2015-04-13, 05:12
Medlem
8711s avatar
Nytt uttalande från Gustav Kasselstrand!

https://www.youtube.com/watch?v=9_7x9VICDuM

Väl talat Gustav!
Citera
2015-04-13, 08:02
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Marika Formgren sågar SDs agerande och skriver om hyckleriet hos SD-ledningen.

Läs resten här:

http://www.marikaformgren.se/#post69

Mycket bra artikel av Formgren. Karlsson-påhejarna i tråden som försöker utmåla Kasselstrand som någon slags fradgetuggande nazist som skrämmer väljare, bör fundera över följande omdöme av Formgren, som alltså är borgerlig ledarskribent och skriver i bland annat Axess och Neo:

Citat:
Jag känner inte Gustav Kasselstrand, William Hahne, Jan Olof Bengtsson eller någon annan av de 30-talet Sverigedemokrater som just nu utreds för uteslutning. Jag vet inte vad de innerst inne tänker om politiken, lika litet som jag vet det om Mattias Karlsson, Jimmie Åkesson eller för den delen Fredrik Reinfeldt eller Stefan Löfven. Men när jag har läst på Bengtssons blogg har jag aldrig fått intrycket av en radikal neofascist. När jag, före uteslutningsaffären, såg Kasselstrand debattera eller hålla tal i tv såg jag bara en engagerad ungdomspolitiker företräda sitt parti.
Citera
2015-04-13, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Mycket bra artikel av Formgren. Karlsson-påhejarna i tråden som försöker utmåla Kasselstrand som någon slags fradgetuggande nazist som skrämmer väljare, bör fundera över följande omdöme av Formgren, som alltså är borgerlig ledarskribent och skriver i bland annat Axess och Neo:
Det handlar fortfarande inte om deras personliga åsikter utan om uppträdande och omdöme. Formgren verkar ha lite koll hur Kasselstrands agerat under lång tid. För den hör striden handlar mindre om Hahne och mer om Kasselstrands. Marika är dock en klok klok skribent normalt sett, så ett viktigt inlägg är det. Inte söker på att hon är rätt ute här dock.
Citera
2015-04-13, 09:28
Medlem
Stabskaptens avatar
Redan innan Kasselstrand, Hahne och de övriga har hunnit svara på anklagelserna som medlemsutskottet riktar mot dem, har utskottets ordförande bestämt sig för att de ska uteslutas:

Citat:
SD:s "chefsåklagare" Magnus Olsson har bestämt sig: SDU-ledningen med Gustav Kasselstrand och William Hahne i spetsen ska uteslutas.
– Jag är faktiskt förbannad på de här personerna!

http://www.sydsvenskan.se/sverige/jag-ar-faktisk-forbannad-pa-dem-de-uppfor-sig-som-omogna-smabarn/

Att det här är en skådeprocess där utgången är bestämd på förhand har stått klart hela tiden, men det förvånar faktiskt att partiledningens hantlangare inte ens orkar låtsas att de följer spelreglerna.
Citera
2015-04-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Redan innan Kasselstrand, Hahne och de övriga har hunnit svara på anklagelserna som medlemsutskottet riktar mot dem, har utskottets ordförande bestämt sig för att de ska uteslutas:

Att det här är en skådeprocess där utgången är bestämd på förhand har stått klart hela tiden, men det förvånar faktiskt att partiledningens hantlangare inte ens orkar låtsas att de följer spelreglerna.

Det visar en amatörmässig okunskap om politik och kommunikation i denna person som jag inte tror man skulle hitta i något annat parti. Fast man tycker att vem som helst som ska vara "överåklagare" (som DN benämner den här figuren) borde fatta att det är fullständigt befängt att uttala sig så - en pr-konsult skulle få kraftiga svettningar för mindre, det visar på en nordkoreansk uppfattning om rättvisa. Även om jag delade SD:s föreställningar skulle jag inte våga överlåta landet till dem.
Senast redigerad av adminulator 2015-04-13 kl. 10:18.
Citera
2015-04-13, 10:46
Medlem
Furiouspandas avatar
Förstår fortfarande inte vad för bevisning SD:s medlemsutskott har mot Kasselstrand? Att Kasselstrand kommer fram och pratar med honom som har USB-minnet är inget bevis att han plockade av honom det. Det kanske aldrig ens funnits ett sånt USB-minne med den här filmen.

William Hahne har jag full förståelse för att han kommer bli utesluten, eftersom SD har lagt fram konkret bevisning mot honom, men mot Kasselstrand? Nej.

Jag har följt hela media jippot men hittar inte vad som skulle leda till uteslutning av Kasselstrand.

Jag är dock glad att SDs-ledning vill markera att dom är ett mittenparti men om man ska uteslutna någon så kan det inte räcka med rykten och vad man hört andra säga.
Senast redigerad av Furiouspanda 2015-04-13 kl. 10:58.
Citera
2015-04-13, 10:50
Medlem
ytterligare en politisk miss var att skjuta allt fram till den 27. Det är normalt politikens bullshit sätt att skjuta på något till ett datum då man tror befolkningen glömt av det, vilket var sannolikt tanken här också. I detta fall har man förlängt och dragit ut på hela konflikten genom att göra så. Alla vet att stor pajkastning inför öppen ridå kommer att sätta igång på nytt det datumet.
Senast redigerad av adminulator 2015-04-13 kl. 10:53.
Citera
2015-04-13, 11:13
Medlem
Stor mening att ha utredningar etc. när den (officiellt) ytterst ansvariga föregriper hela processen och säger att de kommer slängas ut. Bara släng ut dem direkt om ni vill döda interndemokratin och inte behöva utmanas om makten.
Citera
2015-04-13, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Stor mening att ha utredningar etc. när den (officiellt) ytterst ansvariga föregriper hela processen och säger att de kommer slängas ut. Bara släng ut dem direkt om ni vill döda interndemokratin och inte behöva utmanas om makten.

Visst, men nu måste de fortsätta låtsas (medan hela sverige vet att det bara är på låtsas) fram till den 27:e, med krig hela vägen fram dit - och sedan en ny implosion efter flera veckors krigsplanering fram till dess, mao spara på vissa skadliga bomber tills dess osv.

SD har lyckats ganska bra med att påverka normerna i samhället (i riktning mot counterjihadrörelsens normer), som MK själv förklarat är hans mål (helt strategiskt korrekt att ge sig på normerna, f.öv, men så har han ju en fil mag i statsvetenskap el. nåt och vet därmed betydligt mer om hur man styr allmänhetens åsikter än många av de som röstar på honom), men förtroendekapitalet måste anses vara mycket lågt hos majoritetsbefolkningen, även bland många som vill stoppa invandringen. Jag kan tänka mig att många röstar på dem nu endast pga invandringsfrågor och skulle släppa dem som en het potatis om den förändringen verkligen kom till stånd. Risken är att SD är slut i samma stund som de åstadkommit en sådan förändring. Tror hemskt många moderater som gått över till SD skulle vara hemskt glada att få till invandringsstopp genom SD och sedan återvända till partiet som anställer riktiga ekonomer, politiker, kommunikatörer osv osv. På det viset skulle man kunna argumentera att SD lever på stödröster. De fyra har varit duktiga på att marknadsföra en produkt, men inte på politiken.
Senast redigerad av adminulator 2015-04-13 kl. 11:39.
Citera
2015-04-13, 11:29
Medlem
Citat:
Har du några som helst belägg för din återkommande teori, att Hahne kandiderade som ordförande och samlade en styrelse pga att Kasselstrand (!) "är desperat"? Jag förstår ärligt talat inte, varför du utgår från, att initiativet till att kandidera omöjligen kan ha kommit från Hahne själv.

Nej, det är en teori. Men....rimligen borde Hahne vetat att han tog en förbannat stor risk genom att kandidera. OCh varför tog han denna risk?
Eller tror du han bara grovt felbedömde situationen i "ungdomligt oförstånd".
Citera
2015-04-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej, det är en teori. Men....rimligen borde Hahne vetat att han tog en förbannat stor risk genom att kandidera. OCh varför tog han denna risk?
Eller tror du han bara grovt felbedömde situationen i "ungdomligt oförstånd".
Ja såvida inte killen är ett brådmoget politiskt underbarn är det väl troligast att någon utnyttjade hans ungdomliga oförstånd och i viss mån förståeliga juvenila hetsighet.
Citera
2015-04-13, 12:08
Medlem
Citat:
Marika Formgren sågar SDs agerande och skriver om hyckleriet hos SD-ledningen.

Läs resten här:

http://www.marikaformgren.se/#post69

Väl skriven analys. Trots att hon har alldeles rätt i sak så har hon väldigt fel.

Det är viktigare att rekrytera väljare än att föra krig mot MSM, AFA researchgruppen! I a f genom att gå till direkt konfrontation med dessa. Detta är dömt att misslyckas (tyvärr).
Men...gemene man förtroende för media börjar krackelera..där tror jag saker kommer att gå av sig själv, och att de kommer att göra det fortare än vad många tror. Likaså tror jag MSM börjar vara mer ärlig i vissa beskrivningar/frågor, t ex Uppdrag Gransknings integrationsavsnitt, där en stackars sossetant fick schavottera som en megaidiot.

Vad jag försöker säga är att mycket kan hända utan att SD behöver stånga pannan blodig i "fel" strider. Bara sådana saker som bostadskrisen och Kaplanbarackerna har säkert fått många att vakna upp. Likaså alla skjutningar vid gänguppgörelser. Så SD har mycket att vinna genom att sitta stilla i båten. Tyvärr verkar Hahne och Kasselstrand velat röra om rejält i grytan.....i ett synnerligt illa valt läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in