2015-04-13, 16:59
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tycker du att rubriken stämmer med verkligheten eller håller du med mig om att den är synnerligen usel?

"Bara på Nyheter Idag" - Man förstår varför när man läser smörjan...
Citera
2015-04-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
"Sjukt"??. För några timmar sen skulle du har skrivit att hela fraktionsstriden berodde på en "högerextremist"-komplott och partiledningen samarbetade med "goda", "demokratiska" Expo för att avslöja de hemska "högerextremisterna".

Frågan är väl varför man går på barrunda med expo alla människor.

Mycket bra fråga...Hahnen och Kasslern kanske fick gratis sprit.....eller också fick de fagra löften...nu är det läge att tänka utanför boxen.
Citera
2015-04-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Tydligen var de redan på plats när 100 journalister råkade stövla in pga att stora journalistpriset skulle delas ut. En (o)lycklig slump m a o.

Helt klart är det sannolkit en slump. Men...mailkorrespondansen efteråt är inte en slump.
Citera
2015-04-13, 17:03
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Om MK redan då misstänkte nåt......om jag förstått det rätt så var MK's kontaktförsök senare i tid än den underbara och blöta natten på Grand. En bild börjar klarna. Hade partiledningen redan då sett dessa mail, rentav? Detta kan förklara hur saker utvecklat sig. Fiskade möjligen MK efter kontaker melan SDU'are och enskilda expo-medlemmar?

Mycket möjligt att han gjorde, grabben är rätt paranoid av sig. Nu vet man nu inte hela sanningen bakom denna nyhet så det blir väl att avvakta och se vad som är sant och inte sant.
Citera
2015-04-13, 17:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Helt klart är det sannolkit en slump. Men...mailkorrespondansen efteråt är inte en slump.

Mailkonversationen är okontroversiell. Kasselstrand har noterat att Expo skriver om SDU-falangen på ett sätt som han uppfattar som nyanserat och berättar om detta för Hahne. Båda kopplar det hela till festandet på Grand och anser sig ha lyckats övertyga Expo om hur det verkligen ligger till med saker och ting. Jag undrar fortfarande vad rubriken bygger på. Hur kommer partiledningen in i bilden? På vilket sätt är Kasselstrand/Hahne allierade med Expo?
Citera
2015-04-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Mycket möjligt att han gjorde, grabben är rätt paranoid av sig. Nu vet man nu inte hela sanningen bakom denna nyhet så det blir väl att avvakta och se vad som är sant och inte sant.

En tanke som slår mig....om Expo har försökt underminera partistyrelsen via SDU och MK börjat fatta detta....så förklarar det varför han blivit så jälvla paranoid.
Det kan också varit detta som Åkesson har fått tampas med som bränt ut honom..fiender i de egna leden som är allierade med en yttre fiende.......det kan göra vem som helst sömnlös och utmattad.
Citera
2015-04-13, 17:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
En tanke som slår mig....om Expo har försökt underminera partistyrelsen via SDU och MK börjat fatta detta....så förklarar det varför han blivit så jälvla paranoid.
Det kan också varit detta som Åkesson har fått tampas med som bränt ut honom..fiender i de egna leden som är allierade med en yttre fiende.......det kan göra vem som helst sömnlös och utmattad.

Så Expo och SDU har, i något slags ohelig allians, bränt ut Åkesson och gjort Karlsson paranoid? Du är en idiot.
Citera
2015-04-13, 17:16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Mailkonversationen är okontroversiell. Kasselstrand har noterat att Expo skriver om SDU-falangen på ett sätt som han uppfattar som nyanserat och berättar om detta för Hahne. Båda kopplar det hela till festandet på Grand och anser sig ha lyckats övertyga Expo om hur det verkligen ligger till med saker och ting. Jag undrar fortfarande vad rubriken bygger på. Hur kommer partiledningen in i bilden? På vilket sätt är Kasselstrand/Hahne allierade med Expo?

Jag förstår inte heller det sensationella. Kasselstrand är nöjd med, att de kallas för "uppstickare" av Expo. Han kopplar det till festandet på Grand och Hahne instämmer. Jaha? Det kanske stämmer ... eller det kanske inte stämmer, att festandet på Grand bidrog till, att Expo kallar dem för "uppstickare". Och??

Instämmer i dina frågor:

Vad bygger rubriken på? På vilket sätt är Kasselstrand/Hahne allierade med Expo?
Citera
2015-04-13, 17:19
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag förstår inte heller det sensationella. Kasselstrand är nöjd med, att de kallas för "uppstickare" av Expo. Han kopplar det till festandet på Grand och Hahne instämmer. Jaha? Det kanske stämmer ... eller det kanske inte stämmer, att festandet på Grand bidrog till, att Expo kallar dem för "uppstickare". Och??

Instämmer i dina frågor:

Vad bygger rubriken på? På vilket sätt är Kasselstrand/Hahne allierade med Expo?

Sen pratar vissa att man gör en höna av en fjäder. Här gör man en ett helt hönshus av en kväll på Grand.
Citera
2015-04-13, 17:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Instämmer i dina frågor:

Och så klart den mest intressanta frågan: Hur i helskotta har Chang Frick fått tillgång till dessa mejl?
Citera
2015-04-13, 17:37
Medlem
donthackmes avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20619847.ab

"Bekräftas av SD
Nu kan Aftonbladet avslöja att kaoset fortsätter. I dag har två tjänstemän, vara en chef, stängts av från sina jobb. Orsaken från partiledningens håll är att de ska ha läckt information till media under den pågående striden i partiet.
– Jag kan bekräfta att två tjänstemän har arbetsbefriats tills vidare. Skälet är att förtroende saknas och detta är bland annat en följd av den senaste tidens läckor till media. Under tiden vi tittar närmare på detta har personerna inte längre tillgång till arbetsplatsen, säger SD:s presschef"

Sekten är i farten med mera utrensningar.
Senast redigerad av donthackme 2015-04-13 kl. 17:39.
Citera
2015-04-13, 17:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Och så klart den mest intressanta frågan: Hur i helskotta har Chang Frick fått tillgång till dessa mejl?

I två av de tre mejlen (event i alla tre) så är det maskerat vem/vilka som fått kopior. Den (eller de) vars namn är maskerat/maskerade kanske har gett mejlen till Chang Frick... eller det kanske var Chang Frick som fick en kopia?

EDIT

En eller båda av de avstängda tjänstemännen kanske fick - och förmedlade - kopior av mejlen till Chang Frick?

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20619847.ab
Senast redigerad av Meiji 2015-04-13 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in