Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Är alla här i tråden övertygade om att SD/SDU-debaklet gynnar SD i opinionen? Själv kan jag gissa att innan konflikterna som SD-ledningen har med SDU och nu också SD-tjänstemännen har planat ut att andelen osäkra ökar i OU.
Om du minns perioden när Juholt "styrde" S. Det var samma, om inte värre turbulens, inom S denna tid, än vad SD genomgår just nu.
När detta var över, är det knappt någon som minns det. Opinionen dalade tillfälligt för S under denna tid, men hade samma stöd som innan efter allt lagt sig. Exakt samma sak kommer det att bli denna gång med SD. Speciellt när det är 3,5år till nästa val. Däremot kan mycket väl tänka mig att Aftonbladet kommer att damma av denna nyhet när det drar ihop sig till val2018 - vilket kommer resultera i än mer sympatiröster till SD.
Det SD genomgår just nu, är en partikris. Men enligt mig långt ifrån samma kris som S genomgick, när Sahlin och Juholt skapade ordentlig oreda inom S. SD kan ev. förlora några bas-väljare, men nettovinsten, med att tona ned partiet, gynnar dem.