Sevodnya.

http://en.wikipedia.org/wiki/Oleh_Tyahnybok

--

Om Dmytro_Yarosh, ledare för Högra Sektorn:

In 1994, he joined the Tryzub (en sorts treudd med rötter i vikingatiden eller i den tidiga ortodoxa kyrkan) organization which he has led since 2005.

During the Euromaidan protests in the early 2014, Tryzub became the core of the newly founded Right Sector, a coalition of right-wing nationalists.

Yarosh calls himself a follower of Stepan Bandera

Yarosh has denied allegations of anti-Semitism, but in a book he wrote "I wonder how it came to pass that most of the billionaires in Ukraine are Jews?"[20]

http://en.wikipedia.org/wiki/Dmytro_Yarosh

--

The Social-National Party of Ukraine (Ukrainian: Соціал-національна партія України) (SNPU) was a far right party in Ukraine that would later become Svoboda. The party combined radical nationalism and neo-Nazi features.[4]

According to Der Spiegel the "Social-National Party" title was an "intentional reference to Adolf Hitler's National Socialist party

http://en.wikipedia.org/wiki/Social-National_Party_of_Ukraine
2015-04-13, 19:42
  #8145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Som vanligt våldför du dig på sanningen med egna alternativa påhitt.
De enda som skapar kaos i Ryssland är ryssar. De skapar kaos f.ö. överallt de dyker upp. Det är bekvämt att skylla på andra när bistånd till sjukvård istället rinner rakt ner i mafiapolitikernas fickor. Självklart är det ren ondska USA haft i åtanke när de gett nästan tre miljarder till Ryssland:
"... USAID had worked over the years with the Russian government to “fight AIDS there, fight tuberculosis, help orphans, help the disabled, combat trafficking, support Russian programs in the environmental area, wildlife protection.”

Berätta vilka länder tog del av Lend Lease förutom Sovjet? Vilka summor fick de? Gör det de 700M$ till mindre värda?

Jag kan svara dig att för min del och för miljoner andra så gjorde USA fel som stöttade en regim som i slutändan var långt farligare och mer mordisk än Nazisterna.

Hitler hade gärna fått härja färdigt på östfronten. Det kan ge dig fan på att jag tycker. Sen hade han fått stoppats.
Ja det måste kännas jobbigt för dig att många av de ryska judarna överlevde kriget, tack vare Sovjets krigsinsats och att inte fler ryssar, ukrainare och andra folkslag mördades av nazisterna.

Du skrev "
"Hitler hade gärna fått härja färdigt på östfronten. Det kan ge dig fan på att jag tycker. Sen hade han fått stoppats. "
Det citat säger väl allt om dig. Jag avstår från vidare kommentarer!.

Om du undrar över Lend och leese programmet så finns det mycket fakta att hämta från Wikin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease

Min slutkommentar.
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-13 kl. 19:52.
2015-04-13, 19:42
  #8146
Medlem
Kiev har att räkna med inte bara nya "Normandy four"-möten om svåra Minsk2, utan också med en ändrad EU-attityd, som jag förstår det och har rapporterat. Belgiens utrikesminister sänder ännu en stark Europa-signal och det tror jag inte att han kan göra utan EU-stöd. Han flörtar med Ryssland och vi kan ju ana hur det tas emot i Kiev och Washington. Jag undrar vad Poroshenko konfronteras med under mötet. Om EU vill reparera relationerna med Ryssland, så berör det mycket gränslandet Ukraina. Landet på gränsen, landet vid stupet där allt tar slut, enligt min mening, om ingenting klokt görs omedelbart och vi får fred i Europa. Den som inte förstår vad jag menar, behöver veta att "krai" är ett slaviskt ord med lite olika betydelse på olika språk, bl.a. gräns. Ungefär som vi förr i Sverige sade mark eller veden/mården (Finnveden, Kolmården, skogen) om gräns. Det är lätt att tänka att Ukraina har eskatologisk betydelse och det har skrämt många.

Europe is ready to build new relations with Russia, Belgian Foreign Minister Didier Reynders said Thursday after talks with his Russian counterpart Sergei Lavrov in Moscow:

“We are ready to build new relations in short-term and long-term periods do tackle crises.”

Europe Ready to Build New Relations With Russia – Belgian Foreign Minister

http://en.voicesevas.ru/news/4133-europe-ready-to-build-new-relations-with-russia-belgian-foreign-minister.html
2015-04-13, 20:19
  #8147
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Ja det måste kännas jobbigt för dig att många av de ryska judarna överlevde kriget, tack vare Sovjets krigsinsats och att inte fler ryssar, ukrainare och andra folkslag mördades av nazisterna.

Du skrev "
"Hitler hade gärna fått härja färdigt på östfronten. Det kan ge dig fan på att jag tycker. Sen hade han fått stoppats. "
Det citat säger väl allt om dig. Jag avstår från vidare kommentarer!.

Om du undrar över Lend och leese programmet så finns det mycket fakta att hämta från Wikin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease

Min slutkommentar.
De ryska judarna dödade Stalin så gärna själv i de ryska pogromerna före, under och efter andra världskriget. Miljoner tog han död på. Kreml ser inga problem med att döda Ukrainare, vare sig de är judar, muslimer eller ortodoxa. Det har ingen betydelse om de har rysk börd heller. Angreppet är inte ideologiskt på så vis förutom att Kreml drivs av sin fascistiska agenda. Judarna i Kreml är många, muslimerna i Moskva är flera miljoner. Nej, det är maffian i Kremls geopolitiska drömmar som driver mördandet av ukrainare.
2015-04-13, 20:24
  #8148
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Europe is ready to build new relations with Russia, Belgian Foreign Minister Didier Reynders said Thursday after talks with his Russian counterpart Sergei Lavrov in Moscow:

“We are ready to build new relations in short-term and long-term periods do tackle crises.”

Europe Ready to Build New Relations With Russia – Belgian Foreign Minister

http://en.voicesevas.ru/news/4133-europe-ready-to-build-new-relations-with-russia-belgian-foreign-minister.html
Jag var tvungen att kapa bort en massa skit från ditt inlägg. vad gäller Belgiens utrikesminister så "glömde" du att notera dessa rader:
Citat:
While emphasizing the principle of the territorial integrity of Ukraine, Didier Reynders highlighted the assets the Council of Europe has to reinforce the Minsk process: expertise of the Venice Commission for the quality of the texts on constitutional reform, support of the Committee of Ministers for the 'Normandy format' and for the Trilateral Contact Group, roadmap of the Congress of Local and Regional Authorities, monitoring visits in the Donbass and Crimea by the Commissioner for Human Rights, the Rapporteur of the Parliamentary Assembly, the Committee for the Prevention of Torture and the Advisory Committee for the Protection of National Minorities.

The Minister insisted on the respect for humanitarian law and human rights in the regions of Crimea and the Donbass in Ukraine, Transnistria in Moldova, Abkhazia and South Ossetia in Georgia. Regarding the situation of Nadia Savchenko, Didier Reynders received assurances from his Russian counterpart about the conditions of her detention and her health. He pleaded for the release of all prisoners related to the conflict in Ukraine. Regarding fundamental freedoms in the Russian Federation, the two ministers exchanged views on the 'Law on foreign agents'. Didier Reynders once more defended the role of civil society.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in