Citat:
Ursprungligen postat av
Baertling
Marika Formgren har under flera års tid varit ett ljus i mörkret bland journalister, och hon fortsätter att leverera. Att Kejsaren är naken borde nu framstå som helt uppenbart även för det fåtal lojalister som med argument om att icke-demokrati är att föredra inom partiet, och att uteslutningar bör göras utan någon som helst rättssäkerhet bara de gynnar partiledningen mm.
Eller lojalister förresten, känns snarare som om att några enstaka personer här driver personliga vendettor snarare än välgrundade argumentationsutbyten baserade på åtminstone ett uns av förnuft.
Framför allt två "lojalister" är väldigt aktiva i tråden. Det känns som de är närmare ledningen är vad de vill ge sken av. Jag ser mig själv som en lagom nykter (fd?) SD-väljare. Jag har inget att vinna på att ta endera parti. Min spontana känsla har snarare förstärkts under de här dagarna och i mina subjektiva ögon bland de mest sansade och välskrivna inläggen verkar uppfattningen vara densamma.
Att SD-ledningen dessutom är i ytterligare en allvarligt infekterad konflikt med sina tjänstemän tycker jag förstärker känslan av att det är något som inte är helt friskt med Karlsson och Jomshof, tyvärr. Jag kan förstå att man vill besätta positionerna närmst sig med trogna vänner som man vet man kan lita på i alla väder, JFK hade Bobby tex, men det får inte gå så långt att det kryllar av familjemedlemmar som driver partiet.
Antagligen slutar det här inte den 27:e utan det här blir sannolikt en följetong av något slag. Det är ofta en katastrof när nära förtrogna blir bittra fiender och i SDs fall kan det bli undergången.