Citat:
95% av väljarna skiter fullständigt i intern partikultur. Varför skulle detta vara intressant för en väljare? Jag skiter i hur föreståndare för ICA-butiken behandlar sin personal, det intressanta för mig är vilka varor han säljer och till vilket pris.
I synnerhet för ett nystartat parti är det viktigt att nischa sig! Ett nystartat parti behöver rekrytera (läs stjäla) väljare från befintliga partier. Det dyker inte upp ett antal väljare bara för att det dyker upp ett parti. Således måste partiet bestämma sig för vilja väljare det vill rekrytera.
Att starta ett parti och bara hoppas på det bästa är naivt.
I synnerhet för ett nystartat parti är det viktigt att nischa sig! Ett nystartat parti behöver rekrytera (läs stjäla) väljare från befintliga partier. Det dyker inte upp ett antal väljare bara för att det dyker upp ett parti. Således måste partiet bestämma sig för vilja väljare det vill rekrytera.
Att starta ett parti och bara hoppas på det bästa är naivt.
Citat:
Det är intressant för väljaren därför att i flera år har jag hört att SD inte är ett demokratiskt parti, och nu måste jag till viss del ge dem rätt som sagt så. Jag är inte heller intresserad av att stödja korvhandlare som lovar att leverera samma gamla tråkiga korv, fast med sunkigare villkor.
Att nischa sig betyder för övrigt motsatsen till att försöka tränga in i samma nisch där 6 andra redan står.
Att kompetens ska premieras framför längden på partiboken, det är precis därför man inte ska sabotera sin återväxt och fula ut unga talanger.