2015-04-13, 17:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
I två av de tre mejlen (event i alla tre) så är det maskerat vem/vilka som fått kopior. Den (eller de) vars namn är maskerat/maskerade kanske har gett mejlen till Chang Frick... eller det kanske var Chang Frick som fick en kopia?

Jag tror inte det varit maskerat om det varit Frick.
Citera
2015-04-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20619847.ab

"Bekräftas av SD
Nu kan Aftonbladet avslöja att kaoset fortsätter. I dag har två tjänstemän, vara en chef, stängts av från sina jobb. Orsaken från partiledningens håll är att de ska ha läckt information till media under den pågående striden i partiet.
– Jag kan bekräfta att två tjänstemän har arbetsbefriats tills vidare. Skälet är att förtroende saknas och detta är bland annat en följd av den senaste tidens läckor till media. Under tiden vi tittar närmare på detta har personerna inte längre tillgång till arbetsplatsen, säger SD:s presschef"

Sekten är i farten med mera utrensningar.

Fast det där är som det ska. Om nån som arbetar på partikansliet läcker info till media så ska de väck. Det är en helt annan grej.
Citera
2015-04-13, 17:51
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tror inte det varit maskerat om det varit Frick.

Jag tror också, att det nog är mindre sannolikt - se min EDIT. Jag inkluderade Chang Frick som en möjlighet, eftersom det inte var helt uteslutet.
Citera
2015-04-13, 17:53
Medlem
Baertlings avatar
En reflektion är att SD verkar använda sig av Aftonbladet för sina läckor, medan SDU föredrar Expressen. Sant, eller slump?
Citera
Medlem
NyheterIdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Förlåt, men förstår jag det rätt i att du – som tronar med signaturen "Du har alltid rätt att kräva källskydd!" – här röjer dina källor?

Ja, om jag var seriös med den posten så hade du haft helt rätt... Apropå ämnet om det Aftonbladet skriver så är det inte omöjligt att vi snart kan presentera lite omständigheter i sakfrågan, med lite flyt.

/Chang
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Mailkonversationen är okontroversiell. Kasselstrand har noterat att Expo skriver om SDU-falangen på ett sätt som han uppfattar som nyanserat och berättar om detta för Hahne. Båda kopplar det hela till festandet på Grand och anser sig ha lyckats övertyga Expo om hur det verkligen ligger till med saker och ting. Jag undrar fortfarande vad rubriken bygger på. Hur kommer partiledningen in i bilden? På vilket sätt är Kasselstrand/Hahne allierade med Expo?

My bad.
Mailen var endast mellan Hahne och Kasselstrand, ser jag nu!
Jag fick först intrycket att expo var inblandat i mailväxlingen! Expomailet i artikeln verkar inte alls ha med den våta natten på grand att göra.
Citera
2015-04-13, 17:54
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så personer som kan splittra ett parti ska man låta hållas?
Så länge de finns inom partiet är det ingen fara. Faran är om de blir utsparkade och en stor del av partimedlemmarna då tycker att det är bättre att lämna partiet och eventuellt starta ett nytt.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Det kommer säkert att komma ut snart det också.
Vilka är det som fått gå? Stämmer det som Frick säger att de som fått gå läckt åt honom? Verkar konstigt att moderpartiet stänger av folk som läcker å deras vägnar.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
En reflektion är att SD verkar använda sig av Aftonbladet för sina läckor, medan SDU föredrar Expressen. Sant, eller slump?

SD verkar främst använda sig av Nyheter Idag nuförtiden.
Citera
2015-04-13, 17:55
Medlem
Menveds avatar
Erik Almqvist i svar till Robert Stenkvist:
Citat:
Erik Almqvist
@robertstenkvist
Jag (likt fler SD:are) har druckit öl m Expo, V- och FP- politiker osv.

Förbud mot samröre med oliktänkande = sekterism.
Citera
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyheterIdag
På grund av en viss grej som nämns av Aftonbladet jobbar redaktionen på Nyheter Idag efter att hitta nya läckor i SD. Om du har komprometterande material du sitter på, vänligen skicka PM.

"Jag jobbar med att hitta läckor, skicka komprometterande material till mig, jag lovar att inte avslöja din identitet"..låter motsägelsefull och snurrigt värre. Om man som SD:are skickar komprometterande uppgifter om partiledningen till transvestiten Chang så blir man givetvis outad och utesluten.
Senast redigerad av gavlip 2015-04-13 kl. 18:11.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vilka är det som fått gå? Stämmer det som Frick säger att de som fått gå läckt åt honom? Verkar konstigt att moderpartiet stänger av folk som läcker å deras vägnar.

Jag tror att det rör sig om uppgiftslämnarna till den här artikeln: http://www.dn.se/nyheter/politik/splittringen-har-natt-sds-hogsta-ledning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in