2015-04-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Så länge de finns inom partiet är det ingen fara. Faran är om de blir utsparkade och en stor del av partimedlemmarna då tycker att det är bättre att lämna partiet och eventuellt starta ett nytt.

De kan också tänkas kuppa ut sittande ledning....men det kanske heller inte är någon fara?
Citera
2015-04-13, 18:02
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Vilka jävla kålsupare Kasselstrand och Hahne är som samarbetat med EXPO.

http://nyheteridag.se/dokumentet-avslojar-sdu-ledningen-allierad-med-expo-mot-sverigedemokraternas-partiledning/

MEN det mest anmärkningsvärda är hur EXPO försökt förstöra SD genom att skapa konflikt, genom att försöka skada SD och låte det mer extrema SDU växa i kraft så de interna konflikterna ska slå ut partiet, en skada som de nästan lyckats med. Är det verkligen detta EXPO ska hålla på med som får skattemedel och bjuds in av public service som SVT och SR??
Citera
2015-04-13, 18:08
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är väl inte du som fått kicken?

Nej, det är inte jag. Inte idag i alla fall. Imorgon är det förstås en helt ny dag.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vilka är det som fått gå? Stämmer det som Frick säger att de som fått gå läckt åt honom? Verkar konstigt att moderpartiet stänger av folk som läcker å deras vägnar.

Jag får tyvärr inte prata om omständigheterna kring detta pga order från arbetsgivaren. Det spelar nog ingen roll. Jag är säker på att information om detta dyker upp snart i alla fall.
Citera
2015-04-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Vilka jävla kålsupare Kasselstrand och Hahne är som samarbetat med EXPO.

http://nyheteridag.se/dokumentet-avslojar-sdu-ledningen-allierad-med-expo-mot-sverigedemokraternas-partiledning/

MEN det mest anmärkningsvärda är hur EXPO försökt förstöra SD genom att skapa konflikt, genom att försöka skada SD och låte det mer extrema SDU växa i kraft så de interna konflikterna ska slå ut partiet, en skada som de nästan lyckats med. Är det verkligen detta EXPO ska hålla på med som får skattemedel och bjuds in av public service som SVT och SR??

Det är ju inte säkert att det är ett organiserat samarbete...troligen inte...men det är påfallande att Expo låtit SDU's företrädare kommit lindrigt undan jämfört med moderpartiets. Och det är slugt gjort av Expo. Om man kan destabilisera moderpartiet öppnas möjligheten för radikalare SDU'are att komma in och utmana ledningen.......och det är ju godis för expo. Sannolikt har expo tyckt att SD varit litet för vattenkammat och ofarligt på sistone.
Fiendens fiende är min vän, heter det ju! detta ska bli intressant att följa.
Citera
2015-04-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vilka är det som fått gå? Stämmer det som Frick säger att de som fått gå läckt åt honom? Verkar konstigt att moderpartiet stänger av folk som läcker å deras vägnar.

Nej, det är inte troligt, det är andra läckor det handlar om.
Citera
2015-04-13, 18:13
Medlem
Håller SDU på att försöka splittra SD? Om de vill gå länge ut till höger får de väl hoppa av SD och söka sig någon annan stans.
Jag tror att många som röstade på SD i valet gjorde det för att protestera mot de övriga partiernas brist på insikt. Man var trött på valfläsk och tänkte att det var dags att röra om lite i grytan.
Sedan när partierna vägrar att diskutera med SD och till sist inför DÖ så känner man att måttet ät rågat. Partierna gör riksdagen till en odemokratisk lekstuga och S tar in ministrar från ett lilleputtparti som MP med folksam har varit medlemmar i ett par dagar och lurar sig hårt mot lika små kommunister i V. Två små ytterlighetspartier får oproportionerligt stor makt.
Till detta kommer tjatet om att man inte pratar med ett parti som SD då de säger sig rösta emot varje budgetförslag som regeringen än lägger fram om inte SD får dom man vill. Samtidigt röstar ju varken V eller MP igenom budgeten om inte de får sin vilja igenom. Var ligger skillnaden?
Den dag som SD går ett steg längre till höger och öppet pratar om att "rensa ut drägget" och "skicka tillbaka alla äckliga begrep till sina hyddor i Afrika då kommer den stora massan av de 13% dom röstade på dom att överge dom.
Fattar inte de brunskjortade och de i SDU att den enda vägen att gå är genom en demokratisk dörr där vi faktiskt måste acceptera alla andra människor var de än kommer ifrån. Att vi måste göra det utifrån vad Sverige klarar av är en självklarhet och det är det jobbet som partiet arbetar med just nu som det verkar.
Det måste bli ett slut på allt snack om negrer, babbar, tattare och sånt. Det leder ingenstans förutom mot partiets undergång. Att personer, unga som gamla, drar upp än det ena än det andra i media är bara tragiskt. Som bortskämda barn som inte får som dom vill.
Citera
Medlem
NyheterIdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej, det är inte troligt, det är andra läckor det handlar om.

Korrekt, det har ingenting med oss att göra. För de som inte insåg det uppenbara skämtet, nu vet ni.
Det kommer säkert ut information med tiden om vad det här handlat om.

Vi jobbar vidare mot nya artiklar! The show must go on, eller nått...

/Chang
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det är ju inte säkert att det är ett organiserat samarbete...troligen inte...men det är påfallande att Expo låtit SDU's företrädare kommit lindrigt undan jämfört med moderpartiets. Och det är slugt gjort av Expo. Om man kan destabilisera moderpartiet öppnas möjligheten för radikalare SDU'are att komma in och utmana ledningen.......och det är ju godis för expo. Sannolikt har expo tyckt att SD varit litet för vattenkammat och ofarligt på sistone.
Fiendens fiende är min vän, heter det ju! detta ska bli intressant att följa.

EXPO blir ju existensberättigande genom att göra SD mer radikala och försöka få de mer radikala i SDU att ta över SD, tänk det handlar om EXPOs överlevnad. Liknande har hänt med EXPOs motsvarighet i Norge som till och med gick så långt att de skapade egna radikala grupper så de skulle få mer jobb.

Kolla nu, de får massivt med pengar av staten och mycket mediautrymme av public service SVT och SR.
Citera
2015-04-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Partiledningen har samarbetar med Expo under flera år. Kasselstrand och Hahne har inte samarbetat med Expo. Du är en förståndshandikappad grindvakt som inte kommer lyckas övertyga någon som är normalbegåvad.

Nej...men jag undrar om inte expo använt Hahne och Kasselstrand som nyttiga idioter..även om dessa inte alls varit medvetna om det.
JAg gissar att expo har massvis med info om dessa herrar, men har valt att inte publicera det! I stället låter man Hahne och Kasselstrand utmana partiledningen...betänk dagens artikel som expo publicerade.
Om partiledningen faller är det troligt att Hahne och Kasselstrand får framskjutna positioner! Gissa tre gånger vad Expo gör då!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag förstår inte heller det sensationella. Kasselstrand är nöjd med, att de kallas för "uppstickare" av Expo. Han kopplar det till festandet på Grand och Hahne instämmer. Jaha? Det kanske stämmer ... eller det kanske inte stämmer, att festandet på Grand bidrog till, att Expo kallar dem för "uppstickare". Och??

Instämmer i dina frågor:

Vad bygger rubriken på? På vilket sätt är Kasselstrand/Hahne allierade med Expo?

Fast frågan är väl varför in i helvete någon inom vare sig SD eller SDU har kontakt med och t.o.m. festar med Expo? Det är ju som om Gandalf, Aragorn, Frodo och de andra skulle festa med nazgûlerna på nån sjaskig orch-nattklubb i mörkaste Mordor. Vad fan liksom?
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Dem letar syndabockar i alla hörn och kanter nu. Panik och paranoia helt enkelt.

Jag tänkte först att det skulle vara lite bråk, rubriker ett par dagar, någon utesluten SDU-syndabock med allt för tydliga drag av lägerkommendant när kvasten går och (parti) piskan viner och sen samlas man och reder ut det här samt går vidare.

Nu är jag inte så säker längre. Avstängda/sparkade tjänstemän, knivar i ryggen inför öppen ridå. Massläckor till media från interna källor med egna agendor.

Det verkar snarare som om saker eskalerat utom kontroll och partiet håller på att slita sig självt i stycken nu när den egna försörjningen och positionen i partiet står på spel på allvar för en hel del SD-folk.
Citera
2015-04-13, 18:16
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Låter helt sjukt.

Har faktiskt slagits av hur "snälla" EXPO varit mot SDU, men vad skulle EXPOs motiv vara?

Kanske att få in dessa i partiets ledning för att således skrämma bort potentiella väljare? Bara en teori jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in